14.5 C
Athens
Δευτέρα, 7 Απριλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΠως... ξεφούσκωσαν τα ναρκοθηρευτικά Alkmaar και οι φρεγάτες Μ από την Ολλανδία

Πως… ξεφούσκωσαν τα ναρκοθηρευτικά Alkmaar και οι φρεγάτες Μ από την Ολλανδία

- Advertisement -

H καταστροφή του ναρκοθηρευτικού “Καλλιστώ” ήταν μάλλον μια άσχημη έκπληξη για το Πολεμικό Ναυτικό. Το ΠΝ, που φημίζεται για ένα από τα καλύτερα στον κόσμο, έχασε ένα πλοίο του, στις 27 Οκτωβρίου 2020, μετά από επικίνδυνο ελιγμό εμπορικού πλοίου. Ήταν το 2ο πλοίο που χάθηκε την τελευταία 3ετία, μετά την απώλεια, λόγω πρόσκρουσης σε βράχια, ενός υπέργηρου παράκτιου περιπολικού. Περιστατικά που δεν θέλουμε να θυμόμαστε.

Ολλανδία: Υπόσχεται ναρκοθηρευτικά Alkmaar στην Ουκρανία, τι μένει για την Ελλάδα;

Η απώλεια του “Καλλιστώ” ίσως και να ήταν το έναυσμα για την αναζήτηση ικανών μεταχειρισμένων ναρκοθηρευτικών. Περιττό να τονίσουμε πως το Βρετανικό Ναυτικό έχει απόθεμα από ναρκοθηρευτικά τύπου Hunt (όπως ήταν το “Καλλιστώ”), όπως κάποτε είχε και διαθέσιμες φρεγάτες Type 23. Τελικά, η ευκαιρία για την Ελλάδα παρουσιάστηκε από την Ολλανδία, όταν μαζί με τις προσφερόμενες (;) φρεγάτες κλάσης Μ, έγινε γνωστό πως υπήρχαν διαθέσιμα και 5 ναρκοθηρευτικά κλάσης Alkmaar.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το ΠΝ συνεχίζει να ενδιαφέρεται για μεταχειρισμένες Karel Doorman από Ολλανδία και Βέλγιο, “κλείνουν” και τα Alkmaar

Η υπόθεση για τη διεκδίκηση τους, μιας και εμπλεκόταν η περίφημη «Ενδιάμεση Λύση», δηλαδή οι φρεγάτες κλάσης Μ, ανατέθηκε στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων, ΓΔΑΕΕ. Η υπηρεσία κινήθηκε άμεσα, και στις 27 Οκτωβρίου 2021 υπεγράφη Μνημόνιο με την αντίστοιχη ολλανδική, οπότε η Ελλάδα έγινε η πρώτη χώρα προτίμησης για τις φρεγάτες κλάσης Μ, αλλά και τα 5 Αlkmaar. Μέχρις εδώ, όλα καλά.

Το πρόγραμμα συντάχθηκε προς διακίνηση και υλοποίηση, κατόπιν εισηγήσεων του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, σύμφωνα με πληροφοριες που είχε λάβει από τους Ολλανδούς. Η συννενόηση όπως είπαμε έγινε στο πλαίσιο της ενδιάμεσης λύσης των φρεγατών τύπου Μ, η οποία όμως, όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων, ήταν μια ακομη υπερβολή καθώς είχε ακουστεί μέχρι και για άμεση παραχώρηση τους, όταν οι ίδιοι οι Ολλανδοί έλεγαν εγγράφως πως θα είναι διαθέσιμες απο το 2026, κι αυτό εφόσον πάει καλά η νέα τους φρεγάτα ASWF.

Πάντως  η μελέτη για την απόκτηση των ναρκοθηρευτικών έλαβε έγκριση Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου στις 11 Νοεμβρίου 2021. Το πρόγραμμα όμως τελικά εισήχθη προς συζήτηση στο Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) και πήρε έγκριση στις 26 Σεπτεμβρίου 2022 (τότε το έφερε το ΓΕΝ ως… προτεραιότητα). Πρέπει εδώ βέβαια να πούμε πως πολλοί ανώτατοι αξιωματικοί εντός του ΠΝ δεν ήταν τόσο ένθερμοι για το θέμα των Alkmaar. Ο λόγος ήταν πως τα πλοία ήταν προς αντικατάσταση από το ολλανδικό Ναυτικό, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Έτσι ο εγχώριος σχεδιασμός προέβλεπε πως θα παίρναμε τα 5, θα κανιβαλίζαμε τα 2 προς υποστήριξη των άλλων 3 για να έχουμε διαθεσιμότητα σε κάθε στιγμή τουλάχιστον των 2 από αυτά.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Κλιμάκιο του ΠΝ σε Ολλανδία και Βέλγιο για να δει τις φρεγάτες κλάσης M, θα εξετάσουν και τα ναρκοθηρευτικά Alkmaar, οι Ολλανδοί μπαίνουν δυναμικά!

Το πρόβλημα είναι, πως μετά την απόφαση στις 26 Σεπτεμβρίου του 2022, τίποτα άλλο δεν προχώρησε στο πρόγραμμα απόκτησης των Alkmaar. Έτσι το πρόγραμμα δεν είναι ούτε ενεργοποιημενο, ούτε σε υψηλή θέση στο πρόγραμμα εξοπλιστικών δαπανών (είναι στην νο 120). Άρα δεν υπάρχει περίπτωση να «εισαχθεί» για χρηματοδοτηση φέτος, αν όχι και του χρόνου! Και ο λόγος είναι απλός, τα πλοία δεν είναι ακόμη διαθέσιμα για το ΠΝ μας, αφού τα νέα ναρκοθηρευτικά των Ολλανδών που θα τα αντικαταστήσουν δεν είναι ακόμη επιχειρησιακά. Κι αυτό δεν είναι κάτι που το λέμε εμείς, αλλά οι Ολλανδοί, που τους ανήκουν τα Alkmaar.

Με βάση τα παραπάνω…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

38 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
38 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Astir Keno

Επόμενη υποψήφια χώρα για “αποναζιστικοποιηση”.

reCaptcha Error: grecaptcha is not defined

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η αναβάθμιση των αυστραλιανών M113AS4, που κόστισε πολλά και απέδωσε λίγα

Το M113, ένα από τα πιο εμβληματικά τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (APC) στην στρατιωτική ιστορία, γεννήθηκε τη δεκαετία του 1960 από την FMC Corporation...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ώρα μηδέν για την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια

0
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Απριλίου 1453: Οι Οθωμανοί πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη

27
Ξεκινά η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τον στρατό του σουλτάνου Μεχμέτ του Β΄, του «Πορθητή», όπως θα ονομαστεί. Τα πρώτα στρατεύματα άρχισαν να φτάνουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ψηφιακή τεχνολογία και κειμήλια «ζωντανεύει» τη Μάχη των Οχυρών στο Λίσσε

Στο εντυπωσιακό οχυρό Λίσσε τιμήθηκε η 84η επέτειος της Μάχης των Οχυρών, μέσα σε κλίμα συγκίνησης, παρουσία του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Χρήστου Μπουκώρου, των...

Νέες βαριές απώλειες στο χρηματιστήριο στο Τόκιο

Το χρηματιστήριο στο Τόκιο κατέγραφε πτώση 7% και πλέον λίγο μετά την έναρξη των συναλλαγών, ενώ αυτό της Σεούλ σημείωνε πτώση 4,6%, ενώ συνεχίζεται...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 58, Απρίλιος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 58, Απρίλιος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη στο τέλος της εβδομάδας, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά ...