Του αναγνώστη μας Odyssey, τον οποίο και ευχαριστούμε
Αφορμή για το παρόν άρθρο στάθηκε το αντίστοιχο όπου ο αναγνώστης της ΠΤΗΣΗΣ, KyrNG, ανέλυε με αντικειμενικότητα την αμερικανική πρόταση, τη HF2, για τις νέες φρεγάτες του Πολεμικού μας Ναυτικού.
Άσκηση Αντικειμενικότητας: Ένας Belhaρίτης υπερασπίζεται τις HF2!
Όπως και ο KyrNG, ούτε και εγώ είμαι «ειδικός» αλλά ένεκα οικονομικός αναλυτής στο επάγγελμα, μετά από 20 χρόνια στον κλάδο μου, έμαθα να αναλύω βασιζόμενος σε πληροφορίες. Βέβαια οι πηγές των πληροφοριών δεν είναι παρά δημοσιεύματα, αλλά είναι μια βάση για ανάλυση. Λοιπόν αγαπητέ φίλε KyrNG δεν θα επαναλάβω την ανάλυση των σημείων που έκανες αλλά θα μείνω στην προτροπή σου να δούμε την HF2 αντικειμενικά: Αρχικά θα σταθώ στο γεγονός ότι στην Ελλάδα απεχθανόμαστε το εν λόγω πλοίο καταλογίζοντας στην Αμερικανική κυβέρνηση ότι μας προωθεί «τράτες τυλιγμένες σε αλουμινόχαρτο». Εδώ ας βάλουμε τα πράγματα στην θέση τους. Καμία κυβέρνηση δεν μας πουλά φρεγάτες, αυτό το κάνουν ιδιωτικές εταιρείες. Οι κυβερνήσεις τους τις στηρίζουν όπως θα έκανε κάθε μια που ενδιαφέρεται να γίνουν συμφωνίες επωφελείς για την οικονομία της. Οι ιδιωτικές εταιρείες λοιπόν μάθανε ότι ζητάμε φρεγάτες και ήρθαν με προτάσεις. Μία εξ αυτών η «ανεπαρκής» HF2, η οποία όμως έχει πολλά ονόματα: LCS (ως αρχικό μοντέλο) MMSC (για τη Σαουδική Αραβία) αλλά και ένα ακόμα, που ο KyrNG μας προέτρεψε να βρούμε: Ως υποψήφια FFG(X). Δηλαδή ως πρόταση για τη νέα φρεγάτα του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού.
Το εν λόγω σκαρί είναι μια εξέλιξη από εκείνο της LCS, φθάνοντας στα 125 μέτρα μήκος με πλήρωμα 130 άτομα και σίγουρα διαφορετικό εκτόπισμα. Δείτε μια σχετική μακέτα από την έκθεση DSEI 2017 της LCS125M (θα χαθούμε στα ονόματα).
Τι βλέπουμε άμεσα: Αρχικά 16 κελιά κάθετης εκτόξευσης ΜΚ41 (για πυραύλους ESSM/SM2) αλλά και 16 αντιπλοϊκούς πυραύλους (8 στο πρόστεγο και 8 πάνω από το υπόστεγο του ελικοπτέρου). Επιπλέον (σε σύγκριση με το βασικό LCS του Αμερικανικού Ναυτικού) δύο παρεμβολείς SEWIP, 4x εκτοξευτές Nulka, 2x RWS και 2x ραντάρ ελέγχου πυρός, ενώ παραμένει το SeaRAM για άμυνα σημείου.
Ακόμη διακρίνεται προσθήκη πτερυγίων σταθεροποίησης στο κύτος.
Το 2018 στο ναυτικό συμπόσιο SNA παρουσιάζεται ξανά ως πρόταση, πάλι στα 125 μέτρα με 130 άτομα πλήρωμα, αλλά με επανασχεδιασμένη, πιο κλασική γέφυρα…
Η συνέχεια στο αδελφό site navaldefence.gr