17.7 C
Athens
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΝΕΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣOV-10A vs MiGs: Το ‘Bronco’ ήταν ζόρικο αλογάκι

OV-10A vs MiGs: Το ‘Bronco’ ήταν ζόρικο αλογάκι

- Advertisement -

Αν εξαιρέσεις ότι λίγο έλειψε να καταρριφθεί, για τον Υποσμηναγό Τόμας Τζένσεν η αποστολή FAC (Forward Air Control) της 9ης Μαΐου 1971 στο Λάος δεν διέφερε και πολύ από τις άλλες. Με εννέα μήνες στην Νοτιοανατολική Ασία και αρκετές πτήσεις στο ενεργητικό του, είχε συνηθίσει πια τους συναγερμούς για MiG. Μόνο που εκείνη την φορά, ο στόχος ήταν αυτός.
«Μόλις είχα αρχίσει να δουλεύω μακριά από την περιοχή του συναγερμού όταν ξαφνικά είδα ένα, μόλις μερικές εκατοντάδες γυάρδες αριστερά μου, να στρέφει απότομα σε άνοδο. Ήταν το πρώτο MiG-21 που έβλεπα εκτός από φωτογραφίες και ενστικτωδώς έστριψα προς το μέρος του για να το βλέπω» περιγράφει ο πιλότος του OV-10A της USAF την αναπάντεχη συνάντηση πάνω από το Plain of Jars.
Αυτό που δεν γνώριζε ήταν ότι το MiG έστριβε έχοντας βάλλει εναντίον του. «Σχεδόν αμέσως ένιωσα δύο κοντινές εκρήξεις, όχι περισσότερο από 15 με 20 γυάρδες, στην δεξιά πλευρά της ουράς μου. Το αεροπλάνο ταρακουνήθηκε. Απέρριψα γρήγορα όλους τους καλάθους ρουκετών και την εξωτερική δεξαμενή για καλύτερη ευελιξία και βούτηξα χαμηλά…
Άρχισα τις στροφές σε μια προσπάθεια να εντοπίσω και τα δύο αεροσκάφη έχοντας χάσει το πρώτο μετά την διέλευσή του. Την ώρα που έψαχνα σύννεφα για να μπω, ένα MiG έκανε μια δεύτερη διέλευση. Ξανά το αεροπλάνο μου δονήθηκε, μπορούσα να δω τον καπνό από τις εκρήξεις.

Δεν ήθελα να πέσω πολύ χαμηλά. Ήξερα ότι βρισκόμουν πάνω από περιοχή με υψηλό κίνδυνο αντιαεροπορικών και ήθελα να διατηρήσω όσο περισσότερη ευελιξία γινόταν. Με το να είμαι στα χορτάρια δεν θα με βοηθούσε να διατηρήσω οπτική επαφή μαζί τους.
Εκείνη την ώρα σκέφτηκα ότι όπως και να ‘χε θα κατέληγα στο έδαφος και η μόνη σκέψη που μου πέρασε από το μυαλό ήταν πως αν τα κατάφερνα να επιστρέψω στην βάση αυτό θα ήταν μια διαβολεμένα καλή ιστορία για το μπαρ της Λέσχης. Έβλεπα τα δύο MiG να κάνουν κύκλους περίπου ένα μίλι από πάνω μου, σαν ένα ζευγάρι όρνεα που περίμεναν να βουτήξουν.
Καταλάβαινα πως δεν θα μπορούσα να μείνω για πολύ σε μια θέση που να παρακολουθώ τι έκαναν και τα δύο. Σκέφτηκα πως ήταν θέμα λεπτών πριν ένα από αυτά πάρει θέση για να μου επιτεθεί από πίσω.
Ανεβοκατέβαινα κι άλλαζα συνεχώς κατεύθυνση προσπαθώντας να διατηρήσω οπτική επαφή. Ήμουν στα 2.000 πόδια αλλά αισθανόμουν σαν ψάρι σε βαρέλι, μην έχοντας πουθενά να πάω. Τότε ενημερώθηκα ότι ερχόταν βοήθεια και σε λίγα λεπτά τα έχασα και τα δύο. Το ραντάρ μου είπε ότι κατευθύνονταν προς την δική τους μεριά και αποφάσισα να γυρίσω πίσω.
Μου τελείωνε το καύσιμο καθώς είχα ρίξει την δεξαμενή και ούτως ή άλλως δεν είχα όρεξη να συνεχίσω. Όταν σκέφτομαι το περιστατικό, μου φαίνεται λίγο αντιαθλητικό δύο μαχητικά των 2 Μαχ να τα βάλουν με το Bronco των 150 κόμβων. Έμαθα όμως ένα πράγμα. Την επόμενη φορά που θα με προειδοποιήσουν για MiG, αυτά θα πρέπει να ψάξουν δύο φορές για να με βρουν…»
Αλέξανδρος Θεολόγου   
  
Πρώτη δημοσίευση 7/4/2018

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός Μ113, η περίπτωση των Φιλιππίνων που επέλεξαν την Elbit Systems

Η αναβάθμιση των τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113 αποτελεί μια πρόκληση για πολλούς στρατούς παγκοσμίως, καθώς το όχημα, παρά την ηλικία του, παραμένει...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ στο Ιόνιο μέχρι το Ταίναρο

50
Σε μια ιστορική απόφαση η Ελλάδα προχώρησε στην ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Ιόνιο Πέλαγος, καλύπτοντας μια εκτεταμένη περιοχή που φτάνει μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Απριλίου 1944: Η καταστολή της Στάσης του...

2
Σχεδόν τρεις εβδομάδες μετά τη στάση στην ελληνική ναυτική μοίρα στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας, οργανωμένη επιχείρηση αφοπλισμού και καταστολής πραγματοποιείται στα καταληφθέντα από επιτροπές...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πακιστάν: Συγκαλείται Επιτροπή Εθνικής Ασφάλειας για τα μέτρα της Ινδία μετά την πολύνεκρη επίθεση στο ινδικό Κασμίρ

Συγκαλείται  η Επιτροπή Εθνικής Ασφάλειας του Πακιστάν για να αποφασίσει τα αντίμετρα σε βάρος της Ινδίας μετά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης στο Νέο Δελχί...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 58, Απρίλιος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 58, Απρίλιος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη στο τέλος της εβδομάδας, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά ...

Βενίν: επίθεση τζιχαντιστών με 54 νεκρούς στρατιωτικούς

Επίθεση τζιχαντιστών στο βόρειο Μπενίν την περασμένη εβδομάδα στοίχισε σε 54 μέλη των ενόπλων δυνάμεων, σύμφωνα με νέο επίσημο απολογισμό τον οποίο δημοσιοποίησε χθες...