31 C
Athens
Σάββατο, 15 Ιουνίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΕπίσημη απάντηση ΥΠΕΘΑ για τα υποτιθέμενα Mirage 2000-5 της Ταϊβάν

Επίσημη απάντηση ΥΠΕΘΑ για τα υποτιθέμενα Mirage 2000-5 της Ταϊβάν

- Advertisement -

Ερώτηση στην βουλή είχε γίνει πριν λίγο καιρό η φημολογία περί προσφοράς μεταχειρισμένων μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000-5 της Ταϊβάν στην διεθνή αγορά και μεταξύ άλλων και στην Πολεμική Αεροπορία. Συγκεκριμένα, η ερώτηση υποβλήθηκε επίσημα από τον βουλευτή και πρόεδρο του κόμματος Ελληνική Λύση κ. Κυριάκο Βελόπουλο και μπορεί να βρεθεί ολόκληρη εδώ.

Η απάντηση του υπουργού Έθνικής Άμυνας ήρθε με μία σχετική καθυστέρηση και ήταν μάλλον λακωνική, πλην όμως ήταν αρκούντως σαφής και οριστική. Η απάντηση είχε ως εξής: «Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσε ο βουλευτής κ. Κυριάκος Βελόπουλος με θέμα «Απόκτηση 60 αεροσκαφών Μιράζ από την Ταϊβάν», σας γνωρίζω ότι δεν έχει περιέλθει εις γνώση της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) προσφορά της Π.Α της Ταϊβάν για πώληση αεροσκαφών Mirage.».

Επιπρόσθετα στην παραπάνω επίσημη διάψευση από την πλέον αρμόδια πηγή, πρέπει να σημειώσουμε κι ορισμένες ακόμα παραμέτρους για τις οποίες μία τέτοια συναλλαγή θα ήταν έτσι ή αλλιώς αδύνατη:

1) Δεν είναι επισήμως γνωστό ότι η Ταϊβάν πουλάει τα συγκεκριμένα μαχητικά, αντιθέτως όλες οι ενδείξεις και διαθέσιμες πηγές μας στην χώρα αυτή αναφέρουν ότι η Αεροπορία της χρειάζεται όλα της τα μαχητικά μέχρι και το τελευταίο, πράγμα που βέβαια δεν είναι ακριβώς έκπληξη δεδομένου του αντίπαλου ενάντια στον οποίο είναι προσανατολισμένη. Δεν υπάρχει δηλαδή περιθώριο απώλειας αεροσκαφών και μάλιστα χωρίς αντικατάσταση. Πλην των Ηνωμένων Πολιτειών (κι αυτών… με το ζόρι) καμία άλλη χώρα δεν είναι διατεθειμένη να πουλήσει μαχητικά αεροσκάφη στην χώρα αυτή, ενώ η πολεμική βιομηχανία της χώρας δεν είναι σε θέση να σχεδιάσει και κατασκευάσει δικά της μαχητικά αεροσκάφη υψηλών επιδόσεων. Συνεπώς τα Mirage 2000-5 της Ταϊβάν είναι κυριολεκτικά και μεταφορικά, αναντικατάστατα.

2) Κάτι το οποίο δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό στο ευρύ κοινο, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται φυσιολογικές παρεξηγήσεις: Η Ελλάδα δεν διατηρεί διπλωματικές σχέσεις με την Ταϊβάν και δεν έχει πρέσβη ή πρόξενο στην χώρα αυτή. Επίσης δεν την έχει αναγνωρίσει ως κρατική οντότητα. Συνεπώς κάθε είδους στρατιωτική συναλλαγή είναι εξ ορισμού αδύνατη. Συναλλαγές εμπορικού τύπου υπάρχουν μεν, αλλά αφορούν μόνο πολιτικά βιομηχανικά προϊόντα (μοτοποδήλατα κτλ). Η κατάσταση αυτή, την στιγμή που η Ελλάδα παλεύει να προσελκύσει κινέζικες επενδύσεις αντιλαμβανόμαστε ότι είναι απίθανο (εντελώς) να αλλάξει στο μέλλον, τόσο στο εγγύς όσο και στο μακροπρόθεσμο. Με λίγα λόγια, προκειμένου η ΠΑ να βάλει χέρι στα Mirage της Ταϊβάν, θα έπρεπε να είχε προηγηθεί μία διπλωματική κοσμογονία με τεράστιες γεωπολιτικές απώλειες για την Ελλάδα. Ο λόγος που η Κίνα, αν και ξένο κράτος θα είχε αντίρρηση να «χασει» ο δυνητικός της στρατιωτικός αντίπαλος μαχητικά αεροσκάφη είναι απλός: Διότι δεν θεωρεί εαυτόν ξένο κράτος, ούτε την Ταϊβάν ανεξάρτητη χώρα αλλά δικό της μέρος για το οποίο πρέπει η ίδια να έχει λόγο για το τι κάνει ή δεν κάνει. Αυτή είναι η πάγια πολιτική της τα τελευταία 70 χρόνια, άσχετα αν όσο πάμε προς τα πίσω δεν ήταν εφικτό ή εύκολο να την υλοποιήσει. Αυτό εύλογα είναι δύσκολο να γίνει κατανοητό από κάποιον που δεν γνωρίζει την ειδική σχέση κι αλληλεπίδραση μεταξύ Ταϊβάν και Κίνας, όμως η κατάσταση είναι ακριβώς αυτή: Η Κίνα είναι αρνητική απέναντι σε οποιαδήποτε στρατιωτική συναλλαγή της Ταϊβάν, όποια μορφή ή χαρακτήρα κι αν έχει αυτή, προς οποιοδήποτε μέρος, κι ασκεί κάθε πίεση που μπορεί για να την αποτρέψει. Έτσι όποιος πάει στην Ταϊβάν είτε για να πουλήσει είτε για να αγοράσει στρατιωτικό υλικό, βρίσκει απέναντί του την Κίνα. Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ή έστω ένδειξη ότι θα κάνει κάτι διαφορετικό ειδικά για την Ελλάδα προκειμένου να πάρει τα Mirage 2000-5.

3) Για να ολοκληρωθεί μία τέτοια συναλλαγή, θα πρέπει να συμφωνήσουν συνολικά τρία μέρη (συν την Κίνα εν προκειμένω, αλλά τα είπαμε ήδη): Ο πωλητής, ο αγοραστής και… ο κατασκευαστής του υλικού. Η Γαλλία δηλαδή. Αυτό δεν είναι δεδομένο για πολλούς διαφορετικούς λόγους. Φυσικά αυτό είναι κάτι που θα μπορούσε να εξασφαλιστεί, υπό προϋποθέσεις, με αποτέλεσμα βέβαια την ανάλωση πολύτιμου διπλωματικού κεφαλαίου για τον σκοπό αυτό. Αυτός εξάλλου είναι και ο λόγος που κανένα Mirage 2000 στην διεθνή αγορά δεν έχει πωληθεί ως μεταχειρισμένο. Καλώς ή κακώς οι Γάλλοι πάντα θεωρούσαν ότι τέτοιου είδους συναλλαγές αποτελούσαν υπονόμευση σε ενδεχόμενες πωλήσεις του νεότερου μαχητικού τους, του Rafale.

4) Όπως είναι γνωστό κι έχουμε ήδη αναφερθεί σ’ αυτό, τα Mirage της Ταϊβάν έχουν εκσυγχρονιστεί επί μέρους ή έχει προγραμματιστεί να εκσυγχρονιστούν σε συνεργασία με την Dassault ενώ οι πύραυλοί τους που είχαν φτάσει στην λήξη τους, έχουν επαναπιστοποιηθεί εγχωρίως. Είναι λοιπόν εντελώς απίθανο αξιόμαχα μαχητικά αεροσκάφη που μάλιστα μόλις επενδύθηκαν χρήματα σε αυτά να αποσυρθούν πρόωρα από την υπηρεσία αφήνοντας κενό πίσω τους που δεν θα μπορούσε να αναπληρωθεί πρακτικά ποτέ. Για να το πούμε απλά, όποιος πολιτικός ενέκρινε μία τέτοια αγορά, όσα χρήματα κι αν έβαζε στα κρατικά ταμεία, περίπου θα «τον κρεμούσαν» στην εκεί πλατεία Συντάγματος. Θα ήταν περίπου σαν κάποιος πολιτικός στην Ελλάδα να ενέκρινε την πώληση των δικών μας Mirage 2000-5!

Ειρήσθω εν παρόδω ότι στο υποτιθέμενο πακέτο προσφοράς οι Ταϊβανέζοι φέρονται να έδιναν και όλο τον οπλισμό τους, ήτοι πύραυλους MICA EM και MICA IR. Ωστόσο αυτό είναι ανακριβές, καθώς η Ταϊβάν ποτέ δεν παρέλαβε πύραυλους MICA IR. Για τον οπλισμό του μαχητικού για αερομαχίες σε κοντινές αποστάσεις, η ταϊβανέζικη Αεροπορία αγόρασε πύραυλους Magic II, που χρησιμοποιεί μέχρι σήμερα. Ενδεικτικά, σε πρόσφατη άσκηση ετοιμότητας, αεροσκάφη του τύπου απογειώθηκαν με Magic II στους εξωτερικούς φορείς:

Επίδειξη scramble από τα Mirage 2000 της Ταϊβάν

Για το θέμα της ενίσχυσης της ΠΑ με μαχητικά αεροσκάφη του τύπου από την διεθνή αγορά πάντως έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στο παρελθόν εξαντλώντας όλα τα πιθανά σενάρια, που έτσι ή αλλιώς δεν είναι πολλά, και καλώς ή κακώς τα της Ταϊβάν δεν ήταν ποτέ ανάμεσα σ’ αυτά.

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πόσες φρεγάτες Constellation θέλει το ΠN και κυρίως… που θα βρούμε τα λεφτά;

H υπόθεση των φρεγατών Constellation για το Πολεμικό μας Ναυτικό είναι σαφώς αυτή που προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο χώρο της άμυνας, λόγω μεγέθους...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΛΒΟ: διακυβεύεται η τύχη της εταιρείας σε «ύποπτους» προεκλογικούς καιρούς;  

Συνήθως διεργασίες που δεν αντέχουν ή πρέπει να μείνουν μακριά από δημόσιο έλεγχο και κριτική, εξελίσσονται σε περιόδους που η κοινή γνώμη έχει στραμμένη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιουνίου 1982: Φώκλαντ, αυλαία χωρίς πάθος και...

0
Ο Πόλεμος των Φώκλαντ λήγει με τη συμφωνία παύσης πυρός μετά την κατάληψη του Πορτ Στάνλεϋ και την υπογραφή την ίδια μέρα της -υπό...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Οι “ιστορίες τρόμου” για Boeing 737-8 MAX σε Dutch Roll και τι πραγματικά έγινε

Επειδή ήδη γράφονται πολλά και θα γραφούν και θα ακουστούν πολλά περισσότερα τις επόμενες ώρες για ένα περιστατικό στις ΗΠΑ με Boeing 737-8 MAX...

5 νεκροί σε ρωσική μεθοριακή πόλη από ουκρανικούς βομβαρδισμούς

Ουκρανικοί βομβαρδισμοί στη ρωσική μεθοριακή πόλη Σεμπεκίνο σκότωσαν πέντε ανθρώπους, δήλωσε σήμερα ο κυβερνήτης της ρωσικής περιφέρειας Μπέλγκοροντ, περιοχή που πλήττεται τακτικά από ουκρανικούς...

Γάζα: Η πλωτή προβλήτα μεταφέρεται προσωρινά για να προστατευθεί

Η προσωρινή προβλήτα την οποία τοποθέτησαν οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ για να παραδίδεται ανθρωπιστική βοήθεια διά θαλάσσης στη Λωρίδα της Γάζας θα μεταφερθεί...