14.3 C
Athens
Παρασκευή, 28 Μαρτίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΕΞΕΛΙΞΗ: "Σύννεφα" στις διαπραγματεύσεις για τις FDI HN λόγω MBDA και ASTER...

ΕΞΕΛΙΞΗ: “Σύννεφα” στις διαπραγματεύσεις για τις FDI HN λόγω MBDA και ASTER 30;

- Advertisement -

Η απόφαση για τις γαλλικές φρεγάτες FDI HN είναι μια μεγάλη αγορά του Αιώνα, όχι μόνο φυσικά για το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις γενικότερα. Το πρόγραμμα αναμένεται να ξεπεράσει τα 3 δις ευρώ, αλλά αν συνδυαστεί με αγορά κορβετών (εμείς επιμένουμε να τις λέμε ελαφριές φρεγάτες) και εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, τότε το κόστος εκτοξεύεται στα 5 δις.

ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ στο ΠΝ, μετά τις FDI HN, τα MH-60R και τις τορπίλες, έρχονται M Class, Alkmaar και Gowind HN

Θα είμαστε σαφείς. Αν δεν “κλείσει” το θέμα των FDI HN, αν δηλαδή δεν υπογραφούν όλες οι συμβάσεις (δεν θα είναι μια, αλλά πολλές) για τα πλοία, τότε δεν υπάρχει περίπτωση να προχωρήσουμε σε κορβέτες, αλλά και σε εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Οι Γάλλοι πρόσφεραν τιμή second to none, προκειμένου να “νικήσουν” τους Ολλανδούς, ενώ το πλοίο τους θεωρήθηκε από το ΠΝ το πλέον προηγμένο. Σημείο αναφοράς για τις FDI HN, είναι βέβαια ο συνδυασμός Seafire/ASTER30, που δίνει ικανότητες αεράμυνας περιοχής στο ΠΝ μας, που μέχρι σήμερα θα πολεμούσε μόνο σε ESSM Block 1.

Συνεργατική εμπλοκή: Όταν οι φρεγάτες FDI θα κάνουν τον «μαέστρο» του στόλου

Το διακύβευμα είναι μεγάλο. Δεν μας “παίρνει” το πρόγραμμα να αστοχήσει, καθώς αν τα πλοία δεν έρθουν στο σωστό χρονοδιάγραμμα, και χωρίς επιπλέον χρήματα, τότε όλη η προσπάθεια πάει “στράφι”. Βέβαια, είμαστε απόλυτα σαφείς ότι το ΠΝ δεν παίζει. Οι ασφαλιστικές δικλείδες που βάζει είναι εξαιρετικές, και δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Διότι αν υπάρξει πρόβλημα, και δεν έχουμε επιχειρησιακά πλοία το 2025, το Αιγαίο θα αλλάξει χέρια μετά το 2025, χωρίς να πέσει “τουφεκιά”. Δεν αποκλείουμε την “άνοδο” της ολλανδικής λύσης για τις SIGMA 10514 για την εξασφάλιση της ύπαρξης διαθέσιμων λύσεων για το ΠΝ σε κάθε περίπτωση.

Πως έχασε η SIGMA 11515HN από την FDI HN; Πως τα κατάφεραν οι Γάλλοι έστω και την τελευταία στιγμή;

Η επιλογή των γαλλικών πλοίων, είχε ένα καλό-κακό. Όλα τα πλοία θα κατασκευαστούν στη Γαλλία. Κακό είναι γιατί δεν θα επιστρέψει ένα μεροκάματο στα ναυπηγεία στην Ελλάδα, καλό γιατί δεν θα έχουμε την εμπειρία των Super Vita, που τα πλοία δεν έχουν παραδοθεί ούτε μέχρι την ώρα που θα πρέπει να… εκσυγχρονιστούν λόγω παλαιότητας. Το ΠΝ έχει αποστολή να προστατεύει τα θαλάσσια σύνορά μας, όχι τα κρατικοδίαιτα ναυπηγεία. Κατά την άποψή μας, η επιλογή κατασκευής στο εξωτερικό είναι η καλύτερη την παρούσα στιγμή.

Sea Fire: Έτοιμο για εγκατάσταση στις FDI, μετά το «πράσινο φως» της DGA

Βέβαια, αν αυτό είχε γίνει με τους Ολλανδούς ή άλλο πλοίο, ακόμη θα προσπαθούσαμε να ανοίξουμε τα οδοφράγματα έξω από τη Μεσογείων, ενώ το ΓΕΝ θα είχε πυρποληθεί για παραδειγματισμό. Και Ολλανδικά ή Αμερικανικά ή Ιταλικά ή -ακόμη χειρότερα- Γερμανικά, και κατασκευή στο εξωτερικό, αυτό θα είχε προκαλέσει επανάσταση. Μας προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η απόφαση για κατασκευή εκτός Ελλάδας, δεν προκάλεσε εντυπώσεις στην περίπτωση των FDI HN και λαϊκίστικες αντιδράσεις.

Multilayered Air Defence στις ελληνικές FDI HN. Υπάρχει τελικά μειονέκτημα στην κορυφαία μελλοντική φρεγάτα μας;

Αυτό που θα έπρεπε όμως να είχε γίνει, να είχαμε δει, είναι η αντίδραση της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας. Οι ελληνικές αμυντικές εταιρείες, είναι άνω του 95% εξαγωγικές. Μόνο έτσι θα επιβίωναν τις εποχές των Μνημονίων, καθώς οι δικές μας ένοπλες Δυνάμεις δεν αγόραζαν μέχρι το 2019, ούτε… βίδες. Δεν είναι όμως ποτέ δυνατόν να δοθεί συμβόλαιο αξίας 5 δις, χωρίς να μην έρθει στην Ελλάδα ένα ικανό κατασκευαστικό ποσοστό για τις ελληνικές εταιρείες. Αν από τα 5 δις, 1 ή 1,5 δις δεν “πέσει” στην Ελλάδα, καλύτερα να τις κλείσουμε τις ελληνικές βιομηχανίες, και ας κλαιγόμαστε μετά που δεν έχουμε “άμυνα”.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πόσο κόστιζε κάθε υποψήφια φρεγάτα για το ΠΝ, πως φτάσαμε στις FDI HN;

Ευτυχώς για την Ελλάδα, το ΠΝ είχε κάνει μια ανοιχτή διαδικασία, όπου οι κατασκευαστές “κονταροχτυπήθηκαν” με κάθε τρόπο. Έτσι, όχι μόνο έριξαν τις τιμές, όχι προσέφεραν ότι καλύτερο είχε η τεχνολογία, αλλά προσέφεραν και υψηλό ποσοστό προστιθέμενης αξίας. Για παράδειγμα, οι Ολλανδοί προσέφεραν την…

H συνέχεια στο navaldefence.gr

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

117 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
117 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αναγκαία η ελληνική επένδυση σε περισσότερα Rafale με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση

Η Πολεμική Αεροπορία  βρίσκεται -ξανά- σε μια κρίσιμη καμπή, καθώς καλείται να εξασφαλίσει την αεροπορική υπεροχή της στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο σε...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Εκσυγχρονισμός M113, νέο πρόγραμμα τύπου… P-3, ή επιλογή των Bradley;

37
Ο Ελληνικός Στρατός μελετά αυτή την περίοδο το σχέδιο εκσυγχρονισμού των παλαιών Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μεταφοράς Προσωπικού (ΤΟΜΠ) M113A1/A2, με σκοπό τη μετατροπή τους σε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Μαρτίου 1999: Nighthawk down, οι Σέρβοι καταρρίπτουν...

6
Αεροσκάφος κρούσης stealth F-117A Nighthawk της Αμερικανικής Αεροπορίας καταρρίπτεται από σερβική συστοιχία αντιαεροπορικών πυραύλων κατά τον πόλεμο του Κοσσυφοπεδίου. Είναι η μόνη καταγεγραμμένη απώλεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 57, Μάρτιος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 57, Μάρτιος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη στο τέλος της εβδομάδας, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ...

Παρίσι: τετραμερής συνάντηση κορυφής Ελλάδας-Γαλλίας-Κύπρου-Λιβάνου

Σήμερα Παρασκευή, 28 Μαρτίου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρεθεί ξανά στο Μέγαρο των Ηλυσίων για να συναντήσει τον Εμμανουέλ Μακρόν, τον Πρόεδρο της Κυπριακής...

Metlen planning further investments in critical raw materials, CEO announces

Metlen is planning further investments in critical raw materials, such as scandium and germanium, announced the company's Chairman and CEO Evangelos Mytilineos on Thursday,...