31.7 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗH αναβάθμιση των σοβιετικών ταχέων βομβαρδιστικών: από το SB-RK στο Arkhangelsky Ar-2....

H αναβάθμιση των σοβιετικών ταχέων βομβαρδιστικών: από το SB-RK στο Arkhangelsky Ar-2. Β΄ Μέρος

- Advertisement -

Οι κρατικές δοκιμές του πειραματικού SB-RK ολοκληρώθηκαν τον Ιανουάριο του 1941, αλλά κατόπιν διαταγής της 9ης Δεκεμβρίου του 1940 είχε ήδη μετονομασθεί σε Ar-2. Η ταχύτητά του με βάρος 6.600 κιλών έφτανε τα 475 χλμ/ώρα σε ύψος 4.700 μέτρων. Ο χρόνος ανάβασης στα 5.000 μέτρα ήταν 7,1 λεπτά και το ανώτατο ύψος ανέρχετο στα 10.000 μέτρα. Η πλευρική ευστάθειά του δεν παρουσίαζε προβλήματα, εν αντιθέσει με τη διαμήκη. Στην περίοδο της αξιολόγησής του έγιναν συνολικά 25 βυθίσεις  υπό γωνίες που ξεκινούσαν από τις 40 μοίρες και έφταναν τις 75. Τα αερόφρενα και η αυτόματη ανάσυρση λειτούργησαν άψογα και παρείχαν τη δυνατότητα ακριβούς βομβαρδισμού.

Ως προς το σχεδιασμό και την αεροδυναμική του γραμμή το Αr-2 άφησε εν συνόλω θαυμάσιες εντυπώσεις, όμως οι κινητήρες M-105 περιέπλεκαν τα πράγματα. Το σύστημα ψύξης σε χειμερινές συνθήκες δούλευε στα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια θερμοκρασίας και αυτό προβλημάτιζε αναφορικά με την απόδοση του αεροπλάνου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Η θερμοκρασία λαδιού έφτανε τους 110 βαθμούς, ενώ η εναλλακτική που πρότεινε το 22ο εργοστάσιο αποδείχθηκε παντελώς άχρηστη λόγω της συχνούς βλάβης των θερμαντικών σωμάτων. Οι παρούσες επιπλοκές καθιστούσαν το Αr-2 εντελώς ακατάλληλο για ένταξη σε μάχιμες μονάδες.

Το Ινστιτούτο Ερευνών της Πολεμικής Αεροπορίας κατέγραψε και σειρά προβλημάτων που είχαν να κάνουν με τον οπλισμό, όπως συχνό μπλοκάρισμα των πολυβόλων, αισθητή αστάθεια κατά τις βολές και καθυστερήσεις στην πυροδότηση. Συν τοις άλλοις, γενικά τα αμυντικά πολυβόλα που παρήγαγε έως τότε η ΕΣΣΔ, είχαν καταστεί σχεδόν απαρχαιωμένα.

Στα καταληκτικά συμπεράσματα της κρατικής αξιολόγησης, σημειώθηκε ότι το Ar-2 υπερτερούσε μεν του SB-RK όσον αφορά τα πτητικά δεδομένα και το χειρισμό του, αλλά υστερούσε σε ταχύτητα από τα σύγχρονα ξένα και άλλα εγχώρια μεσαία βομβαρδιστικά. Βάσει αυτών, το γραφείο σχεδιασμού του Arkhangelsky και το 22ο εργοστάσιο  έπρεπε να προβούν στις απαραίτητες τροποποιήσεις ώστε να επιτύχουν τη διαμήκη σταθερότητα του αεροπλάνου και να εξαλείψουν τα όποια προβλήματα με τον οπλισμό του.

Το Φεβρουάριο του 1941, το Ar-2 N1/511 παραδόθηκε με βελτιωμένο σχεδιασμό για το νέο γύρο των κρατικών δοκιμών από το Ερευνητικό Ινστιτούτο της Πολεμικής Αεροπορίας. Οι κινητήρες M-105R μετατοπίσθηκαν προς τα εμπρός κατά 150 χλστ. ώστε να επιτευχθεί η διαμήκης ευστάθεια. Συνάμα τοποθετήθηκαν νέες έλικες με διάμετρο 3,1 μέτρων και εγκαταστάθηκαν λεπτότερες γρίλιες φρένων. Αυτές οι μεταβολές κατέστησαν δυνατή την επίτευξη της ταχύτητας των 443 χλμ/ώρα κοντά στο έδαφος και των 512 χλμ/ώρα σε ύψος 5.000 μέτρων. Τα αποτελέσματα ενθάρρυναν τη συνέχιση των εργασιών, ώστε να καλυφθούν πλήρως οι απαιτήσεις πτήσης και μάχης.

Εργοστάσιο κατασκευής των Petlyakov Pe-2

Εν τω μεταξύ, το Petlyakov Pe-2 είχε ήδη εγκριθεί με το N704 διάταγμα της 9ης Δεκεμβρίου του 1940 από τη Σοβιετική Επιτροπή της Αεροπορικής Βιομηχανίας (NKAP), έχοντας περάσει επιτυχώς τις δοκιμές. Με βάρος πτήσης 7.500 κιλών, η μεγίστη ταχύτητά του έφτανε τα επιζητούμενα 540 χλμ/ώρα στα 5.100 μέτρα, το ανώτατο ύψος των 8.700 μέτρων, και την εμβέλεια των 1.200 χλμ. Είχε δυνατότητα μεταφοράς βομβών βάρους 600 κιλών με μέγιστο φορτίο ενός τόνου.

Η συνέχεια στο Military History

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Στρατιωτικές σχολές, κρίσιμη τριπλή αποτυχία σε βάσεις, εισακτέους, αύξηση θέσεων!

Πολύ ανησυχητική είναι πλέον η εικόνα των Στρατιωτικών Σχολών καθώς τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν στις φετινές Πανελλαδικές, δείχνουν σημαντικό πλέον έλλειμμα ενδιαφερομένων να εισαχθούν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

40
Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/26 Ιουλίου 1824: Μάχη της Άμπλιανης, μια...

0
Οι δυνάμεις του Πανουργιά, ενισχυμένες με τους οπλαρχηγούς Κίτσο Τζαβέλα, Δράκο, Δαγκλή, Ζέρβα και Νοταρά, αναχαιτίζουν την τουρκική προέλαση των Ισούφ και Αμπάζ πασά,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Ιουνίου 1936: Το πρώτο ελικόπτερο στον κόσμο, το Focke-Wulf Fw 61, απογειώνεται

H ιδέα της κάθετης απο-προσγείωσης γεννήθηκε ταυτόχρονα με το όνειρο της επανδρωμένης πτήσης αλλά ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Στη δεκαετία του 1920 ένας Iσπανός...

Βίντεο: Πως το ελληνικό Spitfire ξαναπήρε ζωή

Από το λογαριασμό Machina στο Youtube έρχεται αυτό το βίντεο με την μεγάλη προσπάθεια επαναφοράς σε πτητική κατάσταση του ελληνικού Spitfire με κωδικό MJ755....

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Μαΐου 1935: Πρώτη πτήση του Messerschmitt Bf 109

"Αυτό το αεροπλάνο δεν θα πετάξει ποτέ για τη Luftwaffe". Τα λόγια αυτά ήταν τα πρώτα που περιέγραψαν την εντύπωση που προκάλεσε η αρχική...