22.1 C
Athens
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΑΝΑΛΥΣΗ: Γιατί τα πολωνικά MiG-29A είναι η καλύτερη λύση για ενίσχυση της...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γιατί τα πολωνικά MiG-29A είναι η καλύτερη λύση για ενίσχυση της ουκρανικής αεροπορίας (ασχέτως αν δεν γίνει τελικά)

- Advertisement -

 

Χτες το βράδυ οι Πολωνοί εξέπληξαν τον πλανήτη, θέτοντας στη διάθεση των ΗΠΑ τα 23 εναπομείναντα μαχητικά τους MiG-29A/UB. Τα 23 αυτά παλιά μαχητικά, με κινητήρες που το πιθανότερο είναι να τους απομένουν ελάχιστες ώρες πτήσης, είναι μάλλον η καλύτερη λύση για την ουκρανική αεροπορία. Όχι όμως για τους λόγους που όλοι φανταζόμαστε. Ο κύριος λόγος είναι άλλος.

Καθώς η ουκρανική αεροπορία έχει μόνο σοβιετικής κατασκευής μαχητικά, οι όποιοι πιλότοι έχουν επιβιώσει, είναι εκπαιδευμένοι σε σοβιετικής φιλοσοφίας ιπτάμενες μηχανές. Έτσι, οι τύποι που θα είχαν “αξία” για άμεση αξιοποίηση θα ήταν τα Su-27, MiG-29 & Su-25. Ειδικά τα τελευταία, θα είχαν πολύ μεγάλη αξία αυτές τις μέρες, με τις ρωσικές φάλαγγες να πλησιάζουν το Κίεβο από παντού.

MiG-29UB της Πολωνικής Αεροπορίας

Κάποιοι πρότειναν διάφορα σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Από την παραχώρηση κάποιων F-16C/D μέχρι και … Α-10. Ειδικά η τελευταία λύση, είναι μάλλον στο μυαλό πολλών βετεράνων της USAF, που μάλλον βλέπουν τα σταματημένα ρωσικά Τ-72/80/90 και… “ξερογλύφονται”. Δεν είναι όμως η εισβολή στην Ουκρανία ένας μικρός Γ’ ΠΠ και μια αναπαράσταση του Fulda Gap. Είναι πραγματικός πόλεμος, με τεράστιες απώλειες, και την ανάγκη μιας χώρας να επιβιώσει ελεύθερη.

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ: Αμερικανικό «Όχι» στα πολωνικά MiG-29 για Ουκρανία!

Πολλοί έχουν επηρεαστεί από ταινίες όπως το Independence Day. Που πιλότοι… ψεκαστικών, μεταπήδησαν σε F/A-18 και νίκησαν τους εξωγήινους. Μόνο που οι Ρώσοι δεν είναι εξωγήινοι, και παρά τις τεράστιες ελλείψεις τους, άνετα θα κατέρριπταν μαχητικά που τα πετούν πιλότοι… ψεκαστικών. Συνεπώς, η λύση των σοβιετικής εποχής μαχητικών, είναι η μόνη λύση, με την προϋπόθεση πως υπάρχουν ακόμη Ουκρανοί πιλότοι, που θα μπορούσαν να τα πετάξουν. Ας υποθέσουμε όμως ότι πράγματι, υπάρχει ακόμη ένας αριθμός εκπαιδευμένων Ουκρανών πιλότων, διαθέσιμοι για fast jets, και ετοιμοπόλεμοι.

EKTAKTO: H Πολωνία μεταβιβάζει τα MiG-29 της στις ΗΠΑ, μεταφέρονται στο Ramstein. Η Ουκρανία αποκτά εκ νέου Αεροπορία;

Γιατί όμως να μιλάμε για τα MiG-29A κι όχι πχ για Su-25; Άλλωστε, στη διεθνή αγορά υπάρχουν πολλά “ορφανά” Su-25, και με λίγη προσπάθεια θα μπορούσαν να βρεθούν καμιά δεκαριά. Στην χειρότερη περίπτωση, υπάρχουν τα βουλγαρικά Su-25. Όμως, από την πρώτη στιγμή, είτε η ΕΕ είτε οι ΗΠΑ, θα λέγαμε πως “στόχευσαν” στα MiG-29A από χώρες της ΕΕ. Γιατί όμως;

Πολωνικά MiG-29: πως μπορεί να τα χρησιμοποιήσει η Ουκρανία;

Το MiG-29, ειδικά στην αρχική έκδοση -Α, είναι ένα μαχητικό αεράμυνας… σημείου. Η μικρή ακτίνα δράσης του, το καθιστά μάλλον προβληματικό στις μεγάλες αποστάσεις. Κάτι τέτοιο όμως, δεν έχει και τόση αξία στην Ουκρανία, καθώς οι Ρώσοι δεν επιχειρούν μόνο ανατολικά, αλλά παντού. Με ότι σημαίνει αυτό. Άρα, θεωρητικά, μετά την απογείωση, οι Ουκρανοί αναχαιτιστές δεν θα χρειάζονταν να πάνε και πολύ μακριά, θα αντιμετώπιζαν αμέσως τους Ρώσους.

EKTAKTO: H EE θα προμηθεύσει με μαχητικά την Ουκρανία. Θα είναι MiG-29 από Πολωνία, Βουλγαρία και Σλοβακία;

Το θέμα είναι πως οι Ρώσοι, είτε στις πρώτες μέρες, είτε στη διάρκεια των επιχειρήσεων, έχουν πλήξει σκληρά όλες τις αεροπορικές βάσεις της ουκρανικής αεροπορίας. Λογικό είναι, καθώς είναι κάτι που γίνεται από τότε που ανακαλύφθηκε το αεροπλάνο σαν οπλικό σύστημα. Η καταστροφή των αεροπορικών βάσεων του αντιπάλου, είναι εκ των ων ουκ άνευ. Οι Ρώσοι δεν θα έκαναν λάθος εκεί, ακόμη κι αν το ήθελαν δηλαδή. Γιατί όμως επιμένουμε στα MiG-29A.

Ρωσικό MiG-29 αρπάζει φωτιά σε αεροδρόμιο

Οι Σοβιετικοί ήξεραν πως οι Δυτικοί, με το που ξεκινούσαν οι επιχειρήσεις του Γ’ ΠΠ, το πρώτο πράγμα που θα έκαναν, θα ήταν να χτυπήσουν, είτε με συμβατικά είτε με πυρηνικά όπλα, τις σοβιετικές αεροπορικές βάσεις. Έτσι, θα έστελναν τα αεροσκάφη τους σε αεροδρόμια διασποράς. Έχοντας “μελετήσει” το concept του Harrier, είδαν τα πλεονεκτήματα του να επιχειρεί κάποιος από όπου θέλει. Αν αυτό γινόταν με ένα “κλασικό” fixed wing μαχητικό, τότε θα ήταν το βέλτιστο. Εκεί στόχευσε το MiG-29A.

Η Ρωσία προσφέρει προς πώληση στην Ινδία 21 MiG-29 που κατασκευάστηκαν την δεκαετία… του 80

Ανάμεσα σε όλα τα άλλα πλεονεκτήματά του, το MiG-29 μπορούσε να εκτελέσει αποστολές από πραγματικά ημιτελείς διαδρόμους. Ένα χαρακτηριστικό, που τα σοβιετικά μαχητικά έχασαν μετά τον Β’ ΠΠ. Οι κινητήρες τζετ, προσέφεραν ταχύτητα, αλλά “μάζευαν” οτιδήποτε υπήρχε μπροστά στο αεροσκάφος σαν… σκούπα. Έτσι, ήταν απαραίτητη η χρήση κανονικών αεροδρομίων. Αυτό όμως δεν ισχύει για το MiG-29.

Σερβία: Επίσημη τελετή παραλαβής μαχητικών MiG-29

To MiG-29 σχεδιάστηκε με ένα πολύ ειδικό χαρακτηριστικό. Οι αεραγωγοί του μπορούν να “κλείνουν” κατά την τροχοδρόμηση, και οι κινητήρες τροφοδοτούνται με αέρα από το πάνω μέρος της ατράκτου! Το αεροσκάφος μπορεί να απογειωθεί με κλειστούς τους αεραγωγούς, ακόμη και με χρήση afterburners! Και φυσικά, μόλις βρεθεί στον αέρα, ανοίγει τους αεραγωγούς για κανονική πτήση.

MiG-29UB της Πολωνικής Αεροπορίας. Τροχοδρομεί, και οι αεραγωγοί των κινητήρων είναι κλειστοί. Η παροχή αέρα στους κινητήρες γίνεται από το πάνω μέρος της ατράκτου

Αυτό το χαρακτηριστικό, σε συνδυασμό με τα ισχυρά σκέλη των τροχών, επιτρέπουν στο MiG-29 να επιχειρεί από παντού, όχι μόνο κομμάτια δρόμων, αλλά και από “πατημένους” ή χιονισμένους χωματόδρομους. Τι λέτε λοιπόν; έχει ή δεν έχει αυτό αξία για τους Ουκρανούς; Που με ένα βυτιοφόρο, και ένα όχημα μεταφοράς πυραύλων, έχουν σε όλη την επικράτεια, αεροδρόμια για τα MiG-29 τους. Η ταχύτητα απογείωσης ενός MiG-29 είναι 162 mph με 174 mph (260 km/h με 280 km/h). Επίσης, το Fulcrum μπορεί να απογειωθεί από διάδρομο μήκους 240m (ή 787 ft)! Το F-16 συγκριτικά θέλει διπλάσιο μήκος!

«Η Ρωσία έχει χάσει δύο μαχητικά MiG-29 στη Λιβύη», υποστηρίζουν οι ΗΠΑ

Σημειώνουμε, πως το σημείο απογείωσης, με το σημείο προσγείωσης, μπορεί να είναι διαφορετικά. Έτσι, με τη βοήθεια των ιπτάμενων ραντάρ και των δορυφόρων του ΝΑΤΟ, οι Ουκρανοί μπορούν να αποφεύγουν τις εναέριες περιπολίες των Ρώσων. Και να διασπείρουν τα αεροσκάφη τους παντού στα κομμάτια της χώρας τους που έχουν μείνει ελεύθερα.

Δεν ξέρουμε τι θα γίνει τελικά με τα πολωνικά MiG-29A. Αν τελικά δηλαδή οι ΗΠΑ δεχτούν την πολωνική προσφορά, και βρεθεί τρόπος να τα “διακτινίσουν” κάπου εντός Ουκρανίας. Το θεωρούμε δύσκολο, αλλά όχι απίθανο. Θα είναι η επόμενη κλιμάκωση, αν για παράδειγμα οι Ρώσοι κάνουν μια σκληρή κίνηση εναντίον του Κιέβου. Αντί δηλαδή για No Fly Zone, το ΝΑΤΟ θα προσφέρει μαχητικά που θα δυσκολέψουν (το πολύ, ας είμαστε ειλικρινείς), τους Ρώσους.

Πολωνικό Mil Mi-24W

Πάντως όπως πολύ σωστά τόνισε κι ένας φίλος αναγνώστης στα σχόλια, το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει για τους Ουκρανούς, είναι η μεταφορά των πολωνικών Mil Mi-24W. Αυτά θα προσέφεραν πολύ περισσότερα, και θα είχαν και δυνατότητα να επιβιώσουν περισσότερο καιρό πάνω από την Ουκρανία. Σε κάθε περίπτωση, ο σκοπός αυτού του άρθρου είναι να στρέψουμε λίγο την προσοχή στη σχεδίαση και την απλότητα του MiG-29. Ενός μαχητικού, που μπορεί να συντηρηθεί παντού, και πανεύκολα.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

30 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
30 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

PrSM, ένας βαλλιστικός πύραυλος ικανός και για αεράμυνα – πως θα προσέφερε στο Αιγαίο

Η εξέλιξη της στρατιωτικής τεχνολογίας φέρνει συνεχώς νέες δυνατότητες που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι ένοπλες δυνάμεις σχεδιάζουν και εκτελούν επιχειρήσεις. Μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ερντογάν-Μελόνι, ιταλοτουρκικός αρραβώνας με επίκεντρο την άμυνα

26
Ολοκληρώθηκε χθες η 4η διακυβερνητική σύνοδος Τουρκίας-Ιταλίας στη Ρώμη, όπου μεγάλη ομάδα από την Άγκυρα, με επικεφαλής τον Ερντογάν, και τους υπουργούς Εξωτερικών Χακάν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8 Μαΐου 1945: V-E Day, παράδοση της Γερμανίας,...

1
Κυρώνεται στο αρχηγείο του Κόκκινου Στρατού στο Κάρλχορστ έξω από το Βερολίνο, η συμφωνία άνευ όρων παράδοσης της ναζιστικής Γερμανίας από τους εκπροσώπους της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

DEFEA 2025: Η ιταλική WASS προτείνει στην Ελλάδα νέες ελαφριές τορπίλες

Εκπρόσωπος της WASS, εταιρείας του ιταλικού ομίλου Fincantieri, ανέφερε κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας της έκθεσης DEFEA 2025 (6-8 Μάιου), ότι η Ελλάδα...

DEFEA 2025: Η Schiebel αναμένει σύντομα το συμβόλαιο για τα UAV των ελληνικών FDI

Εκπρόσωπος της Schiebel δήλωσε κατά τη διάρκεια της έκθεσης DEFEA 2025 (6-8 Μαΐου), ότι η εταιρεία ελπίζει σε υπογραφή σύμβασης με τη χώρα μας,...

F-35: Ελληνικό συμβόλαιο 17,2 εκατ. $ για αρχική ενσωμάτωση

Το αμερικανικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε στις 5 Μαΐου την υπογραφή σύμβασης αξίας 17,2 εκατ. $ με τη Lockheed Martin για παροχή μηχανικής και τεχνικής...