Ανατροπή υπήρξε στον διαγωνισμό για τα νέα ελαφρά άρματα μάχης των Φιλιππίνων, όπως μεταδίδει το τοπικό αμυντικό blog MaxDefense. Ο διαγωνισμός για τα νέα ελαφρά άρματα μάχης γνώρισε καθυστερήσεις λόγω του COVID-19 αλλά πλέον συνεχίζει κανονικά.
Στον διαγωνισμό λάμβαναν μέρος εκτός της Elbit, η τουρκο-νοτιοκορεατική κοινοπραξία Hanwha-Otokar με το K21-105 που βασίζεται στο ΤΟΜΑ Κ-21 της πρώτης, ένα όχημα “κυνηγός αρμάτων” της τουρκικής ARMA με πυροβόλο των 105 mm και το ελαφρύ άρμα “Harimau” που έχει αναπτυχθεί με συνεργασία μεταξύ της ινδονησιακής PT Pindad και της τουρκικής FNSS και συνδυάζει όχημα της δεύτερης και πύργο και πυροβόλο της Cockerill CT-CV 105HP.
Η Elbit ήταν η μόνη πρόταση που δεν εμπλέκονταν τουρκικές βιομηχανίες και προσέφερε το όχημα Sabrah με τον πύργο Hitfact 105mm της Oto Melara με πυροβόλο και ηλεκτρονικά δικής της ανάπτυξης και φορέα τα οχήματα ASCOD 2 και PANDUR 2, στους ρόλους του άρματος μάχης και του κυνηγού αρμάτων αντίστοιχα, όπως καθορίζονταν από τις προδιαγραφές του στρατού των Φιλιππίνων. Πληροφορίες του MaxDefense αναφέρουν πως η κυβέρνηση και ο Στρατός έκλιναν προς την τουρκο-κορεατική πρότασης της Hanwha-Otokar, κυρίως λόγω της ανταγωνιστικής τιμής και της προσφοράς μερικής παραγωγής των οχημάτων στις Φιλιππίνες καθώς και τεχνικές λεπτομέρειες.
H Elbit παρέδωσε τα πρώτα εκσυγχρονισμένα M113 στις Φιλιππίνες
Μπροστά σε αυτό το ενδεχόμενο, η Elbit, που έχει σημαντική διείσδυση στην αμυντική αγορά των Φιλιππίνων, αναθεώρησε την πρότασή της προσφέροντας δυνατότητα μεγαλύτερης αναβίβασης του πυροβόλου και εγκαθιστώντας αυτόματο σύστημα γέμισης, όπως και οι άλλες τρεις προτάσεις. Στην αρχική πρόταση, η Elbit προσέφερε τα οχήματα με τετραμελή πληρώματα και αποδεικνύοντας γραπτώς και με σχετικές επιδείξεις πως το πλήρωμα του άρματος λειτουργεί καλύτερα με τέταρτο μέλος ενώ ένας καλά εκπαιδευμένος γεμιστής μπορεί να τροφοδοτήσει το πυροβόλο με ρυθμούς 6 βλημάτων το λεπτό. Η πιθανότητα, ωστόσο, να χάσει τον διαγωνισμό την οδήγησε να συμμορφωθεί με την απαίτηση του φιλιππινέζικου στρατού για τριμελές πλήρωμα εγκαθιστώντας έτσι αυτόματο σύστημα γέμισης.
Σκοπός του προγράμματος ήταν να αποδώσει έναν αριθμό ελαφρών αρμάτων για παροχή πυρών υποστήριξης στα μαχόμενα τμήματα του στρατού, ικανότητα που στερούνταν στα πρόσφατα χρόνια. Ο στρατός των Φιλιππίνων δεν διαθέτει άρματα μάχης ενώ τα λίγα οχήματα FV101 Scorpion της Alvis που υπηρετούσαν από το 1977 είχαν τεθεί εκτός ενεργείας με τις Φιλιππίνες να μεταφέρουν τους πύργους με το πυροβόλο L23A1 των 76mm σε πήγματα Μ-113 με τη βοήθεια της Elbit.
Φιλιππίνες: “Ψήφος εμπιστοσύνης” στα ισραηλινά πυροβόλα ATMOS 2000
Ο MaxDefense αναφέρει πως η νέα ισραηλινή πρόταση μετατράπηκε σε φαβορί χάρη στην ενσωμάτωση του συστήματος C4 που περιλαμβάνει σύστημα διεύθυνσης μάχης και ελέγχου πυρός της Elbit. Το τελευταίο υπηρετεί ήδη με τα αναβαθμισμένα οχήματα Μ-113, τα ρυμουλκούμενα πυροβόλα των 155mm, τα αυτοκινούμενα πυροβόλα ATMOS και οχήματα μεταφοράς όλμων Μ-113 που πρόσφατα εντάχθηκαν στο δυναμικό του στρατού. Ο ιστότοπος Israel Defense αναφέρει πως η Elbit κέρδισε πρόσφατα ένα ακόμα συμβόλαιο για να παραδώσει λογισμικό E-Lynx που είναι συμβατό με τους ασυρμάτους επικοινωνίας και το σύστημα C4 που ενσωματώνει και το ελαφρύ άρμα Sabrah αυξάνοντας τις πιθανότητες επιλογής του και διασυνδέοντάς το με τα μέσα πυροβολικού και μηχανοκίνητων οχημάτων που κάνουν χρήση του ίδιου συστήματος μάχης και επικοινωνιών.