Στην έκθεση τεχνολογίας Τeknofest που γίνεται αυτές τις μέρες στην Τουρκία (με στόχο κυρίως την νεολαία για την οποία διεξάγονται και πολλοί διαγωνισμοί καινοτομίας) είχαμε και αρκετά νέα από τη Baykar, την εταιρία που κατασκευάζει τα περισσότερα εγχώρια UAV.
Αρχικά επιβεβαιώθηκε πως το δικινητήριο Akinci θα παρουσιαστεί σε δύο νέες εκδόσεις με διαφορετικούς κινητήρες: το Αkinci-B με 2 τουρμποπρόπ των 750 ίππων, ως η πιο βαριά έκδοση (το τωρινό μοντέλο φέρει δύο ουκρανικούς κινητήρες των 450 ίππων) και το Akinci-C με δύο κινητήρες των 220 ίππων, τουρκικής όμως κατασκευής, τους PD-222 της ΤΕΙ. Ο τελευταίος είναι πλέον στο τελικό στάδιο και θα χρησιμοποιηθεί και στο Bayraktar TB3, δηλαδή στην ναυτική έκδοση του γνωστού TB2.
Οι νέες εκδόσεις του Akinci έχουν διαφορετικούς ρόλους, το πιο «βαρύ» Β, θα μεταφέρει μεγαλύτερο οπλικό φορτίο ενώ το «ελαφρύ» C είναι προσανατολισμένο σε μεγάλες περιπολίες επισκόπησης. Ενδιαφέρον είχε και ένα πόστερ που παρουσιάστηκε που δείχνει το Akinci σε σχεδον 100% εγχώρια προστιθέμενη αξία όπου φαίνονται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα και τα όπλα τουρκικής κατασκευής. Στην εικόνα αυτή διακρίνεται και ραντάρ AESA στο ρύγχος όπως και δορυφορική κεραία στην άτρακτο.
Σε ότι αφορά το TB3 που προορίζεται να εξοπλίσει το ελικοπτεροφόρο Anadolu ανακοινώθηκαν μερικές πληροφορίες ακόμη, όπως ότι θα έχει βάρος απογείωσης 1.450 κιλά με ωφέλιμο φορτίο 280, εκπέτασμα 14 μέτρα, ύψος 2,6 και μήκος 8,35. Η μεγίστη ταχύτητα θα είναι 160 κόμβοι και η μέση 125. Για το TB3 (που είναι μεγέθυνση του Bayraktar TB2) όπως ειπώθηκε θα υπάρχει σύστημα αυτόματης προσγείωσης στο Anadolu.
Τέλος παρουσιάστηκε ένα ακόμη drone της Baykar, κάθετης απογείωσης με 4 ηλεκτρικούς κινητήρες και ένα βενζινοκινητήρα για την οριζόντια πτήση. Το συγκεκριμένο φέρει ένα μικρό πυργίσκο στο εμπρόσθιο μέρος με ηλεκτροοπτικά ενώ οι προδιαγραφές του μιλούν για λειτουργία σε μέγιστο ύψος 15.000 ποδών, με ταχύτητα έως 50 κόμβους και ωφέλιμο φορτίο 5 κιλών.