Στις 23 Ιανουαρίου 2025, η Lockheed Martin ανακοίνωσε μια σημαντική εξέλιξη για το μαχητικό F-35, το οποίο πλέον μπορεί να λειτουργεί ως σημείο ελέγχου προηγμένων μη επανδρωμένων αεροσκαφών, όπως τα μελλοντικά Collaborative Combat Aircraft (CCA), αξιοποιώντας συστήματα τεχνητής νοημοσύνης. Οι δοκιμές έδειξαν ότι ο πιλότος ενός F-35 μπορεί να ελέγξει πολλαπλά μη επανδρωμένα ταυτόχρονα από το cockpit, χρησιμοποιώντας ένα tablet.

Η ικανότητα αυτή θεωρείται κρίσιμη για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, καθώς αναζητεί τρόπους να διαχειριστεί τα “συνοδευτικά μαχητικών” μη επανδρωμένα. Σε δοκιμές, που πραγματοποιήθηκαν το 2024, αποδείχτηκε ότι η ίδια τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί και στο F-22 Raptor, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη προσέγγιση αεροπορικής υπεροχής.
Παράλληλα, η εταιρεία συνεργάζεται με εταίρους, όπως το Πανεπιστήμιο της Αϊόβα, για να προωθήσει την έρευνα σε αυτόνομα συστήματα και τεχνολογίες drone. Σε αντίστοιχες δοκιμές που περιλάμβαναν πραγματικές πτήσεις, συγκυβερνήτης εκπαιδευτικού αεροσκάφους L-39 Albatros, έδωσε εντολές σε δύο εκπαιδευτικά L-29 Delfin ελεγχόμενα από τεχνητή νοημοσύνη, να εξουδετερώσουν προσομοιωμένους εχθρικούς στόχους.

Οι δοκιμές αυτές δείχνουν το μέλλον των αεροπορικών επιχειρήσεων, με μη επανδρωμένα να εκτελούν αποστολές όπως επιτήρηση, ηλεκτρονικός πόλεμος και αναγνώριση, ελεγχόμενα από μαχητικά, μειώνοντας τους κινδύνους για τους πιλότους. Η Αμερικανική Αεροπορία σκοπεύει να ενσωματώσει τέτοιες τεχνολογίες και συστήματα σε μεγάλη κλίμακα έως το τέλος της δεκαετίας, με στόχο να διατηρήσει το πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων της.