11.7 C
Athens
Σάββατο, 2 Μαρτίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΤο γερμανικό Ναυτικό δεν έχει αρκετά πλοία για να «βγάζει» αποστολές

Το γερμανικό Ναυτικό δεν έχει αρκετά πλοία για να «βγάζει» αποστολές

- Advertisement -

 

Φρεγάτες και βοηθητικά Στόλου εκτός υπηρεσίας λόγω ηλικίας και όλα τα υποβρύχια «δεμένα». Το γερμανικό Ναυτικό έχει «ξεμείνει» από πολεμικά πλοία και δεν δύναται να αναλάβει αποστολές προβολής ισχύος καθώς παλαιά σκάφη αποσύρονται χωρίς να αντικαθίστανται, προειδοποιεί ο επικεφαλής της επιτροπής αμυντικών υποθέσεων του γερμανικού Κοινοβουλίου, Hans-Peter Bartels.
Το Ναυτικό δεν έχει αρκετά πλοία να αναπτύξει, με το πρόβλημα να διογκώνεται όσο περνά ο χρόνος, δηλώνει στην εφημερίδα Bild am Sonntag ο βουλευτής των Σοσιαλδημοκρατών (SPD). Έξι από τις 15 φρεγάτες είναι ήδη εκτός υπηρεσίας ενώ καμμία από τις νέες φρεγάτες Typ 125 δεν έχει ενταχθεί ακόμη στην δύναμη του Στόλου, επισημαίνει. Ίδια κατάσταση επικρατεί και στα βοηθητικά πλοία, με τα ανεφοδιαστικά Στόλου «Berlin» και «Bonn» να έχουν αποσυρθεί για εκσυγχρονισμό που θα τα κρατήσει για 1,5 χρόνο μακριά από επιχειρήσεις.

Το γερμανικό Ναυτικό έχασε το τελευταίο του επιχειρησιακό υποβρύχιο Type 212A τον περασμένο Οκτώβριο, όταν το U-35 υπέστη σοβαρές ζημιές στο πηδάλιο μετά την πρόσκρουσή του σε βράχο κατά την διάρκεια ελιγμού εν καταδύσει ανοικτά των νορβηγικών ακτών. O υπόλοιπος στόλος των U-Boote ήταν ήδη «δεμένος» όταν συνέβη το περιστατικό: σύμφωνα με την υπηρεσία ενημέρωσης των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων «Augen Geradeaus» το U-31 ήταν στο ναυπηγείο, δύο ακόμη Type 212A (U-33, U-36) περνούσαν από προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης και δεν επρόκειτο να είναι έτοιμα για αποστολές πριν το δεύτερο εξάμηνο του 2018 ενώ άλλα δύο (U-32, U-34) βρίσκονταν επίσης «εκτός» για έκτακτες επισκευές λόγω ζημιών, χωρίς να υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα επιστροφής τους σε υπηρεσία.
«Είναι πραγματική καταστροφή για το Ναυτικό» λέει χαρακτηριστικά ο Bartels. «Για πρώτη φορά στην ιστορία δεν θα υπάρχει επιχειρησιακό υποβρύχιο για μήνες». Από την πλευρά του, το Ναυτικό ελπίζει να έχει τρία ή τέσσερα από τα υποβρύχιά του έτοιμα για υπηρεσία γύρω στα μέσα του τρέχοντος έτους.
 

Γραφειοκρατία, έλλειψη ανταλλακτικών, περικοπές αμυντικών δαπανών
Ο Hans-Peter Bartels εκτιμά ότι η κατάσταση καθίσταται σοβαρή λόγω της γραφειοκρατίας που μαστίζει τις διάφορες υπηρεσίες που εμπλέκονται αλλά και της απροθυμίας των εταιριών αμυντικού υλικού να εφοδιάζουν εγκαίρως την Bundeswehr με τα απαραίτητα ανταλλακτικά. Μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου η Γερμανία αποφάσισε για εξοικονόμηση πόρων να μην διατηρεί μεγάλα –και δαπανηρά– αποθέματα ανταλλακτικών και να τα προμηθεύεται κατά περίπτωση. Οι δε περικοπές στις αμυντικές δαπάνες ενέτειναν το πρόβλημα.
Αν και η συγκεκριμένη πρακτική αναθεωρήθηκε πρόσφατα, για να δει η Bundeswehr απτά αποτελέσματα «θα χρειασθούν χρόνια» λέει ο βουλευτής του SPD. Όπως επισημαίνει, το Ναυτικό σήμερα πρέπει να περιμένει πέντε μήνες για αντλίες καυσίμου ή ένα ολόκληρο εξάμηνο για την προμήθεια ψυγείων ελαίου για τις φρεγάτες του.

Η έλλειψη επιχειρησιακών μονάδων αναπόφευκτα επηρεάζει τη ικανότητα της Γερμανίας για προβολή ισχύος στο εξωτερικό, τονίζει. Εάν συνεχισθεί αυτό «δεν θα υπάρξουν νέες ναυτικές αποστολές στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των Ηνωμένων Εθνών» προειδοποιεί.
Ειδικά όσον αφορά τον στόλο των υποβρυχίων, ακόμη και όλα τα σκάφη να επιστρέψουν στην ενεργό δράση, το γερμανικό Ναυτικό δεν θα δύναται να τα χρησιμοποιήσει επιχειρησιακά ταυτοχρόνως. Όπως αναφέρει το γερμανικό δίκτυο ARD, το Ναυτικό διαθέτει μόλις τρία πληρώματα εκπαιδευμένα ενώ τα υπόλοιπα ακόμη εκπαιδεύονται.
 
Αλέξανδρος Θεολόγου
 
 
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τα ΕΑΣ πήραν μπροστά και παράγουν βλήματα πυροβολικού 155 χιλιοστών

111
Σήμερα έχουμε ένα καλό νέο, με σημαντικές επεκτάσεις για την αμυντική μας ικανότητα: Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) έχουν ξεκινήσει να παράγουν και πάλι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Φεβρουαρίου/1 Μαρτίου 1914: Ανακήρυξη της Αυτόνομης Βορείου...

0
Ανακηρύσσεται στο Αργυρόκαστρο η αυτονομία της Βορείου Ηπείρου, ως απάντηση στην απόδοση της περιοχής στο Αλβανικό κράτος από τις συνθήκες του Λονδίνου και το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

71
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Nordic Response 24: οι Σκανδιναβοί στέλνουν μήνυμα αεροπορικής ισχύος

Η διεθνής αεροπορική άσκηση Nordic Response 24 θα φιλοξενηθεί στη Νορβηγία στις 4-15 Μαρτίου και είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να καταγράψουν οι...

Theon: Η μόνη αμυντική στη λίστα FT1000, των ταχύτερα αναπτυσσόμενων εταιρειών στην Ευρώπη για το 2024

Η Theon International ανακοινώνει ότι αποτελεί τη μόνη αμυντική εταιρεία που αναγνωρίστηκε σήμερα από τους Financial Times & Statista, ως μία από τις 1.000...