23 C
Athens
Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024
ΝΕΑΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΑπόρριψη καυσίμων… παρανάλωμα του πυρός

Απόρριψη καυσίμων… παρανάλωμα του πυρός

- Advertisement -

Όσοι φίλοι της Αεροπορίας είδαν το σημερινό βίντεο από την «παρενόχληση μέχρι κατάρριψης» του αμερικανικού MQ-9 από τα ρωσικά Su-27, σίγουρα θυμήθηκαν αυτή την φωτογραφία του εμβληματικού F-111 της RAAF στον διάσημο ελιγμό «dump fuel and burn it», όπου το Aardvark έκανε απόρριψη καυσίμου, που ανέφλεγε στη συνέχεια με την χρήση μετάκαυσης.

Το F-111 όμως, που είχε τον σωλήνα απόρριψης καυσίμων ανάμεσα στα δυο ακροφύσια των TF30, δεν ήταν το μόνο αεροπλάνο που μπορούσε να το κάνει.

Το ίδιο μπορούσε, λόγω ίδιας θέσης σωλήνα απόρριψης και το F-14.

Το κάνει όμως και το Gripen, έστω και εάν έχει τον σωλήνα απόρριψης στη «ρίζα» της ημιπτέρυγας, οπότε δεν είναι το ίδιο εύκολο.

Ερευνώντας το θέμα μας γεννήθηκε η απορία για την θέση του σωλήνα απόρριψης καυσίμου του Su-27, καθώς το βίντεο δείχνει το καύσιμο να βγαίνει από τα ακροφύσια των  Saturn AL-31F.

Κοιτώντας  ουραίες φωτογραφίες του «Flanker» δεν μπορεί να εντοπιστεί σωλήνας απόρριψης πουθενά στην περιοχή γύρω από τους κινητήρες ή τις ουραίες επιφάνειες.

Μια σχετική έρευνα αποκάλυψε όμως ότι το Su-27 χρησιμοποιεί το σύστημα έκχυσης καυσίμου στους μετακαυστήρες και για απόρριψη καυσίμου και αυτό ακριβώς βλέπουμε στο βίντεο που αποδεσμεύθηκε σήμερα.

Su-30

Ο AL-31F αναφέρεται ότι έχει πέντε σωλήνες που τροφοδοτούν στεφάνες έκχυσης καυσίμου στην ροή των καυσαερίων, που στη συνέχεια αναφλέγεται (προφανώς με πρόσθετους αναφλεκτήρες) ώστε να λειτουργήσει η μετάκαυση. Αν δεν γίνει αυτό, δηλαδή η χρήση πρόσθετων αναφλεκτήρων, τότε το σύστημα λειτουργεί απλά ως σύστημα απόρριψης καυσίμου.

Το ερώτημα τώρα είναι εάν μπορεί να γίνει αρκετά γρήγορα εναλλαγή από τους διακόπτες ελέγχου ώστε να ξεκινήσει fuel dumping και μετά -πριν το νέφος που έχει δημιουργηθεί, απομακρυνθεί-, να λειτουργήσει ο μετακαυστήρας και να το αναφλέξει.

Παρά την έρευνα που κάναμε δεν μπορέσαμε να βρούμε φωτογραφίες ή βίντεο από Su-27/-30/-35 που να κάνουν dump fuel and burn». Πάντως ψάχνουμε ακόμη…

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

42 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πυρκαγιές στην Ελλάδα: Αναζητούμε τους ήρωες, απορρίπτουμε τους βολικούς μύθους

63
Του αναγνώστη μας, Μίλτου ΑντωνιάδηΦοβάμαι πώς πολλοί από μας όταν ξεκινάμε να διαβάσουμε κάποιο άρθρο-άποψη πάνω σε εθνικά θέματα όπως οι πυρκαγιές που πλήττουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Αυγούστου 1939: Επεισόδιο του Gleiwitz, πώς ξεκινάς...

3
Πώς ξεκίνησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος; Αν και όλοι γνωρίζουμε -λιγότερο ή περισσότερο- τα μεγάλα γεγονότα αυτής της παγκόσμιας σύρραξης, η σπίθα που άναψε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

H Turkish Aerospace με αντιπροσωπεία στην Ινδονησία – για προώθηση του μαχητικού Kaan;

H αμυντική συνεργασία Τουρκίας και Ινδονησίας είναι πολλών ετών και με απτά αποτελέσματα. Η ασιατική χώρα έχει αγοράσει μη επανδρωμένα τύπου Anka, τουρκικές εταιρίες...

FAP Alouette III, οι Πορτογάλοι «Κανίβαλοι», «Κακοί Λύκοι» και «Σφήκες»

Πρωτοπέταξε με τα πορτογαλικά διακριτικά όταν ακόμα η Πορτογαλία είχε… αποικίες. Πενήντα επτά χρόνια αργότερα (το 2020) και με περισσότερες από 300.000 ώρες πτήσης...