Αυξημένες δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου υπόσχεται το νέο ειδικό αεροσκάφος EC-37B Compass Call, που μόλις παρέλαβε η Αμερικανική Αεροπορία, το πρώτο από μια παραγγελία 10, που σταδιακά θα αντικαταστήσουν τα 14 παλαιότερα EC-130H Compass Call.
Το νέο βασίζεται σε ένα εμπορικό business jet, το Gulfstream G550, στο οποίο όμως έχουν γίνει πολλές μετασκευές ώστε να προσαρμοσθεί το πακέτο ηλεκτρονικών που είχε και το EC-130H, της BAE Systems, αλλά στην τελευταία του έκδοση (Baseline 3) για τα πρώτα 5 αεροσκάφη και την Baseline 4 για τα επόμενα 5. Η Baseline 4 υπόσχεται και “ανοιχτή” αρχιτεκτονική για πιο εύκολη αναβάθμιση δυνατότητων. Την ολοκλήρωση των συστημάτων πάνω στο Gulfstream, ανέλαβε η L3Harris.
![](https://flight.com.gr/wp-content/uploads/2023/09/1573695396969.jpg)
Η διαφορά είναι πως το νέο αεροσκάφος υπόσχεται μακρύτερη παραμονή στον αέρα, μεγαλύτερη ταχύτητα μετάβασης στην περιοχή ενδιαφέροντος, μεγαλύτερο υψόμετρο, ενώ έχουν προβλεφθεί και περισσότερες αυτοματοποιήσεις. Επίσης η νέα άτρακτος προσφέρει σχεδόν το μισό σε λειτουργικό κόστος, από τον τετρακινητήριο “Ηρακλή”.
Το EC-37B Compass Call έχει σχεδιαστεί για πολλούς ρόλους με τον κυριότερο βέβαια την ενεργή παρεμβολή εχθρικών ραντάρ (χαρακτηριστικές οι μεγάλες αντένες στα πλάγια της ατράκτου), αλλά και τον εντοπισμό των ραντάρ και την ανάλυση των σημάτων τους. Για την Αμερικανική Αεροπορία είναι σημαντική η παραπάνω δυνατότητα και ο στόλος των EC-130H είχε γράψει πολλές χιλιάδες ώρες δράσης, από τη Γιουγκοσλαβία έως το Ιράκ και το Αφγανιστάν, πετώντας για περίπου 40 χρόνια.