19.4 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΤουρκία: Παρουσίαση προδιαγραφών για το ναυτικό Bayraktar TB3 αλλά και για το...

Τουρκία: Παρουσίαση προδιαγραφών για το ναυτικό Bayraktar TB3 αλλά και για το μη επανδρωμένο μαχητικό MIUS

- Advertisement -

Αρκετά νέα έδωσε ο Selcuk Bayraktar,  τεχνικός διευθυντής της εταιρίας Baykar που κατασκευάζει τα γνωστά τουρκικά οπλισμένα drones Bayraktar TB2 και Akinci και έχει στα σχέδια το MIUS, δηλαδή ένα μη επανδρωμένο μαχητικό τζετ. Συγκεκριμένα σε ομιλία του σε αεροδιαστημική ημερίδα που διοργάνωσε το Τεχνικό Πανεπιστήμιο Gebze παρουσίασε αρχικά τις προδιαγραφές για το Bayraktar TB3, δηλαδή την εκδοχή για χρήση από αεροπλανοφόρα. Το συγκεκριμένο προκρίνεται να υπηρετήσει με το ελαφρύ αεροπλανοφορο-ελικοπτεροφόρο Anadolu, το οποίο μετά την εκδίωξη της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35 έχει μείνει χωρίς αεροσκάφη (καθώς ήταν υπό συζήτηση ο εξοπλισμός του με μαχητικά κάθετης απογείωσης F-35B).

Σύμφωνα λοιπόν με τουρκικά ΜΜΕ ο Selcuk Bayraktar περιέγραψε το TB3 ως μια σημαντικά μεγαλύτερη εκδοχή του ΤΒ2 με μικτό βάρος απογείωσης 1.450 κιλά (με το TB2 να είναι στα 650), με  ικανότητα παραμονής στο αέρα 24 ώρες, αναδιπλούμενες πτέρυγες ώστε να είναι διαχειρίσιμο στο περιβάλλον του Anadolu, και με αυξημένο μέγιστο ύψος πτήσης. Η μεγάλη αύξηση βάρους και η νύξη για μεγαλύτερο μέγιστο υψόμετρο κατά πάσα πιθανότητα σημαίνει και αλλαγή κινητήρα με κάποιον ισχυρότερο και βέβαια μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα οπλικών συστημάτων και συστημάτων επιτήρησης και στόχευσης, καθώς σε σχετικό slide φαίνονται 6 σημεία ανάρτησης κάτω από τις πτέρυγες. Από πλευράς κινητήρων πάντως υπάρχουν προγράμματα τουρκικής ανάπτυξης και κατασκευής αλλά και κανάλι επικοινωνίας με την ουκρανική εταιρία Motor Sich η οποία προς το παρόν προμηθεύει με κινητήρες turboprop το Akinci, δηλαδή το δικινητήριο drone της Baykar.

Ένα στοιχείο που αποκάλυψε ο Selcuk Bayraktar είναι πως το TB3 θα μπορεί από το Anadolu να δρα συνεργατικά με το MIUS, το οποίο επίσης προορίζεται να ενταχθεί στο πλοίο. Αν και δεν έδωσε λεπτομέρειες τόνισε πως η συνεργασία των δύο αεροσκαφών θα δρα ως πολλαπλασιαστής ισχύος, π.χ. με το Bayraktar TB3 να δρα ως αεροπλάνο επιτήρησης και στόχευσης, καθώς έχει μεγαλύτερη αυτονομία παραμονής στον αέρα, και το MIUS να αναλαμβάνει την αποστολή κρούσης όταν εντοπιστεί στόχος.

Για το MIUS οι βασικές προδιαγραφές που περιγράφηκαν στην ίδια ομιλία, είναι αυτές που ήδη γνωρίζουμε. Δηλαδή μικτό βάρος απογείωσης 5,5 τόνοι, ωφέλιμο φορτίο 1.500 κιλά, παραμονή σε πτήση έως 5 ώρες, ταχύτητα έως 800 χιλιόμετρα/ώρα με υποσχετική ότι σε επόμενο μοντέλο θα επιτευχθεί και υπερηχητική. Το μέγιστο υψόμετρο εκτιμάται στα 40.000 πόδια ενώ το πρώτο πρωτότυπο, με χαρακτηριστικά χαμηλού ηλεκτρομαγνητικού ίχνους, αναμένεται το 2023.

Σε κάθε περίπτωση είναι ενδιαφέρον το ότι η εξέλιξη των δύο αεροσκαφών παρουσιάζεται παράλληλη. Με το μεν TB3 να είναι ένα πιο «μεγάλο» TB2, κάτι που τεχνικά είναι σχετικά εφικτό να γίνει γρήγορα, εφόσον υπάρχει ο κινητήρας, ενώ το σαφώς πολύ πιο τολμηρό στη σχεδίαση MIUS να παρουσιάζεται ως λύση για το Anadolu, προσφέροντας του ικανότητα ισχυρής κρούσης και με μεγάλη ταχύτητα πτήσης, κάτι που είναι το βασικό ελάττωμα των ελικοφόρων TB2-TB3, τα οποία δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε στόχους ευκαιρίας ή σε απειλές που απαιτούν γρήγορη αντίδραση.

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

17 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
17 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί δεν αγοράζουμε ιαπωνικά όπλα σαν τις φρεγάτες Μogami; Μπορούμε ή όχι;

Στην ατέρμονη ελληνική συζήτηση για εξοπλισμούς δεν είναι καθόλου σπάνιο να εμφανιστεί κάποιος και να αναφωνήσει «φρεγάτες Mogami να πάρουμε!», ή «πυροσβεστικά αεροσκάφη ShinMaywa...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πολεμική Αεροπορία: Αντέχουμε να πουλήσουμε τα Mirage 2000-5 και τα F-16...

Των Φαίδωνα Γ. Καραϊωσηφίδη & Ηλια Παπανικολάου. Επιπλέον στοιχεία Brian Schofield, Aerospace Analyst. Δημοσιεύθηκε στην "ΠΤΗΣΗ", τεύχος 46, Μάρτιος 2024.Το παρακάτω κείμενο γράφηκε πριν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Μαρτίου 1999: Nighthawk down, οι Σέρβοι καταρρίπτουν...

2
Αεροσκάφος κρούσης stealth F-117A Nighthawk της Αμερικανικής Αεροπορίας καταρρίπτεται από σερβική συστοιχία αντιαεροπορικών πυραύλων κατά τον πόλεμο του Κοσσυφοπεδίου. Είναι η μόνη καταγεγραμμένη απώλεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πούτιν: Η Ρωσία δεν θα επιτεθεί στο ΝΑΤΟ – Αν δοθούν F-16 στην Ουκρανία, θα καταρρίπτονται

Η Ρωσία δεν σκοπεύει να επιτεθεί σε καμία χώρα του ΝΑΤΟ, αλλά αν η Δύση προσφέρει πολεμικά αεροσκάφη F-16 στην Ουκρανία αυτά θα καταρρίπτονται...

ΗΠΑ: Κατέστρεψαν 4 drones των Χούθι της Υεμένης

Ο αμερικανικός στρατός ανακοίνωσε ότι χθες Τετάρτη κατέστρεψε 4 μακράς εμβέλειας μη επανδρωμένα εναέρια συστήματα των ανταρτών Χούθι της Υεμένης, διευκρινίζοντας πως είχαν στόχο...

Ουκρανία: 190 ρωσικοί πύραυλοι σε μια εβδομάδα-Το Κίεβο ζητεί περισσότερους Patriot

Ρωσικά πλήγματα προκάλεσαν τον θάνατο τουλάχιστον τριών ανθρώπων και τον τραυματισμό άλλων 28, κυρίως στο Χάρκοβο, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ουκρανίας, ωθώντας το...