14.8 C
Athens
Κυριακή, 16 Νοεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΤο καναδικό πρόγραμμα επανεξοπλισμού, νέες φρεγάτες, υποβρύχια, μαχητικά, μη επανδρωμένα

Το καναδικό πρόγραμμα επανεξοπλισμού, νέες φρεγάτες, υποβρύχια, μαχητικά, μη επανδρωμένα

- Advertisement -

“Στόχος του Καναδά είναι να φτάσει το ελάχιστο όριο του ΝΑΤΟ για 2% του ΑΕΠ στις αμυντικές δαπάνες ετησίως και με το νέο πρόγραμμα θα το πετύχουμε!”  Αυτό τόνισε σε δηλώσεις του ο υπουργός Αμύνης, David McGuinty, που θύμισε ότι αποτελεί και δέσμευση του πρωθυπουργού Mark Carney.

Τα σχέδια αμυντικών δαπανών δίνουν έμφαση στην ενίσχυση του Ναυτικού και στην στρατιωτική παρουσία του Καναδά στις περιοχές του βορείου Ειρηνικού, Ατλαντικού και Αρκτικού ενώ περιλαμβάνουν αγορές νέων υποβρυχίων, μαχητικών F-35A, αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-8 Poseidon, Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη (ΜΕΑ), αντιτορπιλικά κλάσης ‘River’ και αναβάθμιση του δικτύου ραντάρ επιτήρησης NORAD.

Τον “κούκο αηδόνι” θα πληρώσει ο Καναδάς για τα F-35, μεγάλη αύξηση του κόστους

Όπως σημειώνουν δημοσιογραφικές και κυβερνητικές πηγές, η προσέγγιση στηρίζεται στη ναυτική κυριαρχία με πρωταρχικό το πρόγραμμα προμήθειας νέων υποβρυχίων, ενώ σε κάθε περίπτωση τονίζεται η ανάγκη εμπλοκής της εγχώριας βιομηχανίας και της μακροπρόθεσμης επένδυσης στα προγράμματα ανάπτυξης και στην υποστήριξη των συστημάτων μάχης.

Για την ιστορία, ο Καναδάς έχει άσχημη επειρία με τα υποβρύχια, επιλέγοντας την κλάση ‘Upholder’, τα τελευταία συμβατικής πρόωσης του Βρετανικού Ναυτικού (ονομάστηκαν ‘Victoria’ σε καναδική υπηρεσία). Η κλάση αυτή τέθηκε σε υπηρεσία το 1990 λίγους μήνες πριν την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης και παροπλίστηκε από βρετανική υπηρεσία το μόλις το 1994. Μετά από μια ανεπιτυχή προσπάθεια να τα πουλήσουν στο Πακιστάν, και άλλες λιγότερο γνωστές (μεταξύ τους είχε ακουστεί και το Ελληνικό Ναυτικό), κατέληξαν το 2000 στον Καναδά. Τα υποβρύχια ταλανίζονταν για πάνω από μία δεκαετία από αστοχίες σε μηχανολογικά μέρη και ανεπάρκειες στην ηλεκτρική ισχύ που τα έθεταν εκτός ενεργείας για μήνες.

Ο Καναδάς δεν έχει κανένα επιχειρησιακό υποβρύχιο

Πρώτη υποψηφιότητα είναι το KSS-III της Νοτίου Κορέας. Το σχέδιο δίνει έμφαση στο μεγάλο εκτόπισμα (πάνω από 3.000 τόνοι) και στην ικανότητα να παραμένει σε κατάδυση για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Το τελευταίο επιτυγχάνεται χάρη στην τεχνολογία αναερόβιας πρόωσης AIP σε συνδυασμό με μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Η δεύτερη υποψηφιότητα είναι η κοινή Γερμανο-Νορβηγική πρόταση για το Type 212CD, μια εξελιγμένη έκδοση του γνωστού 212A, επιμηκυμένη ώστε να φτάνει τα 73 μέτρα σε μήκος και τους 2.800 τόνους σε εκτόπισμα σε κατάδυση. Το υποβρύχιο θα χρησιμοποιεί πολυμερικές κυψέλες καυσίμου σε λειτουργία AIP σε συνδυασμό με κινητήρες ντίζελ MTU. Η σχεδίαση δίνει έμφαση στην κατά το δυνατόν αθόρυβη πρόωση. Εντελώς ανανεωμένη είναι και η συλλογή ηλεκτρονικών συστημάτων με το ανοιχτής αρχιτεκτονικής σύστημα μάχης νέας γενιάς ORCCA, που συνεργάζεται με σύγχρονα οπτικο-ηλεκτρονικά ιστία και με σύνολο sonar για ναυτιλία, αποφυγή ναρκών και ανίχνευση στόχων.

Το κορεατικό σχέδιο προσφέρεται με 6-10 κελιά κάθετης εκτόξευσης, μια παράμετρος που δεν αποτελεί προαπαιτούμενο του καναδικού διαγωνισμού. Ωστόσο, μπορεί στο μέλλον να υιοθετηθούν για άλλα φορτία όπως μη Επανδρωμένα υποβρύχια σκάφη ή για εκτόξευση αισθητήρων. Σε κάθε περίπτωση, η νοτιοκορεατική πρόταση περιλαμβάνει αντισταθμιστικά οφέλη για την εξασφάλιση εγχώριας βιομηχανικής συμμετοχής και υποστήριξης του προγράμματος για δεκαετίες.

Πέραν των υποβρυχίων, οι καναδικοί αμυντικοί σχεδιασμοί περιλαμβάνουν ένα ισχυρό πακέτο αγορών όπως την απόκτηση 88 μαχητικών F-35A. Αν και εδώ υπάρχουν ήδη αντιρρήσεις λόγω εξάρτησης από τις ΗΠΑ, που επί Τραμπ πιέζουν σοβαρά τη χώρα με αυξημένους δασμούς και εμπορικό πόλεμο.

Η προμήθεια αεροσκαφών ναυτικής περιπολίας P-8A Poseidon καλύπτει τις αποστολές ανθυποβρυχιακού και αντιπλοϊκού πολέμου καθώς και επιχειρήσεις Έρευνας & Διάσωσης μακράς ακτίνας συνδυάζοντας ραντάρ AN/APY-10, πολυστατικούς ηχοσημαντήρες, σύνδεση τακτικών δεδομένων και πιθανώς εξοπλισμό με πραύλους εναντίον πλοίων.

Αποστολές ISR (Συλλογή πληροφοριών-Παρακολούθηση-Αναγνώριση) και κρούση ανατίθεται σε Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη (ΜΕΑ) κατηγορίας MALE (Μέσου Ύψους-Μακράς Ακτίνας). Εδώ το πρόγραμμα RPAS προσανατολίζεται στο γνωστό MQ-9B με ικανότητα πτήσης άνω των 40 ωρών χωρίς ανεφοδιασμό, δορυφορική επικοινωνία, σύστημα εντοπισμού και αποφυγής εμποδίων.

Ο στόλος επιφανείας παραμένει σταθερά προσηλωμένος στο πρόγραμμα “Καναδικού Πολεμικού Επιφανείας” που βασίζεται στη φρεγάτα κλάσης Type 26, με ραντάρ SPY-7, ένα ανάλογο του AEGIS σύστημα διαχείρισης δεδομένων, σύστημα κάθετης εκτόξευσης πυραύλων Mk 41, πυροβόλο των 127 mm και δύο sonar, πλώρης και συρόμενο πρύμνης, για ισχυρές ανθυποβρυχιακές ικανότητες.

Τα πυροβόλα OTO 127/64 Vulcano διαλέγει ο Καναδάς για τις φρεγάτες Type 26

Περαιτέρω, πολλά βασίζονται στο αεροσκάφος εναερίου ανεφοδιασμού CC-330, μια έκδοση του A330 MRTT, που συνδυάζει ικανότητες μεταφοράς φορτίου και επιβατών και ανεφοδιασμό εν πτήσει, διαθέτοντας άνω των 100 τόνων καυσίμου έτοιμο για μετάγγιση.

Σαν Αρκτική δύναμη, ο Καναδάς θα υπολογίζει και στα νέα παγοθραυστικά κλάσης ‘Harry DeWolf’.

Στην ξηρά, το πρόγραμμα GBAD θα παρέχει ικανότητες αντιαεροπορικής προστασίας μικρού βεληνεκούς σε μονάδες ξηράς, Τέλος, ο εκσυγχρονισμός του δικτύου ραντάρ NORAD προβλέπει προμήθεια σύγχρονων ραντάρ, μέχρι αναβαθμίσεις στον τομέα της παρακολούθησης και συστήματα αντιαεροπορικών.

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αποκαθιστώντας την ιστορική αλήθεια για το ρόλο της ΕΣΣΔ στο Β’ Παγκόσμιο – Mέρος 1ο

Ξεκινάμε σήμερα μια σειρά 3 άρθρων που εξετάζει το ρόλο της Σοβιετικής Ένωσης στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, διευκρινίζοντας πως μιλάμε για το σύνολο της....

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Τα μεταγωγικά της Τουρκικής Αεροπορίας

0
Το άρθρο που ακολουθεί πρωτοδημοσιεύτηκε στην «Πτήση» 55, Ιανουαρίου 2025, τότε με την ευκαιρία για την είδηση περί αγοράς των μεταχειρισμένων C-130J-30 της RAF...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 15 Νοεμβρίου 1983: Ιδρύεται το ψευδοκράτος της “Βόρειας...

14
Μέσα σε πνεύμα μυστικότητας ως προς τις προετοιμασίες, η Βουλή του τουρκοκυπριακού ψευδοκράτους ανακηρύσσει την ίδρυση της "Τουρκικής Δημοκρατίας της Βορείου Κύπρου". Με ανακοίνωση,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Αποκαθιστώντας την ιστορική αλήθεια για το ρόλο της ΕΣΣΔ στο Β’ Παγκόσμιο – Mέρος 1ο

Ξεκινάμε σήμερα μια σειρά 3 άρθρων που εξετάζει το ρόλο της Σοβιετικής Ένωσης στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, διευκρινίζοντας πως μιλάμε για το σύνολο της....

Νέους εκτοξευτές θερμοβαρικών ρουκετών παραλαμβάνει ο Ρωσικός Στρατός

Ο ρωσικό κρατικός ομιλος Rostec ανακοίνωσε ότι μια ακόμα παρτίδα οχημάτων TOS‑1A “Solntsepyok” παραδόθηκαν από το εργοστάσιο Uralvagonzavod στο ρωσικό υπουργείο Άμυνας. Τα TOS-1A,...

Πόσοι θέλουν να πάνε στο Στρατό θέλει να μάθει η Γερμανία

Βήματα αριθμητικής ενίσχυσης του προσωπικού, κάνει ο Γερμανικός Στρατός χωρίς να θίγει όμως το πολύ ευαίσθητο πολιτικά θέμα της υποχρεωτικής θητείας (που δεν ισχύει...