19.2 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΤο Παρίσι ΔΕΝ νοικιάζει φρεγάτες στην Αθήνα; Η Ελλάδα θέλει Belh@rra και...

Το Παρίσι ΔΕΝ νοικιάζει φρεγάτες στην Αθήνα; Η Ελλάδα θέλει Belh@rra και να μισθώσει FREMM, η Γαλλία να “σπρώξει” τις La Fayette σαν ενδιάμεση λύση

- Advertisement -

 
Με έναν “περίεργο” ως “αρνητικό” τίτλο έχει το δημοσίευμα του γαλλικού περιοδικού και ιστότοπου Mer Et Marine. Έτσι διαβάζουμε σε άψογα γαλλικά τον τίτλο “Paris ne louera pas de frégates à Athènes”, ή κοινώς, “Το Παρίσι ΔΕΝ νοικιάζει φρεγάτες στην Αθήνα”.

Το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) θέλει να αποκτήσει 2+2 φρεγάτες Belh@rra εξοπλισμένες με πύραυλους επιφανείας-αέρος Aster-30, αλλά το Γαλλικό Ναυτικό εμφανίζεται αντίθετο σε κάθε ενδεχόμενο μεταβίβασης των δύο FREMM υπό μορφή ενοικίασης στην χώρα μας, επισημαίνει το “Mer et Marine”. Οι δυο FREMM θα έρθουν στην Ελλάδα σαν ενδιάμεση λύση, μέχρι την άφιξη των πρώτων φρεγατών κλάσης Belh@rra. Το άρθρο του πολύ γνωστού γαλλικού περιοδικού, μιλά για άρνηση της Γαλλίας στην μεταβίβαση δυο εξαιρετικά πολύτιμων φρεγατών κλάσης FREMM, την στιγμή που οι επιχειρησιακές ανάγκες της χώρας αυξάνονται ραγδαία με την αναταραχή στην Ανατολική Μεσόγειο.
Σύμφωνα πάντοτε με το άρθρο, που μεταφέρουμε για να δώσουμε μια εικόνα του πως σκέφτεται η γαλλική πλευρά, οι διαπραγματεύσεις για τις Belh@rra περιλαμβάνουν τον εξοπλισμό τους με τους πύραυλους Aster-30, το ραντάρ Sea Fire 500, το σόναρ CAPTAS-4 και την ικανότητα χρήσης πυραύλων μακρού πλήγματος MdCN. Η προσθήκη των τελευταίων θα μπορούσε να γίνει, αλλά θα ανεβάσει το κόστος των πλοίων. Όταν λέμε θα μπορούσε να γίνει, σημαίνει πως τα πάντα γίνονται αρκεί ο “πελάτης” να έχει την διάθεση, αλλά και την ικανότητα να πληρώσει.
Σύμφωνα με το περιοδικό, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει απορρίψει την επιλογή των Gowind 2500, που το “Mer et Marine” θεωρεί οικονομικότερη, επειδή η Ελλάδα χρειάζεται πλοία με μεγαλύτερες ικανότητες στον τομέα της Α/Α άμυνας. Το κακό είναι ότι η ναυπήγηση των πλοίων θα αργήσει, γι’ αυτό το λόγο η ελληνική πλευρά επιθυμεί την ενοικίαση των FREMM.
 

Αυτή τη στιγμή σε υπηρεσία με το Γαλλικό Ναυτικό είναι πέντε FREMM, τρεις από τις οποίες συμμετείχαν κατά μία έννοια στις πρόσφατες πυραυλικές επιδρομές κατά της Συρίας. Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, η φρεγάτα “FS Le Languedoc” έγινε το πρώτο γαλλικό πλοίο που εκτόξευσε ποτέ σε πολεμικές συνθήκες τον MdCN, το γαλλικό αντίστοιχο του αμερικανικού Tomahawk. Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς η Γαλλία θα αποκτούσε 17 FREMM. Ωστόσο, λόγω συνεχών περικοπών, το πρόγραμμα περιορίστηκε σε 10 πλοία, δύο από τα οποία θα διατεθούν σε ρόλο Α/Α άμυνας. Τον αριθμό των 10 FREMM έχει περικόψει περαιτέρω η μεταβίβαση δύο φρεγατών του τύπου στο Μαρόκο και την Αίγυπτο.
Έτσι, η ενοικίαση δύο ακόμη FREMM – στην περίπτωσή μας σε εμάς – θα περιορίσει τις FREMM του Γαλλικού Ναυτικού σε 3+3, κάτι που δεν θέλει με τίποτε η ηγεσία του γιατί πιστεύει ότι δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει στα επιχειρησιακά του καθήκοντα. Αυτή τη στιγμή, με το αεροπλανοφόρο “Charles de Gaulle” ακόμη στην επισκευαστική κλίνη και τα νέα υποβρύχια να μην είναι σε υπηρεσία, οι FREMM είναι οι μόνες πλατφόρμες που μπορεί (χάρη στον MdCN) το Γαλλικό Ναυτικό να χρησιμοποιήσει ανεξάρτητα σε επιχειρήσεις. Συνεπώς κάθε ιδέα για μεταβίβαση των δυο FREMM, έστω και για λίγα χρόνια στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα βρει απέναντί του τους Γάλλους επιτελείς. Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος των δηλώσεων της γαλλίδας υπουργού άμυνας την περασμένη Παρασκευή.
 

Και πώς θα καλυφθεί η απαίτηση των Ελλήνων για ενδιάμεση λύση; Το “Mer et Marine” προτείνει την ενοικίαση ή μεταβίβαση των δύο La Fayette που δεν θα εκσυγχρονιστούν. Αν το νέο αυτό σενάριο έχει βάση ή βρίσκεται στη σφαίρα της φαντασίας, θα φανεί στις συναντήσεις του Μαΐου. Πάντως οι πληροφορίες που έχουμε σαν ΠΤΗΣΗ είναι πως το πιο δυνατό σενάριο παραμένει το σενάριο ενοικίασης των 2 FREMM. Η κλάση La Fayette δεν έχει ούτε έναν υποστηρικτή στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, και ελάχιστα θα μπορούσε να προσφέρει στην μαχητική του ικανότητα. Περιμένουμε με ανυπομονησία για τις απογευματινές εξελίξεις…

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

70 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
70 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Απριλίου 1980: Επιχείρηση “Eagle Claw”, η αποτυχημένη...

1
Πιεζόμενη από την κοινή γνώμη να αναλάβει δράση, η κυβέρνηση Κάρτερ εξαπολύει την επιχείρηση “Eagle Claw” για να απελευθερώσει τους 52 διπλωμάτες και στρατιωτικούς,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

PM Mitsotakis at ‘Aegis’ event: ‘The first time so much funding is spent on preventative actions’ for climate crisis

The climate crisis is already here and threatens lives, assets, and critical infrastructure, Greek Prime Minister Kyriakos Mitsotakis said on Wednesday, speaking at the...

Γεραπετρίτης: Η Ελλάδα επιτελεί ένα σημαντικό ρόλο για την ειρήνευση στη Μ. Ανατολή

«Βρέθηκα σήμερα στο Κατάρ σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία για την ευρύτερη περιοχή, σε μια δύσκολη συγκυρία για την ανθρωπότητα ολόκληρη, με τη Μέση...

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...