15.7 C
Athens
Δευτέρα, 4 Δεκεμβρίου, 2023
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗH αναβάθμιση των σοβιετικών ταχέων βομβαρδιστικών: από το SB-RK στο Arkhangelsky Ar-2....

H αναβάθμιση των σοβιετικών ταχέων βομβαρδιστικών: από το SB-RK στο Arkhangelsky Ar-2. Γ΄ Μέρος

- Advertisement -

Λαμβάνοντας υπόψιν μια σειρά παραμέτρων με τα χαρακτηριστικά και την αποτελεσματικότητα των σοβιετικών ταχέων βομβαρδιστικών καθέτου εφορμήσεως, εξήχθη το συμπέρασμα πως το Arkhangelsky Ar-2 ήταν σχεδόν 5,5 φορές ανώτερο από το Yakovlev Υak-2 και 1,5 φορές από το Petlyakov Pe-2. Τα πράγματα, βέβαια, είναι αρκετά διαφορετικά για το Tupolev Tu-2, διότι το ξαφνικό, για τους Ρώσους, ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου δεν επέτρεψε την έγκαιρη ετοιμασία του και μεταφορά του σε μάχιμες μονάδες. Ως εκ τούτου, τα τρία πρώτα ολοκληρωμένα αφίχθησαν στο μέτωπο μόλις το Σεπτέμβριο του 1942, ενώ η μαζική παραγωγή τους με κινητήρες M-82FN τροχοδρομήθηκε μόλις στα μέσα του 1944. Όχι μόνον αυτό, αλλά και οι δυνατότητες του για κάθετη εφόρμηση είχαν πλέον εξαλειφθεί με την αφαίρεση των φρένων, μετατρέποντάς το σε συμβατικό μεσαίο βομβαρδιστικό ημερησίων αποστολών.

Arkhangelsky Ar-2

Το ίδιο το Υak-2 ως ταχύ βομβαρδιστικό απεδείχθη ένα χονδροειδές λάθος της Επιτροπής Αμύνης, της Πολεμικής Αεροπορίας και της Επιτροπής Αεροπορικής Βιομηχανίας που το ενέκριναν, διότι δαπανήθηκαν κόπος, χρόνος και χρήματα για την εισαγωγή του σε μαζική παραγωγή, χωρίς ποτέ να αποδώσει τα αναμενόμενα.

Yakovlev Υak-2

Άλλο βαρύ λάθος υπήρξε και ο παραγκωνισμός της μαζικής παραγωγής του Ar-2 υπέρ της Pe-2. Το βασικότερο μειονέκτημα του Ar-2 ήταν η χαμηλότερη ταχύτητά του. Αυτή όμως θα μπορούσε να ισοσκελισθεί με τη βελτιστοποίηση των τακτικών χρήσεως των ταχέων βομβαρδιστικών, την καλύτερη οργάνωση και συνεργασία με μαχητικά συνοδείας, καθώς και την αναβάθμιση της εκπαιδεύσεως του ιπταμένου προσωπικού. Να προσθέσουμε επίσης πως το Ar-2 παρουσιαζόταν καλύτερο στην απογείωση και την προσγείωση. Συμπερασματικά, θα μπορούσε να επιδείξει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από το Pe-2 σε αποστολές μάχης, αναλαμβάνοντας καθήκοντα σε μονάδες πρώτης γραμμής.

Petlyakov Pe-2

Εν αντιθέσει με το γερμανικό Junkers Ju88A-4 το οποίο έπαιρνε στην καταπακτή του 28 βόμβες των 50 κιλών, τα σοβιετικά του ιδίου τύπου δέχονταν έξι έως δώδεκα βόμβες των 100 κιλών. Όμως με βάση τα χαρακτηριστικά τρωτότητας των τυπικών χερσαίων στόχων στις αρχές του πολέμου, ιδανικότερες θα ήταν βόμβες κατακερματισμού των 25 κιλών, βόμβες υψηλής εκρηκτικότητας των 50 κιλών, καθώς και θραυσματικές μικροτέρου διαμετρήματος. Είναι δε χαρακτηριστικό πως ο  Σμήναρχος της Πολεμικής Αεροπορίας Zhigarev, στην αναφορά της 25ης Ιανουαρίου του 1942 σχετικά με τα αποτελέσματα της επιθεωρήσεως των επιχειρήσεων εναερίων μονάδων του Δυτικού και Νοτιοδυτικού Μετώπου, είχε παρατηρήσει πως οι τύπου FAB-100 που χρησιμοποιούνταν κατά κόρον δεν αντιστοιχούσαν στη φύση των στόχων. Γι’αυτό και πρότεινε ως καλύτερη τη χρήση θραυσματογόνων βομβών.

Tupolev Tu-2

Η κατάσταση άλλαξε άρδην το 1944-45, όταν ο Κόκκινος Στρατός και η Πολεμική Αεροπορία αντιμετώπισαν μια ιδιαιτέρως ισχυρή αντίσταση από τη Βέρμαχτ. Οι γερμανικές αποθήκες ήταν προστατευμένες με ενισχυμένο σκυρόδεμα, γι’αυτό και αποτελούσαν αρκετά δύσκολο στόχο.

Η συνέχεια στο Military History

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός MEKO200HN και μεταχειρισμένες LCS δεν αρκούν!

H είδηση που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες για το ενδεχόμενο απόκτησης από το Πολεμικό Ναυτικό μεταχειρισμένων LCS από το Αμερικανικό Ναυτικό, δεν ήταν κεραυνός...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Αμυντική συνεργασία Τουρκίας-Βρετανίας, το πραγματικό «Μάρμαρο» αλλά όχι Παρθενώνα

43
Αν χθες και σήμερα το κύριο θέμα επικαιρότητας είναι η ακύρωση της συνάντησης Μητσοτάκη-Σούνακ στο Λονδίνο, μια σαφώς κακότροπη και αναπάντεχη βρετανική κίνηση, ας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Δεκεμβρίου 1943: Το αεροπλανοφόρο Chuyo βυθίζεται από...

0
Αμερικανικό υποβρύχιο τορπιλίζει το ιαπωνικό αεροπλανοφόρο συνοδείας Chuyo, που βυθίζεται με απώλεια 1.270 ζωών. Το Chuyo και έπλεε το βράδυ της προηγουμένης από τη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Ιουνίου 1936: Το πρώτο ελικόπτερο στον κόσμο, το Focke-Wulf Fw 61, απογειώνεται

H ιδέα της κάθετης απο-προσγείωσης γεννήθηκε ταυτόχρονα με το όνειρο της επανδρωμένης πτήσης αλλά ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Στη δεκαετία του 1920 ένας Iσπανός...

Do 335 “Pfeil”: Ένα πρωτοποριακό μαχητικό που ήρθε αργά για την Luftwaffe, Γ’ Μέρος

Οι εκδόσεις παραγωγής του Do 335 Στα τέλη του 1944 ξεκίνησε η παραγωγή της πρώτης έκδοσης Do 335A-1. To Do 335A-1 ήταν σχεδόν όμοιο με...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Μαΐου 1935: Πρώτη πτήση του Messerschmitt Bf 109

"Αυτό το αεροπλάνο δεν θα πετάξει ποτέ για τη Luftwaffe". Τα λόγια αυτά ήταν τα πρώτα που περιέγραψαν την εντύπωση που προκάλεσε η αρχική...