25.4 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑΘα μπορούσαν τα ολλανδικά ιπτάμενα τάνκερ KDC-10 να έχουν θέση στην Πολεμική...

Θα μπορούσαν τα ολλανδικά ιπτάμενα τάνκερ KDC-10 να έχουν θέση στην Πολεμική Αεροπορία;

- Advertisement -


Η Ολλανδική Αεροπορία προετοιμάζεται να υποδεχθεί το πρώτο καινούριο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού A330 MRTT τον Μάιο του 2020 και αναμένεται να αποσύρει το πρώτο από τα δύο διαθέσιμα KDC-10 στο τέλος του έτους. Το δεύτερο και τελευταίο αεροσκάφος θα αποσυρθεί το 2021.
 
Γνωρίζουμε ότι το ζήτημα του εναέριου ανεφοδιασμού είναι ένα θέμα που έχει τη δική του θέση στα εξοπλιστικά προγράμματα της Πολεμικής Αεροπορίας, παραμένοντας συχνά σε χαμηλή προτεραιότητα, για οικονομικούς κυρίως λόγους. Επιπλέον, η προμήθεια οποιασδήποτε μεταχειρισμένης επιλογής πρέπει να εξυπηρετεί πρωτίστως τα μαχητικά F-16, με μόνη φθηνή επιλογή την κατάθεση αιτήματος στις ΗΠΑ για τη μεταβίβαση κάποιων KC-135R ή KC-10, τα οποία όμως μετά τα συνεχή προβλήματα στο πρόγραμμα KC-46 δεν δείχνουν διατεθειμένες να παραχωρήσουν. Σε αυτό το πλαίσιο, ειδικά το οικονομικό, θα μπορούσε να εξεταστεί η περίπτωση των δύο ολλανδικών KDC-10, που αποτελούν τα μόνα αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού (μαζί με τα KC-135R της Σιγκαπούρης) τρίτης χώρας που αποσύρονται σχετικά σύντομα και μπορούν να ανεφοδιάσουν τα ελληνικά F-16;
 

Ποια είναι τα ολλανδικά KDC-10
Η Ολλανδία απέκτησε δύο μεταχειρισμένα εμπορικά αεροσκάφη DC-10-30CF από την αεροπορική εταιρεία Martinair το 1992, με κόστος $98,8 εκατομμύρια. Τα ίδια αργότερα τροποποιήθηκαν με τη συνδρομή της Boeing σε ιπτάμενα τάνκερ και έλαβαν την ονομασία KDC-10. Τα αεροσκάφη είναι οικεία στα πληρώματα των ελληνικών F-16, αφού έχουν πάρει σε συνεκπαιδεύσεις εξοικείωσης των Ελλήνων χειριστών στον εναέριο ανεφοδιασμό. Για την αποκλειστική αξιοποίηση των KDC-10 ως ιπτάμενων τάνκερ, η Ολλανδία απέκτησε το 2004 ένα ακόμη DC-10, που αξιοποιήθηκε σαν μεταφορικό αεροσκάφος, αλλά δεν είναι άλλο σε υπηρεσία.
 
Πλεονεκτήματα
Τα οφέλη από την παρουσία αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού στο ελληνικό οπλοστάσιο είναι χιλιοειπωμένα, ενδεικτικά αναφέρουμε:
>Μπορούν να επιτρέψουν την απογείωση μαχητικών F-16 με πλήρη φόρτο μάχης, συμπληρώνοντας το «χαμένο» καύσιμο που καταναλώθηκε κατά την απογείωση ή να χορηγήσουν πολύτιμο καύσιμο κατά την επιστροφή των μαχητικών του τύπου από την αποστολή.
>Μπορούν να επιτρέψουν τη συνεχή παραμονή συγκεκριμένου αριθμού F-16 σε περιπολία (π.χ. καθημερινές αναχαιτίσεις), επιφέροντας εξοικονόμηση αεροσκαφών και προσωπικού, με συνέπεια την απελευθέρωση άλλων μαχητικών σε άλλες εκπαιδευτικές ή πολεμικές αποστολές.
>Μπορούν να επιτρέψουν την αύξηση του χρόνου παρουσίας μαχητικών F-16 σε απομακρυσμένες περιοχές.
>Μπορούν να επιτρέψουν στους σχεδιαστές επιχειρήσεων τον προγραμματισμό αποστολών κρούσης από μη αναμενόμενες κατευθύνσεις.
>Μπορούν να συνδράμουν σε συμμαχικές πολεμικές επιχειρήσεις ή σε αποστολές αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, με κέρδη για την ελληνική διπλωματία.
 

 
Μειονεκτήματα
Τα δύο KDC-10 θα είναι μία επιλογή με σχετικά περιορισμένο βάθος χρόνου αξιοποίησης. Τα αεροσκάφη έχουν μεγαλύτερο μ.ο. ηλικίας από τα 59 KC-10A της Αμερικανικής Αεροπορίας. Επιπλέον, η είσοδός τους σε ελληνική υπηρεσία θα είναι κάτι καινούριο για την ΠΑ, ιδιαίτερα σε θέματα υποστήριξης και εκπαίδευσης. Τα αεροσκάφη θα αποτέλεσουν, δε, μια πλατφόρμα που θα απαιτεί την προστασία μαχητικών αεροσκαφών, ακόμη και αν τα ίδια πετούν μέσα στη ζώνη κάλυψης των Α/Α συστημάτων Patriot / S-300. Τέλος, δεν είναι γνωστό αν είναι τροποποιημένα να χρησιμοποιούν ατρακτίδια ανεφοδιασμού, περιορίζοντας την επιχειρησιακή τους αξιοποίηση μόνο προς όφελος των F-16.
 
Επίλογος
Παρά την ηλικία του, το KDC-10 υπερέχει του A330 MRTT σε μερικά σημεία. Όπως τονίζουν Ολλανδοί αξιωματούχοι, το αεροσκάφος χορηγεί ταχύτερα καύσιμο και μπορεί να φορτωθεί με ογκωδέστερα φορτία εξαιτίας της μεγάλης πλαϊνής θύρας. Αντίθετα, είναι πιο αντιοικονομικό στην χρήση. Το θέμα είναι αν έχει αλλάξει προσέγγιση η ΠΑ στο θέμα του εναέριου εφοδιασμού καθώς θεωρείται πως λόγω μικρού στρατηγικού βάθους, η χρήση ιπτάμενων τάνκερ είναι επικίνδυνη σε περιόδους επιχειρήσεων.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

37 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
37 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Στρατιωτικές σχολές, κρίσιμη τριπλή αποτυχία σε βάσεις, εισακτέους, αύξηση θέσεων!

Πολύ ανησυχητική είναι πλέον η εικόνα των Στρατιωτικών Σχολών καθώς τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν στις φετινές Πανελλαδικές, δείχνουν σημαντικό πλέον έλλειμμα ενδιαφερομένων να εισαχθούν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

38
Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/26 Ιουλίου 1824: Μάχη της Άμπλιανης, μια...

0
Οι δυνάμεις του Πανουργιά, ενισχυμένες με τους οπλαρχηγούς Κίτσο Τζαβέλα, Δράκο, Δαγκλή, Ζέρβα και Νοταρά, αναχαιτίζουν την τουρκική προέλαση των Ισούφ και Αμπάζ πασά,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...

Στρατιωτικές σχολές, κρίσιμη τριπλή αποτυχία σε βάσεις, εισακτέους, αύξηση θέσεων!

Πολύ ανησυχητική είναι πλέον η εικόνα των Στρατιωτικών Σχολών καθώς τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν στις φετινές Πανελλαδικές, δείχνουν σημαντικό πλέον έλλειμμα ενδιαφερομένων να εισαχθούν...

Κοινοπραξία Eurofighter: βλέπει ενδιαφέρον από Σ. Αραβία, Πολωνία και Τουρκία

Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο του Farnborough Airshow, ο επικεφαλής της κοινοπραξίας Eurofighter, Giancarlo Mezzanatto ανέφερε πως υπάρχει ισχυρό ενδιαφέρον για το μαχητικό από...