37.4 C
Athens
Τετάρτη, 17 Ιουλίου, 2024
ΝΕΑΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟΟικονομικό και αξιόπιστο χωρίς εξωτικά συστήματα το νέο προτεινόμενο ρωσικό αεροπλανοφόρο

Οικονομικό και αξιόπιστο χωρίς εξωτικά συστήματα το νέο προτεινόμενο ρωσικό αεροπλανοφόρο

- Advertisement -

Πέρυσι τον Αύγουστο είχε παρουσιαστεί το «νέο» Project 23000 Shtorm, ένα νέο σχέδιο πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου, με υλοποίηση διπλής νησίδας και εκτόπισμα περί τους 90.000 τόνους. Τότε είχε εκφραστεί η άποψη για εισαγωγή σε υπηρεσία τουλάχιστον 4 αεροπλανοφόρων ενώ την προηγούμενη δεκαετία τουλάχιστον 6.

«Η Ρωσία χρειάζεται 4 αεροπλανοφόρα…»


Πριν λίγες μέρες παρουσιάστηκε το νέο σχέδιο Project 11430E Lamantin παρουσιάστηκε στη Διεθνή Ναυτικό Αμυντική Έκθεση στην Αγία Πετρούπολη νωρίτερα τον Ιούλιο αλλά και πιο πριν στην Διεθνή Αμυντική Έκθεση Army Forum στη Μόσχα.
Το προηγούμενο προτεινόμενο σχέδιο αεροπλανοφόρου ήταν προϊόν του κρατικού επιστημονικού κέντρου Krylov, ένα ίδρυμα που ειδικεύεται σε προτεινόμενες σχεδιάσεις (concepts). Το νέο σχέδιο όμως είναι προϊόν του Σχεδιαστικού Γραφείου Nevskoye (NPKB), έναν από τους παλαιότερους ναυπηγικούς οργανισμούς της Ρωσίας.

Η Ρωσία παρουσιάζει νέο σχέδιο αεροπλανοφόρου στο Διεθνές Φόρουμ για την άμυνα «Army 2019»


Επί ΕΣΣΔ το NPKB ήταν υπεύθυνο για την ανάπτυξη όλων των μεγάλων πλοίων μεταφοράς αεροσκαφών κι ελικοπτέρων για το σοβιετικό Ναυτικό μεταξύ των οποίων και το Σχέδιο 1143 (κλάση Kiev) STOBAR.
Το NPKB χρησιμοποίησε την λύση STOBAR (βραχεία απονήωση αλλά προσνήωση με άγκιστρο) στο Admiral Kuznetsov (Σχέδιο 1143.5), που είναι και το μοναδικό αεροπλανοφόρο της Ρωσίας αυτή τη στιγμή, αλλά και μετασκευασμένο ινδικό αεροπλανοφόρο INS Vikramaditya (R33) με βάση το πρώην Admiral Gorshkov (Σχέδιο 11430).
Σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιαστή του NPKB, Αλεξέι Γιουχίν, «Αυτό που θέτει την πρότασή μας σε εντελώς διαφορετικό επίπεδο από τις άλλες γνωστές προτάσεις [από το Κέντρο Krylov] είναι ότι προτείνουμε να παραμείνουμε στην τεκμηρίωση και την εμπειρία που αποκτήθηκε κατά την ανάπτυξη και τη ναυπήγηση του αεροπλανοφόρου Ulyanovsk (Σχέδιο 1143.7). Στην πραγματικότητα, αυτό σημαίνει όχι εξωτικές λύσεις: αντίθετα, όλες οι λύσεις που περιλαμβάνονται σε αυτό το σχέδιο είναι σαφείς και απλές στην κατανόηση και υλοποίηση.»
Το Ulyanovsk ξεκίνησε να ναυπηγείται στα ναυπηγεία Νικολάγιεφ της Ουκρανίας το 1988 και επρόκειτο να είναι το πρώτο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο της Σοβιετικής Ένωσης πλην όμως το πρόλαβε η κατάρρευση του υπαρκτού κομμουνισμού και της ΕΣΣΔ και έμεινε ημιτελές με τη ναυπήγησή του να έχει φτάσει στο 60% με αποτέλεσμα να πουληθεί για παλιοσίδερα.
Το νέο προτεινόμενο αεροπλανοφόρο θα έχει εκτόπισμα κι αυτό 80.000 τόνους και θα έχει ένα υπόστεγο επιφάνειας άνω των 44.000 τετραγωνικών μέτρων. Κι ενώ ο αριθμός των πυρηνικών αντιδραστήρων θα εξακολουθήσει να είναι 4, θα είναι νεότερης σχεδίασης καθώς ο αρχικός KN-3 που θα εγκαθίστοτο στο Ulyanovsk δεν κατασκευάζεται πλέον.
Το μοντέλο υπό κλίμακα που παρουσιάστηκε στην Αγία Πετρούπολη έφερε πάνω από 30 αεροσκάφη σταθερής πτέρυγας στο κατάστρωμα, ένα μείγμα Su-33 και MiG-29, καθώς και υποθετικά αεροσκάφη ΑΣΕΠΕ. Στη σύνθεση αναμένεται να περιλαμβάνονται και 6 με 10 μη επανδρωμένα αεροχήματα μάχης.

Βέβαια όλα αυτά έχουν αποκλειστικά θεωρητική αξία στην σφαίρα του υποθετικού, καθώς χρήματα για την υλοποίηση όλων αυτών των σχεδίων απλά δεν υπάρχουν στην Ρωσία σήμερα.
Εξάλλου ο Γιούρι Μπόρισοφ, αναπληρωτής πρωθυπουργός αρμόδιος για το στρατιωτικό-βιομηχανικό συγκρότημα, εξήγησε ότι το τρέχον πρόγραμμα εξοπλισμών δεν περιλαμβάνει χρηματοδότηση τέτοιων πολεμικών πλοίων, αλλά “αυτό δεν σημαίνει απαγόρευση της ανάπτυξής τους”.
Εκτός της Γαλλίας και βέβαια και των ΗΠΑ πάντως, καμία άλλη χώρα δεν έχει ναυπηγήσει πυρηνοκίνητα αεροπλανφόρα. Ακόμα και το Ηνωμένο Βασίλειο που θα είχε τα φόντα για να κάνει κάτι τέτοιο, προτίμησε συμβατικά προωστήρια σκεύη για τα νέα του αεροπλανοφόρα κλάσης Queen Elizabeth.

10 λόγοι γιατί τα αεροπλανοφόρα κλάσης Queen Elizabeth δεν είναι πυρηνοκίνητα

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ολλανδός διοικήτης της επιχείρησης Aspides: Ύμνοι για τη δράση της ΨΑΡΑ στην κατάρριψη drones

Το έγκυρο site για θέματα ναυτικού και άμυνας, Μarineschepen.nl έχει δηλώσεις του Ολλανδού Αρχιπλοιάρχου George Pastoor, ο οποίος έχει αυτή την περίοδο την διοίκηση...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πρώτη γαλλική Belh@arra: καθυστερημένη επισήμως ένα χρόνο, πως επηρεάζονται οι ελληνικές;

Για το εάν ήταν καθυστερημένη στο πρόγραμμα παράδοσης της στο Γαλλικό Ναυτικό, η  φρεγάτα Amiral Ronarc‘h, η πρώτη Belh@rra ή FDI (Frégate de Défense et...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4/16 Ιουλίου 1822: Μάχη του Πέτα, η μεγάλη...

1
Ελληνικές δυνάμεις 3.000 ανδρών υπό την ηγεσία του Μαυροκορδάτου ηττώνται και υποχωρούν διαλυμένες και με μεγάλες απώλειες, ύστερα από μάχη κοντά στο χωριό Πέτα.Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Σπουδές στην Αεροδιαστημική στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο: To επάγγελμα του σήμερα και του αύριο!

Το νέο τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (www.aerospace.uoa.gr) συμπληρώνει 5 χρόνια λειτουργίας και πλέον έχει βγάλει την πρώτη...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 49, Ιούλιος 2024

Το  καινούργιο μας τεύχος Ιουλίου 2024 κυκλοφορεί  με πλούσια, άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, ενώ υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά ΕΔΩ ΗΝΙΟΧΟΣ 24: η τέχνη της διεπιχειρησιακότηταςΜε...

Salamis Shipyards deliver five pre-equipped blocks for French FDI frigates

Salamis Shipyards has delivered five pre-equipped blocks of the second and fifth series of production for the French FDI frigates (Frégate de Défense et...