17.9 C
Athens
Σάββατο, 19 Απριλίου, 2025
Χωρίς κατηγορίαΗ Αμερικανική Αεροπορία ψάχνει τώρα το διάδοχο του τάνκερ KC-46, πριν καν...

Η Αμερικανική Αεροπορία ψάχνει τώρα το διάδοχο του τάνκερ KC-46, πριν καν το πρόγραμμα φθάσει στη μέση του

- Advertisement -

Μια ακόμη ημι-αποτυχία (για να το θέσουμε κομψά) καταγράφει το αμερικανικό σύστημα αμυντικών προμηθειών, με το ιπτάμενο τάνκερ KC-46 της Boeing. Το οποίο ενώ παράγεται και παραλαμβάνεται από την Αμερικανική Αεροπορία έχει συσσωρεύσει πολλά προβλήματα που εμποδίζουν την πλήρη αξιοποίηση του και χωρίς σαφές χρονικό ορίζοντα επίλυσης. Το αεροσκάφος έχει σημαντικό θέμα στον ανεφοδιασμό των μαχητικών και μεταγωγικών καθώς το σύστημα μπούμας που χρησιμοποιεί (ένα καινοτομικό υποτίθεται) δεν επιτρέπει τη σίγουρη και ασφαλή σύνδεση με αρκετά αεροσκάφη. Ακόμη πολλά ποιοτικά ζητήματα στην παραγωγή του δεν έχουν επιλυθεί, ενώ η κατασκευάστρια εταιρία Boeing ήδη έχει χάσει 5 δις δολάρια στην παραγωγή του. Κι όλα αυτά με το αεροσκάφος να αποτελεί μετεξέλιξη του επιτυχημένου εμπορικά Boeing 767, άρα θεωρητικά τουλάχιστον, είχε ως βάση εκκίνησης ένα δοκιμασμένο σχέδιο.

Το αποτέλεσμα είναι αυτή τη στιγμή η Αμερικανική Αεροπορία να κρατά στο στόλο της παλαιότερα ιπτάμενα τάνκερ που υποτίθεται ότι έπρεπε να αποσύρονται, όπως τα KC-135, ακριβώς για να μπορεί να συντηρεί την εναέρια ανεφοδιαστική της ικανότητα. Θυμίζουμε εδώ πως στον αρχικό διαγωνισμό για το νέο ιπτάμενο τάνκερ της Αμερικανικής Αεροπορίας, είχε επιλεγεί το ευρωπαϊκής προέλευσης Airbus 330 MRTT, αλλά η πολιτική θύελλα που ξέσπασε για την πιθανή αγορά ενός «ξένου» αεροσκάφους, τελικά οδήγησε στην πρόταση της Boeing.

Έτσι δεν αποτελεί τεράστια έκπληξη η ανακοίνωση από την Αμερικανική Αεροπορία ενός μη δεσμευτικού προγράμματος «εκδήλωσης ενδιαφέροντος» για κατασκευαστές ώστε να την προμηθεύσουν με 140-160 ιπτάμενα τάνκερ «εμπορικής προέλευσης» με ρυθμό 12 έως 15 το έτος, ώστε «να συμπληρωθεί ο στόλος των τάνκερ στο τέλος του προγράμματος των KC-46 και για να γεφυρώσει το κενό έως το επόμενο πρόγραμμα». Η Αεροπορία θέτει μάλιστα ως στόχο το υποψήφιο αεροσκάφος να είναι έτοιμο έως το 2029. Στην πράξη αυτή η ανακοίνωση φωτογραφίζει την Boeing και την Airbus, καθώς είναι οι μόνοι δυτικοί κατασκευαστές που μπορούν να προσφέρουν ένα τέτοιο αεροσκάφος, αλλά η Boeing ήδη βαρύνεται με τις αστοχίες του KC-46, ενώ η Airbus προμηθεύει το δικό της 330 σε άλλες νατοικές αεροπορίες χωρίς προβλήματα. Θα είναι ίσως η πιο κρύα εκδίκηση, κοντά 20 χρόνια μετά τον αρχικό διαγωνισμό του 2008, τον οποίο είχε κερδίσει η Airbus για να τον «χάσει» λόγω πολιτικαντισμών, να τον ξανακερδίσει με το ίδιο αεροσκάφος…

Πάνω από 5 δισ. δολάρια η υπέρβαση του κόστους ανάπτυξης για τo Boeing KC-46

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

12 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ελληνικός θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός, πως φθάσαμε εδώ, τι σημαίνει

Μιας και το θέμα του ελληνικού θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού που δημοσιεύθηκε χθες από το υπουργείο Εξωτερικών είναι σημαντικό, θα κάνουμε στο παρόν άρθρο μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ στο Ιόνιο μέχρι το Ταίναρο

44
Σε μια ιστορική απόφαση η Ελλάδα προχώρησε στην ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Ιόνιο Πέλαγος, καλύπτοντας μια εκτεταμένη περιοχή που φτάνει μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Απριλίου 1943: Επιχείρηση “Vengeance”, θανάσιμη ενέδρα για...

2
Μετά από πληροφορίες από την υπηρεσία πληροφοριών του Αμερικανικού Ναυτικού για το πρόγραμμα μετακινήσεων του Ιάπωνα ναυάρχου Γιαμαμότο, κινητοποιείται δύναμη καταδιωκτικών μακράς ακτίνας Ρ-38,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

To Marine Nationale δηλώνει παρόν στη Βόρεια Αμερική και την Αρκτική

Το Fulmar, ένα περιπολικό σκάφος του Marine Nationale, πραγματοποίησε πρόσφατα εκπαίδευση πλέοντας ανάμεσα σε πάγους κοντά στο Saint-Pierre-et-Miquelon, τη μοναδική κτήση της Γαλλίας στη...

MBDA, δις σε παραγγελίες, χιλιάδες προσλήψεις και 50% αύξηση παραγωγής φέτος για τον ευρωπαϊκό επανεξοπλισμό

Ο ευρωπαϊκός όμιλος της MBDA, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής πυραύλων στην ήπειρο (κάθε τύπου από αντιαεροπορικούς Aster και Mistral, σε αέρος-αέρος MICA και Meteor, σε...

“Ξεκόλλησε” το μελλοντικό γαλλογερμανικό άρμα με το πυροβόλο των 140 χιλιοστών

Πολύπαθο μπορεί να χαρακτηριστεί το πρόγραμμα για ένα νέο "κεντροευρωπαϊκό" άρμα, συμπαραγωγής Γαλλίας και Γερμανίας, γνωστό ως MGCS (Main Ground Combat System), που θα...