17.2 C
Athens
Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΙΝΑΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: J-20 Mighty Dragon, η κινεζική άποψη για "βαρύ" stealth μαχητικό

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: J-20 Mighty Dragon, η κινεζική άποψη για “βαρύ” stealth μαχητικό

- Advertisement -

Το μαχητικό stealth 5ης γενιάς, J-20 Mighty Dragon, δεν είναι μόνο μια τεχνολογική πρόκληση αλλά και μια έκφραση της φιλοδοξίας της Κίνας, να επιδείξει την αυτοδυναμία της στον αεροπορικό τομέα, αποκτώντας ικανότητες που μέχρι πρότινος ήταν το προνόμιο των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ρωσίας.

Το αεροσκάφος ξεκίνησε ως μελέτη στα τέλη της δεκαετίας του ’90, με το πρόγραμμα να λαμβάνει το πράσινο φως από την κινεζική κυβέρνηση τον Ιανουάριο του 2009. Η Chengdu Aerospace Corporation, μία από τις μεγαλύτερες κινεζικές αεροδιαστημικές εταιρείες, ανέλαβε την ανάπτυξη του. Το δικινητήριο μαχητικό παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το 2011, κερδίζοντας την προσοχή για το σχεδιασμό του με μεγάλα πτερύγια κάναρντ, όπως και διπλό σταθερό. Όπως φαίνεται, σαφώς παίρνοντας διδάγματα από το εξωτερικό, το J-20 έχει καταφέρει μια δική του πορεία ανάπτυξης, με σημαντικές επενδύσεις σε εγχώρια τεχνολογία και καινοτομία.

J-20 vs J-16, μια φωτογραφία που λέει πολλά!

Η πρώτη πτήση έγινε τον Ιανουάριο του 2011, κι από τότε έχει περάσει από διάφορα στάδια δοκιμών, εξέλιξης και αναβαθμίσεων. Μέχρι το 2017, το μαχητικό είχε ενταχθεί στην Κινεζική Αεροπορία (PLAAF, People’s Liberation Army Air Force), με την πρώτη Μοίρα να εξοπλίζεται το Φεβρουάριο του ίδιου έτους.

Τεχνολογικά χαρακτηριστικά και εξοπλισμός

Το J-20 ενσωματώνει πολλά από τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν ένα μαχητικό πέμπτης γενιάς:

  • Τεχνολογία Stealth: Το αεροσκάφος χρησιμοποιεί μεθόδους που μειώνουν την παρατηρησιμότητά του από τα ραντάρ, όπως το σχήμα της ατράκτου και των πτερύγων, τα υλικά απορρόφησης ραντάρ (RAM), και την εσωτερική αποθήκευση όπλων. Πολλοί αναλυτές υποστηρίζουν πως δεν είναι τόσο stealth όσο τα F-22 & F-35, αλλά αυτό δεν μειώνει την κινεζική εξέλιξη. Πάντως είναι αξιόλογων διαστάσεων, με 21 μέτρα μήκος και 13 εκπέτασμα, ενώ το μέγιστος βάρος απογείωσης φθάνει τους 37 τόνους, με 17 να είναι το καθαρό βάρος.

Εντυπωσιακό βίντεο με κινεζικά J-20 “Mighty Dragon” στο Zhuhai 2024

  • Κινητήρες supercruise: Αρχικά, το J-20 ήταν εξοπλισμένο με ρωσικούς κινητήρες Saturn AL-31F, αλλά η Κίνα έχει εξελίξει τους δικούς της, στην συγκεκριμένη περίπτωση τον Shenyang   WS-15, ο οποίος τώρα ενσωματώνεται στο μαχητικό, και υπόσχεται υπερηχητική ταχύτητα χωρίς μετάκαυση (supercruise), ενισχύοντας την αυτονομία του μαχητικού.
  •  Radar υψηλής διακριτικότητας: Εδώ έχουμε πιθανά το προηγμένο, τεχνολογίας AESA, Type 1475 (KLJ-5), το οποίο επιτρέπει την ανίχνευση και στοχοποίηση σε μεγάλες αποστάσεις, καθώς και την διενέργεια ηλεκτρονικού πολέμου, αν και μπορεί να ενσωματώνεται και πιο προηγμένη έκδοση του.

Νέους, εγχώριους, κινητήρες βάζει η Κίνα στα J-20, αλλά όχι αυτούς που θέλει!

  • Συστήματα Αισθητήρων: Περιλαμβάνει ένα σύστημα ανάλογο του Distributed Aperture System (DAS) του F-35, για πλήρη επίγνωση της κατάστασης γύρω από το αεροσκάφος και ένα ηλεκτροοπτικό σύστημα στόχευσης.
  • Εσωτερική αποθήκη όπλων: Το μαχητικό μπορεί να φέρει μια μεγάλη ποικιλία πυραύλων αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους, συμπεριλαμβανομένων των PL-15 και PL-10 εναντίον εχθρικών αεροσκαφών, καθώς και κατευθυνόμενες βόμβες και βλήματα cruise για αποστολές κρούσης. Η εσωτερική αποθήκη είναι τριπλή, δύο μικρές στα πλάγια της ατράκτου για βλήματα αέρος-αέρος μικρής εμβελείας, και μια κεντρική, η οποία χωρά 4 βλήματα μεσαίου-μεγάλου βεληνεκούς (ίσως και 6), όπως και κατευθυνόμενες βόμβες κ.λπ. Δεν υπάρχουν αναφορές για πυροβόλο, το οποίο μάλλον έχει καταργηθεί για να κερδηθεί χώρος.
J20

Σύγκριση με άλλα μαχητικά

Η σύγκριση του J-20 με άλλα μαχητικά πέμπτης γενιάς, όπως το F-22 Raptor και το F-35 Lightning II των ΗΠΑ, καθώς και το ρωσικό Su-57 προσφέρει μια ενδιαφέρουσα οπτική της δυναμικής της κινεζικής αεροπορικής τεχνολογίας.

Το F-22 έχει ανώτερες δυνατότητες σε φάκελο πτήσης, ωστόσο, το J-20 φαίνεται να προσφέρει μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα όπλων (ειδικά εσωτερικά), ενώ τα σύγχρονα μοντέλα του αναμένεται να έχουν βελτιώσεις σε κινητήρες και ραντάρ.

Κινέζικο μαχητικό J-20 πέτυχε συντριπτικό σκορ 17-0 ενάντια σε Su-30 σε άσκηση…

Σε σχέση με το F-35, το J-20 δεν προσφέρει την ίδια ευελιξία ρόλων, καθώς το F-35 έχει παραλλαγές για χρήση από αεροπλανοφόρα, και καθέτου απογειώσεως. Ωστόσο, το J-20, σαφώς μεγαλύτερο και βαρύτερο, μπορεί να μεταφέρει περισσότερο φορτίο όπλων και έχει μεγαλύτερη ακτίνα δράσης που εκτιμάται σε περίπου 2.000 χιλιόμετρα (με εσωτερικό καύσιμο).

Απέναντι στο ρωσικό Su-57, υπάρχει μεγαλύτερη ισορροπία επιδόσεων, αλλά εδώ το J-20 ξεχωρίζει καθώς είναι ήδη σε μαζική παραγωγή (εκτιμάται πως πάνω από 200 έχουν κατασκευαστεί), οπότε είναι σαφώς πιο ώριμο και επιχειρησιακά έτοιμο από το ρωσικό μαχητικό, που μαστίζεται από μεγάλες καθυστερήσεις ανάπτυξης και παραγωγής.

Ετσι, πέρα από “πολλαπλασιαστής ισχύος” το J-20 αποτελεί σύμβολο της τεχνολογικής και στρατιωτικής εξέλιξης της Κίνας, ενώ ήδη ακόμη πιο καινοτόμες σχεδιάσεις ακολουθούν για να υποστηρίξουν και τις γεωπολιτικές φιλοδοξίες της.

Επιβλητικό βίντεο με τις πτητικές ικανότητες του J-20

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Εκσυγχρονισμός MEKO200HN, πάμε σε λύση “αυτεπιστασίας” από ένα Ναυτικό που χάνει στελέχη;

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης MEKO200HN του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) έχει υπάρξει αντικείμενο έντονων συζητήσεων και αλλαγών πορείας τα τελευταία χρόνια. Και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σχεδιάζεται να μείνει το Πολεμικό Ναυτικό με μόλις 8 φρεγάτες;

140
Πληροφορίες της σελίδας μας αναφέρουν πως ο νέος σχεδιασμός των Ενόπλων Δυνάμεων προβλέπει τη μείωση των "οροφών" της Δομής Δυνάμεων όχι μόνο στην Πολεμική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: 10 Δεκεμβρίου 1941: Αεροπλάνο εναντίον πλοίου, οι Ιάπωνες βυθίζουν...

2
Το θωρηκτό HMS Prince of Wales και το καταδρομικό HMS Repulse βυθίζονται από ιαπωνικά βομβαρδιστικά και τορπιλοπλάνα έξω από τη Μαλαισία, παρασύροντας στο θάνατο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Northrop YA-9A, o μεγάλος ανταγωνιστής του A-10A Thunderbolt

Το YA-9A, ήταν ένα πρωτότυπο επιθετικό αεροσκάφος εγγύς υποστήριξης, που, αναπτύχθηκε από τη Northrop στα πλαίσια του προγράμματος A-X της Αμερικανικής Αεροπορίας (USAF) κατά...

Ισραήλ: Έχουν Arrow 3 και David’s Sling αλλά επενδύουν σε startups

Ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Αμυντικής Έρευνας (Defense Research & Development) στο Υπουργείο Άμυνας του Ισραήλ, Ταξίαρχος (ε.α.) Δρ. Δανιήλ Γκολντ, μιλώντας στο συνέδριο DefenseTech,...

Τα ολλανδικά και αυστριακά C-390 θα έχουν σουίτα αυτοπροστασίας από την ELBIT

Η ισραηλινή Elbit Systems έχει αναλάβει συμβάσεις συνολικής αξίας 175 εκατ. δολαρίων για να προσφέρει εξοπλισμό αυτοπροστασίας στα μελλοντικά μεταγωγικά C-390 της Ολλανδίας και...