23.1 C
Athens
Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙBell Invictus: θυμίζει κάτι από RAH-66 Commanche...

Bell Invictus: θυμίζει κάτι από RAH-66 Commanche…

- Advertisement -

Η Bell έχει αποκαλύψει δημόσια το νέο της σχέδιο επιθετικού ελικοπτέρου μελλοντικής αναγνώρισης (FARA) για τον αμερικανικό Στρατό, αφού ο ανταγωνισμός για την παρουσίαση πρωτότυπων ελικοπτέρων για το εν λόγω πρόγραμμα προμήθειας να αναθερμαίνεται.

Αρκετές ομάδες που επιλέχθηκαν για να αναπτύξουν σχέδια για το πρόγραμμα FARA ήταν ανοικτές για την δημοσιοποίηση των προθέσεών τους ως προς το πώς θα διαμορφωθούν οι σχεδιάσεις τους, αλλά η Bell ήταν μάλλον μυστικοπαθής μέχρι τώρα. Η αναμονή μάλλον αξιζε τον κόπο.
Πράγματι λοιπόν, η εταιρεία αποκάλυψε το νέο της ελικόπτερο με την ονομασία Invictus πριν λίγες μέρες στα γραφεία της στο Arlington της Βιρτζίνια, το οποίο βασίζεται στην σχεδίαση 525, αλλά με αρκετές βασικές διαφορές, συμπεριλαμβανομένου του μεγέθους του ελικοπτέρου, προκειμένου να πληροί την απαίτηση του στρατού για κύριο ρότορα διαμέτρου 40 ποδιών .
Το 525 Relentless είναι ένα εμπορικό ελικόπτερο που είναι μεγαλύτερο από το Invictus και, σύμφωνα με τον Bell, έχει πετύχει ταχύτητες πάνω από 200 κόμβους σε δοκιμές. Το σχέδιο προβλέπει ότι το Invictus θα ανταποκρίνεται και θα ξεπερνά την απαίτηση ταχύτητας του Στρατού για ταχύτητα 180 κόμβων.

Η Bell σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα πλήρες μοντέλο του αεροσκάφους στο ετήσιο σόου του Συνδέσμου του αμερικανικού Στρατού στις 14 Οκτωβρίου, αλλά έδειξε στους δημοσιογράφους ένα βίντεο που απεικονίζει την ικανότητα του αεροσκάφους να πετάει μέσα από πυκνό αστικό έδαφος και ουρανοξύστες και να αιωρείται πάνω από τους δρόμους μίας πολυσύχναστης πόλης.
Ο σχεδιασμός αποτελείται από ένα ελικόπτερο με κύριο τετράφυλλο ρότορα, μια άτρακτο χαμηλής οπισθέλκουσας και διθέσιο πιλοτηρίο σε διάταξη εν σειρά και ικανότητα μεταφοράς από C-17.
Το ελικόπτερο θα διαθέτει το νέο κινητήρα Engineer Improved Turbine Engine (ITEP) του Στρατού, ο οποίος αναπτύσσεται και κατασκευάζεται από την General Electric. Επιπλέον, το αεροσκάφος έχει μια βοηθητική μονάδα παροχής ισχύος που συνδυάζεται με το σύστημα μετάδοσης κίνησης για να παρέχει πρόσθετη ιπποδύναμη όταν απαιτείται για επιπλέον ισχύ και ταχύτητα.

Το Invictus θα διαθέτει πτέρυγες που, όταν το αεροσκάφος φτάσει τους 180 κόμβους, θα μπορούν να αναλάβουν το 50% περίπου του έργου από τον κινητήρα για την άντωση του ελικοπτέρου, ενώ διαθέτει και μονό σύνθετο κάθετο ουραίο σταθερό, επί του οποίου βρίσκεται και δεύτερος ρότορας ελέγχου της κατεύθυνσης.

Στον σχεδιασμό ενσωματώνεται ένας ολοκληρωμένο εκτοξευτή πυραύλων που κρατά τα όπλα εντός της ατράκτου του ελικοπτέρου εξαλείφοντας ολοκληρωτικά την οπισθέλκουσά τους σε υψηλές ταχύτητες. Το ίδιο ισχύει και με το σύστημα προσγείωσης. Ωστόσο υπάρχει πρόβλεψη επιπλέον οπλισμός να μπορεί να αναρτηθεί κι επί των πτερύγων.
Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με αντιαρματικό πυροβόλο 20 χλστ. και έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει ρουκέτες, πύραυλους και αντιαεροπορικά όπλα.
Σας θυμίζει μήπως κάποιον παλιό μας γνώριμο;
To RAH-66 Comanche δεν μπήκε τελικά ποτέ σε παραγωγή και κατ’ επέκταση σε υπηρεσία. Έτσι δεν είχε την ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει σε πραγματικές επιχειρήσεις και ποτέ δεν μάθαμε ποιες θα ήταν οι πραγματικές του επιδόσεις σε συνθήκες μάχης.
Ωστόσο, το Hollywood φρόντισε για αυτό, έστω κι αν μιλάμε για ταινία επιστημονικής φαντασίας, με όσα αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Έτσι στην ταινία Hulk (2003), ο πρωταγωνιστής έρχεται σε αντιπαράθεση με 4 ελικόπτερα του τύπου.
Το 2002-3 βέβαια που γυρίστηκε η ταινία, το ελικόπτερο δεν ήταν επιχειρησιακό, ενώ και το πρόγραμμά ανάπτυξής του δεν είχε ακυρωθεί ακόμα, πράγμα που θα συνέβαινε ένα χρόνο αργότερα, το Φεβρουάριο του 2004.
Συνεπώς πρέπει να θεωρήσουμε ότι η ταινία διαδραματίζεται σε ένα υποθετικό μέλλον όπου το RAH-66 Comanche έχει μπει σε υπηρεσία, είτε ότι ο στρατηγός Ρος επιστράτευσε τα πρωτότυπα δοκιμών του προγράμματός μαζί με τα πληρώματά τους για να πολεμήσει τον Hulk.
Βέβαια και το δεύτερο δεν είναι ακριβώς εφικτό, καθώς μόνο δυο πρωτότυπα δοκιμών κατασκευάστηκαν, όχι τέσσερα, κι είναι μάλλον απίθανο ακόμα κι ο Ρος να είχε την εξουσία να τα επιστρατεύσει όλα ρισκάροντας ένα φαραωνικό πρόγραμμα ανάπτυξης πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ούτως ή άλλως, τα ελικόπτερα που βλέπουμε στις επίμαχες σκηνές δεν είναι πραγματικά αλλά προϊόν αναπαράστασης από πρόγραμμα υπολογιστή, όπως κι ο ίδιος ο πρωταγωνιστής εξάλλου.

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Τριμαράν LCS Independence, υπάρχουν κι αυτά!

Ο όρος LCS ή Littoral Combat Ship ή Πλοίο Παράκτιων Επιχειρήσεων είναι μάλλον προκλητικός για την ελληνική κοινή γνώμη. Μετά τη "σκληρή" φρεγατιάδα το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Πόσο θα μας κοστίσουν οι εξοπλισμοί στην επόμενη 15ετια; Αντέχουμε...

0
Στην ευρύτερη αγωνία για τους ελληνικούς εξοπλισμούς, ειδικά κοιτώντας προς τα όσα σχεδιάζει, πραγματοποιεί και εξελίσσει η Τουρκία, είναι δύσκολο να αντιληφθούμε το πλήρες...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Απριλίου 1961: Γιούρι Γκαγκάριν, η πρώτη έξοδος...

2
Ο Σοβιετικός κοσμοναύτης Γιούρι Γκαγκάριν γίνεται ο πρώτος άνθρωπος που πραγματοποιεί τροχιακή πτήση με την κοσμοκάψουλα «Βοστόκ 1». Ο αγώνας του διαστήματος μεταξύ ΗΠΑ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Πόσο θα μας κοστίσουν οι εξοπλισμοί στην επόμενη 15ετια; Αντέχουμε την τεράστια δαπάνη;

Στην ευρύτερη αγωνία για τους ελληνικούς εξοπλισμούς, ειδικά κοιτώντας προς τα όσα σχεδιάζει, πραγματοποιεί και εξελίσσει η Τουρκία, είναι δύσκολο να αντιληφθούμε το πλήρες...

Ρουμανικό Ναυτικό: 500 με 600 εκατ. ευρώ ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών

Σύμφωνα με το Defense Romania, το υπουργείο Άμυνας της Ρουμανίας θέλει να υλοποιήσει έναν εκτεταμένο εκσυγχρονισμό των δύο φρεγατών Type 22R, ένα πρόγραμμα το...

Ουγγαρία: άφιξη του πρώτου C-390 για δοκιμές

Το πρώτο μεταγωγικό C-390 για την Ουγγρική Αεροπορία βρίσκεται στην Ουγγαρία για πρόσθετες δοκιμές. Το αεροσκάφος έφθασε χθες στην αεροπορική βάση Kecskemet, όπου θα...