23 C
Athens
Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΗ απαρχαιωμένη (αλλά δυνητικά επικίνδυνη) αεροπορία της Βόρειας Κορέας

Η απαρχαιωμένη (αλλά δυνητικά επικίνδυνη) αεροπορία της Βόρειας Κορέας

- Advertisement -

Η Βόρεια Κορέα διαθέτει ένα σχετικά μεγάλο στόλο αεροσκαφών που κυμαίνεται μεταξύ 900 και 1.300 μονάδων. Όλα αυτά τα ιπτάμενα μέσα, προέρχονται από την ΕΣΣΔ και τη Κίνα και θεωρούνται εξαιρετικά απαρχαιωμένα. Υπό προϋποθέσεις όμως, αυτός ο στόλος θα μπορούσε να είναι εξαιρετικά επικίνδυνος.

Αυτό που φοβίζει τους Νοτιοκορεάτες και τους Αμερικανούς, είναι ο φανατισμός που διακατέχει τα πληρώματα των βορειοκορεατικών αεροσκαφών, που ενδέχεται να πλησιάζει αυτόν των Γιαπωνέζων πιλότων της Αυτοκρατορικής Ιαπωνίας του Β Παγκοσμίου Πολέμου.
Οι Ιάπωνες απέδειξαν πως το καλύτερο μέσο καθοδήγησης μιας βόμβας, είναι ένας πιλότος καμικάζι. Αυτό μπορούμε να πούμε πως ισχύει μέχρι σήμερα.

 

Πράγματι, ενώ αεροσκάφη όπως το J-5 και J-6, είναι πρακτικά άχρηστα σαν μαχητικά στο σύγχρονο θέατρο επιχειρήσεων, θα μπορούσαν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν ως επανδρωμένα βλήματα κρουζ, φορτωμένα με εκρηκτικά, για μια ένα one way ταξίδι. Ακόμη και αν τα περισσότερα αναχαιτίζονταν, το πιθανότερο είναι πως κάποια θα έφταναν τελικά στους στόχους τους.

Είναι γνωστό πως οι βορειοκορεατικές ένοπλες δυνάμεις, είναι φανατικά αφοσιωμένες στον “Υπέρτατο Ηγέτη.” Πρόκειται για ένα καθεστώς που μοιάζει με μίξη κομφουκιανής μοναρχίας και στοιχείων σταλινισμού, που δεν μοιάζει και τόσο πολύ με χώρα στα σοβιετικά πρότυπα. Η επιβίωση του καθεστώτως, σημαίνει και την επιβίωση των ΕΔ και για αυτό το λόγο είναι εξαιρετικά πιθανό ότι θα προβάλουν φανατική αντίσταση και προθυμία. Ακόμη και η “σαβούρα” που διαθέτει η βορειοκορεατική αεροπορία, θα μπορούσε να είναι αποτελεσματική στα χέρια φανατικών.

 

Από τα ποιο απαρχαιωμένα αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας της Βόρειας Κορέας (KPAAF), είναι το Shenyang J-5, κινέζικο αντίγραφο του σοβιετικού MiG-17 (περίπου 106 μονάδες) και το Shenyang J-6, επίσης κινέζικο αντίγραφο του MiG-19 (97 μονάδες).

 

Όπως επισημαίνει το The National Interest, τόσο το J-5, όσο και το J-6, είναι απελπιστικά απαρχαιωμένα και θα αποτελούσαν “μαγνήτες” για τα βλήματα των Νοτιοκορεατών και των Αμερικάνων, σε τέτοιο βαθμό που σχεδόν δεν συμφέρει οικονομικά η κατάρριψή τους.

 

Αν για παράδειγμα ένα βορειοκορεάτικο J-5, εισέβαλε στον εναέριο χώρο της Νότιας Κορέας, οι τελευταίοι θα ήταν υποχρεωμένοι να το καταρρίψουν. Όμως ακόμη και η εκτόξευση ενός βλήματος Patriot PAC-3, στοιχίζει 3 εκατομμύρια δολάρια και δεδομένου πως σε αυτές τις περιπτώσεις, εκτοξεύονται 2 βλήματα ανά στόχο, το κόστος διπλασιάζεται. Τη στιγμή λοιπόν που η Βόρεια Κορέα θα χάσει ένα “μουσειακό” αεροσκάφος, ο αντίπαλος θα έχει δαπανήσει 6 εκατομμύρια δολάρια. Ακόμη και τα βλήματα αέρος-αέρος όπως ο AMRAAM, κοστίζουν ένα εκατομμύριο έκαστος, ειδικά τα νεότερα μοντέλα, όπως ο AIM-120D.

 

Σε περίπτωση πολέμου, Αμερικανοί και Νοτιοκορεάτες δεν θα έχουν τη πολυτέλεια να αγνοήσουν ακόμη και αυτούς τους στόχους, ειδικά αν απειλήσουν αστικά κέντρα και κρίσιμες στρατιωτικές υποδομές. Ουδείς θα μπορεί να γνωρίζει τι είδους βόμβες θα κουβαλά ένα τέτοιο αεροσκάφος, ενώ η χρήση χημικών και βιολογικών όπλων, θα πρέπει να θεωρείται εξαιρετικά πιθανή, οπότε ακόμη και η κατάρριψή του, μπορεί ούτως ή άλλως να είναι προβληματική.

 

Όπως απέδειξαν οι Ιάπωνες κατά το Β Παγκόσμιο Πόλεμο, η χρήση πιλότων καμικάζι είναι ιδιαιτέρως αποτελεσματική και ένα καθεστώς σαν τη Βόρεια Κορέα, πιθανότατα δε θα διστάσει να χρησιμοποιήσει τα εναέρια μέσα της και τους πιλότους του για αυτό το σκοπό, ειδικά όταν αντιληφθεί πως δεν έχει τίποτα να χάσει.

 

Το πραγματικό μέγεθος (και οι διαθεσιμότητες) της πολεμικής αεροπορίας της Βόρειας Κορέας είναι άγνωστο, αλλά οι παρακάτω αριθμοί από τη Wkipedia, αντανακλούν τις καλύτερες δυνατές εκτιμήσεις.

AircraftOriginTypeVariantIn serviceNotes
Combat Aircraft
MiG-21Soviet Unionfighter26[24]
MiG-23Soviet Unionfighter-bomber56[24]
MiG-29Russiamultirole35[24]
Sukhoi Su-7Soviet Unionfighter-bomber18[24]
Sukhoi Su-25Russiaattack34[24]
Ilyushin Il-28Soviet Unionmedium bomberH-580[24]Chinese-built variant designated the H-5
Shenyang F-5People’s Republic of Chinafighter106[24]derivative of the MiG-17
Shenyang J-6People’s Republic of ChinafighterF-697[24]license built MiG-19
Chengdu J-7People’s Republic of ChinafighterF-7120[24]license built MiG-21
Transport
An-24Ukraineheavy transport1[24]
Helicopters
MD 500United Stateslight utility84[24]aircraft were illegally obtained by circumventing U.S. export controls [25]
PZL Mi-2Polandutility46[24]
Mil Mi-8Soviet Unionutility40[24]
Mil Mi-14Soviet UnionASW / SAR8[24]
Mil Mi-24Russiaattack20[24]
Mil Mi-26Russiatransport4[24]
Trainer Aircraft
Shenyang F-5People’s Republic of Chinajet trainerFT-5135[24]
Shenyang FT-2People’s Republic of Chinajet trainer30[24]Chinese production of the MiG-15UTI

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

34 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
34 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πυρκαγιές στην Ελλάδα: Αναζητούμε τους ήρωες, απορρίπτουμε τους βολικούς μύθους

63
Του αναγνώστη μας, Μίλτου ΑντωνιάδηΦοβάμαι πώς πολλοί από μας όταν ξεκινάμε να διαβάσουμε κάποιο άρθρο-άποψη πάνω σε εθνικά θέματα όπως οι πυρκαγιές που πλήττουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Αυγούστου 1939: Επεισόδιο του Gleiwitz, πώς ξεκινάς...

3
Πώς ξεκίνησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος; Αν και όλοι γνωρίζουμε -λιγότερο ή περισσότερο- τα μεγάλα γεγονότα αυτής της παγκόσμιας σύρραξης, η σπίθα που άναψε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Απώλειες στην Ουκρανία, μετά από 900 μέρες πολέμου

Η πιο τραγική όψη του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία είναι βέβαια οι ανθρώπινες απώλειες και από τις δύο πλευρές. Τις οποίες όμως παρότι είμαστε...

H Turkish Aerospace με αντιπροσωπεία στην Ινδονησία – για προώθηση του μαχητικού Kaan;

H αμυντική συνεργασία Τουρκίας και Ινδονησίας είναι πολλών ετών και με απτά αποτελέσματα. Η ασιατική χώρα έχει αγοράσει μη επανδρωμένα τύπου Anka, τουρκικές εταιρίες...