Το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό (Marine Nationale) απέσυρε επίσημα και το τελευταίο ελικόπτερο ναυτικής συνεργασίας Lynx Mk 4(FN) θέτοντας οριστικά τέρμα στην υπέρ των 42 ετών καριέρα τους στην Aviation Navale. Το έργο τους πλέον αναλαμβάνουν τα νεώτερα NH90 ‘Caiman’.
Το Γαλλικό δημόσιο αγόρασε 26 ελικόπτερα Lynx το 1978 από τη Μεγάλη Βρετανία, μέρος ενός πολυεθνικού πακέτου που περιλάμβανε επίσης ελικόπτερα Puma και Gazelle. Τα γαλλικά Lynx Mk 4 αποδείχθηκαν εξαιρετικά ικανά, με πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες από τα βρετανικά τους αντίστοιχα εκτελώντας ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις εντελώς αυτόνομα από τα πλοία φιλοξενίας τους. Επιπλέον, τα γαλλικά Lynx αξιοποιήθηκαν σε ρόλους εναέριας αναγνώρισης, εγκλωβισμού στόχων πέραν του ορίζοντα, έρευνας και διάσωσης, εναερίου ανεφοδιασμού πλοίων, αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις, υποστήριξη ειδικών επιχειρήσεων και ανακούφιση πληγέντων από φυσικές καταστροφές.
Τον Ιούνιο ανακοινώθηκε η κάπως πρόωρη απόσυρσή τους, εντός του 2020 αντί κανονικά για το 2022, για να εξοικονομηθούν πόροι. Τα τελευταία πέντε ελικόπτερα παρέμειναν επιχειρησιακά με τον Flottille 34F στη Βορειο-Δυτική Γαλλία. Η τελευταία αποστολή του τύπου σε επιχειρησιακές συνθήκες έγινε στο διάστημα 18 με 23 Ιουλίου όταν δύο ελικόπτερα φιλοξενήθηκαν στο υπόστεγο του αντιτορπιλικού ‘Latouche-Tréville’, τελευταίου της κλάσης F70 ‘Georges Leygues’ στη θαλάσσια περιοχή έξω από τη Βρετάνη.
Η Γερμανία σχεδιάζει την αντικατάσταση των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων Sea Lynx
Στο επόμενο έντυπο τεύχος της “ΠΤΗΣΗΣ” μπορείτε να διαβάσετε εκτεταμένο αφιέρωμα από την τελευταία πτήση των γαλλικών “Λυγκών”, που ήμασταν παρόντες με πλούσιο φωτογραφικό υλικό και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες.