Το Γαλλικό Ναυτικό εμφανίζεται να έχει καταστήσει τις φρεγάτες “FS Bretagne” και “FS Normandie” ικανές να αξιοποιούν τον Aster 30, επισημαίνει το “Mer et Marine”.
Οι φρεγάτες είναι το πέμπτο και έκτο πλοίο τύπου FREMM MN που αποκτά το Γαλλικό Ναυτικό, αν εξαιρεθεί η φρεγάτα του τύπου που κατέληξε στην Αίγυπτο. Για τη δυνατότητα εκτόξευσης του Α/Α πυραύλου Aster 30, φαίνεται να έχουν αντικατασταθεί τα δύο συστήματα VLS A43 (αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας 16 Aster 15) από ισάριθμα A50. Το τελευταίο επιτρέπει τη μεταφορά τόσο των Aster 15 όσο των Aster 30.
Το πρόγραμμα θα μπορούσε να σχετίζεται με την απόφαση για πρόωρη απόσυρση της πρώτης A/A φρεγάτας κλάσης Cassard, η οποία προγραμματίζεται να συμβεί το επόμενο έτος. Επιπλέον, διπλασιάζει σε πρώτη φάση τα πλοία του Γαλλικού Ναυτικού που μπορούν να φέρουν τον Aster 30, αν προστεθούν οι δύο φρεγάτες τύπου Horizon.
Η Γαλλία αποσύρει την πρώτη φρεγάτα Α/Α άμυνας περιοχής Cassard το 2019
Η “FS Bretagne” παραδόθηκε στο Γαλλικό Ναυτικό στις 18 Ιουλίου 2018 και προς ώρας εξοπλίζεται με 16 Aster 15. Για την αξιοποίηση του Aster 30, απαιτούνται μόνον ορισμένες παρεμβάσεις στο CMS του πλοίου. Με την ίδια λογική, ο Aster 30 θα μπορούσε να αξιοποιηθεί μελλοντικά και από τις υπόλοιπες τέσσερις FREMM MN, αν αποφασιστεί αντικατάσταση των A43 από A50. Οι τελευταίες δύο FREMM, έκδοσης FREDA, θα φέρουν 32 Aster 30.
Η “FS Normandie” καθελκύσθηκε την 1η Φεβρουαρίου 2018. Το πλοίο προβλέπεται να παραδοθεί το καλοκαίρι του επόμενου έτους.
Τα βλήματα ASTER 30
Το ASTER 30 είναι ένα βλήμα μήκους 4,9 m, με διάμετρο ατράκτου 0,18 m και συνολικό βάρος 450 κιλά, που διατηρείται σε αποθήκευση με ετοιμότητα άμεσης εκτόξευσης σε ειδικό θύλακα, ο οποίος είναι κοινός με τη μικρότερη έκδοση ASTER 15. Ο φάκελος εμπλοκής του κυμαίνεται σε εμβέλεια μεταξύ 3 και 120+ km και καθ’ ύψος μεταξύ 0 και 20 km, ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 4,5 Μach. Το ASTER 30 αποτελείται από δύο τμήματα, τον κινητήρα αρχικής ώθησης/επιταχυντή και το όχημα μάχης.
Ο κινητήρας αρχικής ώθησης χρησιμοποιεί σύστημα διανυσματικού ελέγχου ώσης (TVC) με διπλό ακροφύσιο και εξυπηρετεί την αρχική επιτάχυνση και «τοποθέτηση» του βλήματος στην τροχιά του στόχου στο αρχικό στάδιο της πτήσης (καθώς η καύση του διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα μετά την εκτόξευση). Το ουραίο τμήμα περιλαμβάνει επίσης τέσσερα αναδιπλούμενα πτερύγια. Μετά την αποκόλληση του κινητήρα-επιταχυντή το βλήμα ζυγίζει περίπου 107 κιλά.
Διαβάστε επίσης
ΑΝΑΛΥΣΗ:Φρεγάτες FREMM. Βλήματα ASTER 15/30 και ραντάρ Herakles στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό!