28 C
Athens
Τετάρτη, 19 Ιουνίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΕΞΕΛΙΞΗ: "Σύννεφα" στις διαπραγματεύσεις για τις FDI HN λόγω MBDA και ASTER...

ΕΞΕΛΙΞΗ: “Σύννεφα” στις διαπραγματεύσεις για τις FDI HN λόγω MBDA και ASTER 30;

- Advertisement -

Η απόφαση για τις γαλλικές φρεγάτες FDI HN είναι μια μεγάλη αγορά του Αιώνα, όχι μόνο φυσικά για το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις γενικότερα. Το πρόγραμμα αναμένεται να ξεπεράσει τα 3 δις ευρώ, αλλά αν συνδυαστεί με αγορά κορβετών (εμείς επιμένουμε να τις λέμε ελαφριές φρεγάτες) και εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, τότε το κόστος εκτοξεύεται στα 5 δις.

ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ στο ΠΝ, μετά τις FDI HN, τα MH-60R και τις τορπίλες, έρχονται M Class, Alkmaar και Gowind HN

Θα είμαστε σαφείς. Αν δεν “κλείσει” το θέμα των FDI HN, αν δηλαδή δεν υπογραφούν όλες οι συμβάσεις (δεν θα είναι μια, αλλά πολλές) για τα πλοία, τότε δεν υπάρχει περίπτωση να προχωρήσουμε σε κορβέτες, αλλά και σε εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Οι Γάλλοι πρόσφεραν τιμή second to none, προκειμένου να “νικήσουν” τους Ολλανδούς, ενώ το πλοίο τους θεωρήθηκε από το ΠΝ το πλέον προηγμένο. Σημείο αναφοράς για τις FDI HN, είναι βέβαια ο συνδυασμός Seafire/ASTER30, που δίνει ικανότητες αεράμυνας περιοχής στο ΠΝ μας, που μέχρι σήμερα θα πολεμούσε μόνο σε ESSM Block 1.

Συνεργατική εμπλοκή: Όταν οι φρεγάτες FDI θα κάνουν τον «μαέστρο» του στόλου

Το διακύβευμα είναι μεγάλο. Δεν μας “παίρνει” το πρόγραμμα να αστοχήσει, καθώς αν τα πλοία δεν έρθουν στο σωστό χρονοδιάγραμμα, και χωρίς επιπλέον χρήματα, τότε όλη η προσπάθεια πάει “στράφι”. Βέβαια, είμαστε απόλυτα σαφείς ότι το ΠΝ δεν παίζει. Οι ασφαλιστικές δικλείδες που βάζει είναι εξαιρετικές, και δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Διότι αν υπάρξει πρόβλημα, και δεν έχουμε επιχειρησιακά πλοία το 2025, το Αιγαίο θα αλλάξει χέρια μετά το 2025, χωρίς να πέσει “τουφεκιά”. Δεν αποκλείουμε την “άνοδο” της ολλανδικής λύσης για τις SIGMA 10514 για την εξασφάλιση της ύπαρξης διαθέσιμων λύσεων για το ΠΝ σε κάθε περίπτωση.

Πως έχασε η SIGMA 11515HN από την FDI HN; Πως τα κατάφεραν οι Γάλλοι έστω και την τελευταία στιγμή;

Η επιλογή των γαλλικών πλοίων, είχε ένα καλό-κακό. Όλα τα πλοία θα κατασκευαστούν στη Γαλλία. Κακό είναι γιατί δεν θα επιστρέψει ένα μεροκάματο στα ναυπηγεία στην Ελλάδα, καλό γιατί δεν θα έχουμε την εμπειρία των Super Vita, που τα πλοία δεν έχουν παραδοθεί ούτε μέχρι την ώρα που θα πρέπει να… εκσυγχρονιστούν λόγω παλαιότητας. Το ΠΝ έχει αποστολή να προστατεύει τα θαλάσσια σύνορά μας, όχι τα κρατικοδίαιτα ναυπηγεία. Κατά την άποψή μας, η επιλογή κατασκευής στο εξωτερικό είναι η καλύτερη την παρούσα στιγμή.

Sea Fire: Έτοιμο για εγκατάσταση στις FDI, μετά το «πράσινο φως» της DGA

Βέβαια, αν αυτό είχε γίνει με τους Ολλανδούς ή άλλο πλοίο, ακόμη θα προσπαθούσαμε να ανοίξουμε τα οδοφράγματα έξω από τη Μεσογείων, ενώ το ΓΕΝ θα είχε πυρποληθεί για παραδειγματισμό. Και Ολλανδικά ή Αμερικανικά ή Ιταλικά ή -ακόμη χειρότερα- Γερμανικά, και κατασκευή στο εξωτερικό, αυτό θα είχε προκαλέσει επανάσταση. Μας προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η απόφαση για κατασκευή εκτός Ελλάδας, δεν προκάλεσε εντυπώσεις στην περίπτωση των FDI HN και λαϊκίστικες αντιδράσεις.

Multilayered Air Defence στις ελληνικές FDI HN. Υπάρχει τελικά μειονέκτημα στην κορυφαία μελλοντική φρεγάτα μας;

Αυτό που θα έπρεπε όμως να είχε γίνει, να είχαμε δει, είναι η αντίδραση της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας. Οι ελληνικές αμυντικές εταιρείες, είναι άνω του 95% εξαγωγικές. Μόνο έτσι θα επιβίωναν τις εποχές των Μνημονίων, καθώς οι δικές μας ένοπλες Δυνάμεις δεν αγόραζαν μέχρι το 2019, ούτε… βίδες. Δεν είναι όμως ποτέ δυνατόν να δοθεί συμβόλαιο αξίας 5 δις, χωρίς να μην έρθει στην Ελλάδα ένα ικανό κατασκευαστικό ποσοστό για τις ελληνικές εταιρείες. Αν από τα 5 δις, 1 ή 1,5 δις δεν “πέσει” στην Ελλάδα, καλύτερα να τις κλείσουμε τις ελληνικές βιομηχανίες, και ας κλαιγόμαστε μετά που δεν έχουμε “άμυνα”.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πόσο κόστιζε κάθε υποψήφια φρεγάτα για το ΠΝ, πως φτάσαμε στις FDI HN;

Ευτυχώς για την Ελλάδα, το ΠΝ είχε κάνει μια ανοιχτή διαδικασία, όπου οι κατασκευαστές “κονταροχτυπήθηκαν” με κάθε τρόπο. Έτσι, όχι μόνο έριξαν τις τιμές, όχι προσέφεραν ότι καλύτερο είχε η τεχνολογία, αλλά προσέφεραν και υψηλό ποσοστό προστιθέμενης αξίας. Για παράδειγμα, οι Ολλανδοί προσέφεραν την…

H συνέχεια στο navaldefence.gr

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

117 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
117 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

1992: Ο ήρωας υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στα ΑΕΡΟΝΕΑ του Τεύχους της ΠΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ Νο 93, τον Ιούλιο του 1992, και αφορά την πτώση του Mirage...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πόσες φρεγάτες Constellation θέλει το ΠN και κυρίως… που θα βρούμε...

130
H υπόθεση των φρεγατών Constellation για το Πολεμικό μας Ναυτικό είναι σαφώς αυτή που προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο χώρο της άμυνας, λόγω μεγέθους...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Ιουνίου 1815: Μάχη του Βατερλώ, ο ορισμός...

3
Σε μια από τις πιο αποφασιστικές συγκρούσεις της ανθρωπότητας, ο Ναπολέων Βοναπάρτης ηττάται από τα στρατεύματα του 7ου Συνασπισμού και υποχωρεί. Λίγο μετά παραιτείται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

1992: Ο ήρωας υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στα ΑΕΡΟΝΕΑ του Τεύχους της ΠΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ Νο 93, τον Ιούλιο του 1992, και αφορά την πτώση του Mirage...

SAS Technology: δυναμική ελλληνική παρουσία στην Eurosatory 2024

Η ελληνική SAS Technology συμμετέχει στην έκθεση Eurosatory 2024, που διεξάγεται από τις 17 έως τις 21 Ιουνίου στη Γαλλία.Η εταιρεία παρουσιάζει σειρά λύσεων,...

Περιφερόμενα πυρομαχικά με το… κοντέινερ, μια ιδέα της Rheinmetall και για την Ελλάδα

Ως απεικόνιση η παραπάνω φωτογραφία, από έντυπο υλικό της Rheinmetall, που παρουσιάστηκε στην αμυντική έκθεση Eurosatory 2024 στο Παρίσι, δείχνει μια κατασκευή σε μέγεθος...