29.9 C
Athens
Τετάρτη, 18 Ιουνίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗErmolaev Εr-2ON: ο V.I.P. σοβιετικός αερομεταφορέας

Ermolaev Εr-2ON: ο V.I.P. σοβιετικός αερομεταφορέας

- Advertisement -

Το Yer-2ON ήταν ένα ακόμη δημιούργημα του Vladimir Grigoryevich Εrmolaev που σχεδιάστηκε επί τη βάσει του προϋπάρχοντος βομβαρδιστικού Εr-2. Προοριζόταν να εκπληρώσει το ρόλο του μεταφορέως κυβερνητικών προσώπων από και προς τις συναντήσεις τους εντός ή εκτός της Σοβιετικής Ενώσεως. Λίγο μετά το θάνατο του Εrmolayev την τελευταία ημέρα του 1944 από τύφο, το γραφείο σχεδιασμού του ενσωματώθηκε σε εκείνο του Pavel Sukhoi όπου συνέχισε και αποπεράτωσε το project. Παρά το γεγονός του ότι οι πρώτες εντυπώσεις από τις επιδόσεις του αεροσκάφους ήταν θετικές, το πρόγραμμα του Εr-2ON θα ακυρωθεί τελικώς, λόγω της ανάγκης του σχεδιαστού να συγκεντρώσει πόρους για άλλα projects με τον τερματισμό του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Έτσι, τα τρία κατασκευασθέντα Εr-2ON έμελλε να μη χρησιμοποιηθούν ποτέ και πιθανώς αποσυναρμολογήθηκαν κάποια στιγμή μετά το 1945.

Ο Vladimir Grigoryevich Εrmolaev που πέθανε από τύφο στις 31 Δεκεμβρίου του 1944, σε ηλικία 35 ετών

Οι διπλωματικές επαφές των συμμαχικών χωρών κατά τη διάρκεια του πολέμου έπαιξαν κι αυτές έναν καθοριστικό ρόλο στην ήττα των δυνάμεων του Άξονος. Με τις αυξανόμενες επιτυχίες των Συμμάχων, εντατικοποιούνταν και οι συναντήσεις μεταξύ εκπροσώπων από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Σοβιετική Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο για να συζητηθούν τα κατοπινά σχέδια μάχης, αλλά και το μέλλον της Ευρώπης. Για τη συμμετοχή της σε τέτοιες επικοινωνίες υψηλού επιπέδου, η σοβιετική κυβέρνηση συνειδητοποίησε την ανάγκη δημιουργίας ενός επιβατικού μακράς εμβελείας με δυνατότητα φιλοξενίας 10 έως 12 ατόμων, λαμβάνοντας παραλλήλως υπόψιν και έτερες παραμέτρους, όπως την άνεσή τους, την αξιοπιστία πτήσης και την εμβέλεια 4.000 έως 5.000 χλμ.

Κατόπιν αιτήματος του ιδίου του Στάλιν για ένα αεροσκάφος που πληρούσε αυτές τις αξιώσεις, πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 1944 συνάντηση μεταξύ κυβερνητικών αξιωματούχων και ανωτάτων στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας, όπου συζητήθηκε η περίπτωση μετατροπής υπαρχόντων βομβαρδιστικών σε πολιτικούς μεταφορείς. Έτσι, όχι μόνο θα εξοικονομείτο χρόνος, αλλά θα υπήρχε και το πλεονέκτημα της χρήσεως του ιδίου πλαισίου. Τελικώς επιλέγη για μετατροπή το Εr-2 με τους υδρόψυκτους δωδεκακύλινδρους Charomskiy ACh-30B. Το παράδοξο της υποθέσεως είναι πως το βομβαρδιστικό Er-2 προέκυψε από το επιβατικό Stal-7 του Roberto L. Bartini.

Λίγο αφότου το NKAP (Λαϊκή Επιτροπεία για την Αεροπορική Βιομηχανία) ενέκρινε την εντολή Νο.351 στις 23 Μαΐου του 1944, ο Εrmolaev ξεκίνησε τις απαιτούμενες εργασίες μετατροπής του στρατιωτικού δημιουργήματός του σε πολιτικό. Στην ομιλία του στο NKAP εκείνη την ημέρα, υποσχέθηκε πως το αποτέλεσμα θα ήταν έτοιμο για αξιολόγηση έως τις 15 Νοεμβρίου και θα έφερε την ονομασία Er-2ON (Osoboye Naznachenie: Ειδικός Σκοπός). Με το μεγαλύτερο μέρος της βασικής εργασίας να έχει ήδη ολοκληρωθεί, τα σχέδια μετατροπής είχαν ετοιμαστεί μέχρι τον Αύγουστο. Aκολούθησε η εξέτασή τους στις 28 Αυγούστου και εγκρίθηκε τελικώς για παραγωγή.

Η διαφορά μεταξύ του Er-2ON και της βομβαρδιστικής εκδόσεως ήταν η αφαίρεση όλου του οπλισμού και η αντικατάσταση της καταπακτής βομβών με καμπίνα που θα μπορούσε να φιλοξενήσει 9 άτομα και μια αεροσυνοδό. Όλα τα σχετικά τεχνικά σχέδια στάλθηκαν για την υλοποίηση των τροποποιήσεων στο εργοστάσιο Νο.39, στην Περιφέρεια Ιρκούτσκ. Συνολικά τέσσερα Er-2 παραγγέλθηκαν για μετατροπή, αλλά η καθ’αυτή παραγωγική διαδικασία είχε να αντιμετωπίσει δυσκολίες, διότι οι πετρελαιοκίνητοι Charomskiy ACh-30B που κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο No.500 βρέθηκαν να έχουν ελαττώματα που έχρηζαν αμέσου διορθώσεως. Ως εκ τούτου, το έργο τέθηκε σε αναμονή για σημαντικό χρονικό διάστημα.

Ο φημισμένος σχεδιαστής Pavel Osipovich Sukhoi

Η συνέχεια στο: military-history.gr/ermolaev-er-2on/

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 15 συμπεράσματα από τον νέο μα τόσο παλιό πόλεμο Ισραήλ-Ιράν

Μερικά συνοπτικά και επίκαιρα (άρα υπό συζήτηση) συμπεράσματα από τον χθεσινό γύρο πολεμικής αντιπαράθεσης Ισραήλ-Ιράν.1. Το Ισραήλ έχει και κεντρικό πολιτικό στόχο με τις...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ανάλυση Ασφάλειας Πτήσεων 2024: μια χρονιά που θα μπορούσε να είναι...

Η «Π&Δ» και στη συνέχεια η «Πτήση», εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια, υπηρετώντας την ενημέρωση στον τομέα της Ασφάλειας Πτήσεων (Flight Safety) δημοσιεύει κάθε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5/17 Ιουνίου 1825: Η δολοφονία του Οδυσσέα...

5
Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, πρώην φρούραρχος των Αθηνών, δολοφονείται μέσα στην Ακρόπολη. Είναι ένα ακόμα τραγικό επεισόδιο της Ελληνικής διχόνοιας στα κρίσιμα χρόνια της Επανάστασης....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Convair XB-46, ο ξεχασμένος εκπρόσωπος των πρώτων τζετ βομβαρδιστικών

Η ανάπτυξη του XB-46 ξεκίνησε το 1944, όταν το Υπουργείο Πολέμου των ΗΠΑ, εντυπωσιασμένο από τις εξελίξεις στην αεροπορική τεχνολογία της ναζιστικής Γερμανίας, εξέδωσε...

Martin XB-68, μια άγνωστη πρόταση για υπερηχητικό βομβαρδιστικό

Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, η ανάγκη για προηγμένα στρατιωτικά αεροσκάφη οδήγησε σε πολλά προγράμματα ανάπτυξης, με τις Ηνωμένες Πολιτείες να επιδιώκουν την...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Μαΐου 1935: Πρώτη πτήση του Messerschmitt Bf 109

"Αυτό το αεροπλάνο δεν θα πετάξει ποτέ για τη Luftwaffe". Τα λόγια αυτά ήταν τα πρώτα που περιέγραψαν την εντύπωση που προκάλεσε η αρχική...