20.9 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑFCX-30 για το ΠΝ, έρχεται με RAM αλλά και STRALES

FCX-30 για το ΠΝ, έρχεται με RAM αλλά και STRALES

- Advertisement -

Το χτεσινό αποκλειστικό άρθρο του site μας σχετικά με την προσφορά της FCX-30 είχε απρόσμενα αποτελέσματα. Ενώ το άρθρο εστίασε στο γεγονός ότι ένα μεγάλο ναυπηγείο, που έχει εξασφαλισμένη εργασία για τα επόμενα 20 χρόνια, και πελάτη το Αμερικανικό Ναυτικό, ήρθε στην Ελλάδα με μια δυνατή προσφορά, είδαμε πολλούς να αναζητούν πως να “αποδομήσουν” την ιταλική πρόταση.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Fincantieri έφερε «δυνατή» πρόταση για κορβέτες στο ΠΝ, η FCX-30 φθηνότερη όλων!

Το πλοίο που μας προτείνεται από τους Ιταλούς είναι η FCΧ-30. Έχει ήδη κατασκευαστεί σε 4 αντίτυπα για το Κατάρ, και μάλιστα η συγκεκριμένη έκδοση είναι ένα από τα καλύτερα εξοπλισμένα πολεμικά μεγέθους ελαφριάς φρεγάτας. Υπενθυμίζουμε πως το Κατάρ έχει επιλέξει την τοποθέτηση 16 πυραύλων ASTER 30 (!) και συστήματος RIM-116 RAM. Σε συνδυασμό με το 76άρι πυροβόλο, τα 2×20 πυροβόλα Marlin αλλά και το οργανικό ελικόπτερο, το πλοίο εμφανίζεται σε όπλα ελαφρά ισχυρότερο της FDI (σε γαλλική έκδοση).

Οι Ιταλοί ομολογούμε πως μας εξέπληξαν. Ενώ ήταν αρκούντως «αδιάφοροι» στην πρώτη φάση της διαδικασίας για τις φρεγάτες, φαίνεται να έχουν ενεργοποιηθεί για το 2ο συμβόλαιο. Υποψιαζόμαστε πως εδώ παίζει ρόλο η ΟΝΕΧ, που προσπαθεί έντονα να αποκτήσει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, και φέρνει ισχυρές συνεργασίες.

Φρεγάτα FCX-HN, θα μπορούσε να είναι ο game changer στο Αιγαίο;

Η πρόταση της FCX-30 για την Ελλάδα μόνο αδιάφορη δεν είναι σαν πλοίο. Οι Ιταλοί έχουν προσθέσει τα απαραίτητα συστήματα εντοπισμού υποβρυχίων που τόσες συζητήσεις είχαν προκαλέσει το περασμένο έτος. Έτσι, η FCΧ-30HN θα έχει και το απαραίτητο συρόμενο CAPTAS-2 αλλά και το τρόπιδος Kingklip Mk2. Φυσικά και μπορεί να εξυπηρετήσει και ελικόπτερο 10 τόνων, όπως το MH-60R  και το παλιότερο S-70B.

Πως προτείνει την “ελληνική” φρεγάτα ΑΗ140 η Babcock

Έγινε πολύ μεγάλη συζήτηση για το θέμα της ύπαρξης ή όχι κάποιου συστήματος CIWS. Και είδαμε πως πολλοί φίλοι, έσπευσαν να χαρακτηρίσουν την πρόταση κατώτερη της γαλλικής, γιατί λέει το ένα πλοίο, το γαλλικό, έχει RAM, και το άλλο όχι. Ομολογούμε πως ήταν αβλεψία μας να μην αναφέρουμε σαφώς πως η ιταλική πρόταση περιλαμβάνει CIWS RIM-116. Το όπλο αποτελεί βασικό οπλισμό της Doha Class, με εκτοξευτή τοποθετημένο πάνω από το υπόστεγου ελικοπτέρου. Με λίγα λόγια, το CMS ATHENA έχει ενσωματώσει τους αλγόριθμους και κώδικες βολής του RAM. Κι ο κάθε εκτοξευτής κοστίζει περίπου 14 με 15 εκ. ευρώ έκαστος. Θα είχε λογική να μην προσφέρεται με την FCΧ-30HN;

ThinkOutOfTheBox: Φρεγάτα FDI HN με 50 ή 60 ASTER 30 και 10 ή περισσότερους SCALP Naval; Κι όμως, γίνεται!

Αυτό που δεν ξέρουμε είναι αν οι πύραυλοι RIM-116 Block2 περιλαμβάνονται στην τιμή. Στις Gowind γνωρίζουμε πως δεν περιλαμβάνονται, και είναι κατανοητό. Οι Γάλλοι θα πάρουν μάλλον χειρότερη τιμή από τη Diehl για τους πυραύλους, από όσο θα πάρει το ΠΝ απευθείας για πιο μεγάλη παραγγελία που θα αφορά και άλλα πλοία.

Αυτή τη στιγμή γνωρίζουν πως οι Γάλλοι «κυριαρχούν» στο ΠΝ, λόγω  συστήματος μάχης SETIS αλλά και λόγω της προϊστορίας με τη Naval Group. Έχουμε λόγους να πιστεύουμε πως ακόμη κι αν μας προτείνει κάποιος μεγάλη φρεγάτα με κόστος στα 500 εκ. ευρώ, πάλι από το ΠΝ θα βρεθεί κάποιος λόγος για να προτιμηθεί η Gowind. Καθώς αυτό ήταν το αρχικό σχέδιο του Σεπτεμβρίου του 2021, να αγοραστούν 3 FDIHN και 4 Gowind HN. Αργότερα, αντί του εκσυγχρονισμού των 4 ΜΕΚΟ200ΗΝ, το ΠΝ φάνηκε να συζητά την αγορά και 5ης Gowind.

Ελληνικές ΜΕΚΟ: Έχουν μέλλον, είναι απαραίτητες και μπορεί να γίνουν περισσότερες

Δυστυχώς κάποιοι στο ΠΝ μάλλον ονειρεύονται ένα μικρότερο στόλο, που θα καλύπτει το θέατρο του Αιγαίου και μόνο, που ταυτόχρονα θα μας απαλλάξει από την φασαρία να συντηρούμε μεγάλους αριθμούς πλοίων, αεροπλάνων, ελικοπτέρων και οπλικών συστημάτων. Όμως την εποχή που δεν μπορείς να κρυφτείς πίσω από βραχονησίδες γιατί σε βλέπουν τα άπειρα drone και οι δορυφόροι, δεν θα μπορούσαν να συμφωνήσουν με μια τετοια ολέθρια λογική οι ηγεσίες του ΠΝ και των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ναύαρχος Κονιδάρης: Ο Εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, υπερέχουν των κορβετών

Γι’αυτό και στο ΓΕΝ/ΓΕΕΘΑ επιμένουν στον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, γι’αυτό παραμένουν σταθεροί ότι πρέπει να αναζητηθεί εκ νέου η οροφή των 18 μεγάλων πλοίων επιφανείας, γι’αυτό επιμένουν στην δυνατότητα ταυτόχρονης μάχης σε δύο μέτωπα, Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο. Όμως η αγορά 5 Gowind χωρίς εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ εξυπηρετεί τα σχέδια όσων θέλουν την συρρίκνωση του ΠΝ και ακυρώνει τα σχέδια της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων και του ΠΝ να εξασφαλίσει τα ζωτικά συμφέροντα της Ελλάδας στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο, όπως άλλωστε προβλέπουν επιχειρησιακά σχέδια και διαταγές. Οι Ιταλοί, όπως και οι παροικούντες τη… Μεσογείων, τα γνωρίζουν αυτά.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Πόσο κοντά φτάσαμε στις ιταλικές φρεγάτες Bergamini (FREMM-IT) αντί των γαλλικών FDI HN;

Έτσι η πρόταση των Ιταλών, είναι μάλλον άδικο να την χαρακτηρίζουμε κατώτερη της γαλλικής. Οι Ιταλοί έχουν φέρει πρόταση ραμμένη στα μέτρα του ΠΝ, φροντίζοντας όμως και το πολιτικό κομμάτι, αυτό που υπαγορεύει πως από ένα ναυπηγικό πρόγραμμα ύψους 5,5 δις ευρώ, δεν γίνεται να μην φτιαχτεί κάτι στην Ελλάδα. Το ότι υπήρξε μια αποτυχία στο θέμα των Super Vita, δεν σημαίνει πως αποτύχαμε στις ΜΕΚΟ200ΗΝ, στα αρματαγωγά, στο Προμηθέας, στις Combattante κ.ο.κ. Καλό είναι κάποιοι «ενδιαφερόμενοι» να «καίγονται» για την γαλλική ναυπηγική βιομηχανία, αλλά υπάρχει και η ελληνική.

ΑΠΟΨΗ: Γιατί κάνουμε τελικά εκσυγχρονισμό των 4 ΜΕΚΟ200ΗΝ (Reload); (του Ναυάρχου ε.α Σπ.Κονιδάρη)

Θέλουμε να είμαστε σαφείς. Δεν κρύβουμε πως φοβόμασταν, είχαμε το άγχος, ότι οι Ιταλοί θα «προσθέσουν» το κόστος διάσωσης και επαναλειτουργίας της Ελευσίνας στο πρόγραμμα. Κάναμε λάθος, δεν το κάνουν, και μάλιστα προτείνουν να φτιάξουν τα πλοία είτε στην Ιταλία (αν τα θέλουμε γρήγορα), ή στην Ελευσίαν αν θέλουμε να φτιαχτούν στην Ελλάδα. Κι αυτά, με τιμή χαμηλότερη από τις μικρότερες Gowind HN, και χωρίς επιβάρυνση στις τιμές. Αν μη τι άλλο, οι Ιταλοί έρχονται με το σωστό τρόπο.

«Κορβετιάδα»: Το μεγάλο λάθος που δεν πρέπει να γίνει

Από ένα χτεσινό μας «κενό», στην αναφορά στο RAM, πιάστηκαν πολλοί για να κάνουν «αντιπολίτευση» στο πολύ καλό ιταλικό πλοίο. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχει RAM, παρά μόνο αν το ζητήσει το ίδιο το ΠΝ. Επίσης, το πυροβόλο προφανώς και μπορεί να έχει το μηχανισμό για STRALES, αλλά όχι δωρεάν. Αν δηλαδή η Gowind ή η ΑΗ140ΗΝ έχουν απλό 76άρι, οι Ιταλοί γιατί να προσφέρουν STRALES; Για να ξεφύγουν στην τιμή; Μήπως όμως το έκαναν οι Ιταλοί, και “χώρεσαν” τελικά το STRALES μέσα στην τελική τιμή, και προσφέρουν την FCx-30HN με STRALES απέναντι σε μια Gowind HN χωρίς;

Περί ASTER 30, MICA VL-NG, ESSM, και CAMM-ER/CAMM-EER, απαντάμε στα σχόλια, ενώ η MBDA προσφέρει ελληνική συμπαραγωγή στους CAMM!

Πολλοί ξενίστηκαν στο άκουσμα των 16 πυραύλων MICA VL. Καταρχάς, μπορεί να είναι MICA VL/MICA VL NG. Είναι άδικο να λέμε πως οι Ιταλοί δίνουν τον «παλιό» MICA VL. Θα βάλουν τον NG, αν αυτό θέλει το ΠΝ, κι αν φυσικά αυτό περιμένει τους χρόνους παράδοσης που έχει προτείνει η MBDA. Κι όχι μόνο αυτό. Οι Ιταλοί προσφέρουν και τον εκτοξευτή RIM-116 RAM (όπως ακριβώς γίνεται και στις Doha Class), αλλά και το STRALES μηχανισμό για το πυροβόλο Leonardo 76mm. Αυτό λένε οι δημοσιογραφικές μας πληροφορίες, και όπως ξέρετε συνήθως είναι πολύ ακριβείς…

ThinkOutOfTheBox: CAMM/CAMM-ER ή MICA VL/NG αντί των ESSM Block 2 για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ;

Βέβαια, οι εταιρείες που κατασκευάζουν πυραύλους, δεν είναι “λιανικής”. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα παραδόσεων, το οποίο…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

154 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
154 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Μέρος 2, Διαδικασίες Παρακολούθησης Πολλαπλών Στόχων

0
Του Αρχιπλοιάρχου ε.α. Ευσταθίου Νικολάου Π.Ν., Αεροναυπηγού-Ηλεκτρολόγου ΜηχανικούΣε ένα πυκνό περιβάλλον στόχων, όπου συνυπάρχουν δύο ή περισσότεροι αισθητήρες, δύο ή περισσότερες πλατφόρμες, η συνολική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Μαΐου 1982: Η βύθιση του καταδρομικού Belgrano...

1
Το βρετανικό υποβρύχιο HMS Conqueror βυθίζει το Αργεντινό καταδρομικό ARA General Belgrano, στην πρώτη τορπιλική επίθεση από πυρηνικό υποβρύχιο.Το Belgrano ήταν το πρώην αμερικανικό...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Μέρος 2, Διαδικασίες Παρακολούθησης Πολλαπλών Στόχων

Του Αρχιπλοιάρχου ε.α. Ευσταθίου Νικολάου Π.Ν., Αεροναυπηγού-Ηλεκτρολόγου ΜηχανικούΣε ένα πυκνό περιβάλλον στόχων, όπου συνυπάρχουν δύο ή περισσότεροι αισθητήρες, δύο ή περισσότερες πλατφόρμες, η συνολική...

Naval Group: Ψάχνει σε όλο τον κόσμο κι άλλες παραγγελίες για τα υποβρύχιά της

Η γαλλική Naval Group μετά την αποτυχία της να πάρει το μεγάλο αυστραλιανό συμβόλαιο για υποβρύχια Barracuda, έχει ανακάμψει στο συγκεκριμένο χώρο, κερδίζοντας νέες...

ΗΠΑ: Οι Πεζοναύτες παραγγέλνουν τους πρώτους εκτοξευτές NMESIS

Το πρόγραμμα εκτοξευτών NMESIS των Αμερικανών Πεζοναυτών εισέρχεται τελικά σε αρχική παραγωγή χαμηλού ρυθμού (LRIP), μετά την ανάθεση έργου 49,4 εκατ. δολαρίων στη Raytheon.Το...