27.8 C
Athens
Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙYPR-765: Άλλη μια χαμένη ευκαιρία για απόκτηση ΤΟΜΑ για τον Ε.Σ

YPR-765: Άλλη μια χαμένη ευκαιρία για απόκτηση ΤΟΜΑ για τον Ε.Σ

- Advertisement -

Oι εικόνες με την μαζική χρήση των Τουρκικών ΤΟΜΑ  ACV-15/300  στην Συρία έφεραν στην μνήμη άλλη μια χαμένη ευκαιρία για απόκτηση ενός ΤΟΜΑ ( με αρκετούς συμβιβασμούς είναι η αλήθεια) από τον Ε.Σ. Τα Τουρκικά ACV-15/300 βασίζονται στο Ολλανδικό YPR-765.
Το YPR-765 είναι μια εξελιγμένη έκδοση του Μ-113 το οποίο βασίστηκε στην έκδοση ΤΟΜΑ του οχήματος ( AIFV) το οποίο ουδέποτε υιοθέτησε ο Αμερικάνικος στρατός . Οι Ολλανδοί όμως και στην συνέχεια οι Βέλγοι, βρίσκοντας το Bradley εξαιρετικά ακριβό για να μπει μαζικά σε παραγωγή, το επέλεξαν εγκαθιστώντας γραμμή παραγωγής στις χώρες τους.

Leonidas II με πύργο της DAF και πυροβόλο των 25mm

Η Ολλανδία παρήγαγε πάνω από 2.100 οχήματα ενώ το Βέλγιο παρήγαγε κοντά τα 500. Η Τουρκία απέκτησε το όχημα κατόπιν διαγωνισμού το 1989 για τοπική παραγωγή κατά κύριο λόγο 1,700 οχημάτων, με ένα μέρος αυτών να έρχεται από την Βελγική γραμμή παραγωγής. Ένα χρόνο πριν ο Ε.Σ είχε επιλέξει ως “ΤΟΜΑ” το Λεωνίδας έναντι των Marder, Warrior κλπ καθώς στην αξιολόγηση συμμετείχαν τα πήγματα στην ουσία των οχημάτων χωρίς τους πύργους τους (!!!). Με την επιλογή του Λεωνίδα για παραγωγή 300 οχημάτων η ΕΛΒΟ αναλάμβανε να βρει τον καταλληλότερο πύργο για να τοποθετηθεί στο όχημα μεταξύ των οποίων ήταν και ο πύργος της DAF που χρησιμοποιούν τα YPR-765.
Φθάνουμε λοιπόν στο σωτήριο έτος 1991. Η συμφωνία CFE καθιστά χιλιάδες οχήματα πλεονασματικά για πάρα πολλές ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ολλανδία και το Βέλγιο οι οποίες τα απέσυραν μαζικά τα YPR τα οποία βρίσκονταν σε υπηρεσία στον στρατό τους, με πάνω από 1,100 οχήματα να καταλήγουν στον Αιγυπτιακό στρατό ( πολλά από τα οποία στην έκδοση ΤΟΜΑ) στο Λίβανο (16) την Χιλή (319) το Μπαχρέιν (70) , την Ιορδανία (500) την Μαλαισία και το Μαρόκο (90). Την ίδια περίοδο ο Ε.Σ παραλαμβάνει 500 ανατολικογερμανικά BMP-1 OST (!!!) ενώ ζητά και παίρνει από την Ολλανδία Μ-113 (!!!!).
YPR-765 του Αιγυπτιακού στρατού ο οποίο διαθέτει πάνω από 1,000 οχήματα του Τύπου σε υπηρεσία τα οποία απέκτησε από το Βέλγιο και την Ολλανδία.

Η συνέχεια λίγο πολύ γνωστή. Ο Ε.Σ δεν απέκτησε ποτέ την έκδοση ΤΟΜΑ του Λεωνίδας καθώς υπήρξαν σκέψεις για το Αλέξανδρος το οποίο εγκαταλείφθηκε λόγω κόστους, μετά εμφανίστηκε το “αερομεταφερόμενο” Κένταυρος, μετά τα Marder μεταχειρισμένα από Γερμανία, αλλαγή πλεύσης για BMP-3, μετά ξανά Marder αυτή την φορά φθηνότερα, και τώρα περιμένουμε πως και πως τα Bradley.
Συγκριτικά η Τουρκία από την εποχή που επέλεξε το YPR έχει παράγει κοντά τα 2,250 οχήματα για τον Τουρκικό ( 650 στην έκδοση ΤΟΜΑ) παρουσιάζει συνεχώς νέες εκδόσεις του FNSS ACV ως φορέα των όπλων της Τουρκικής βιομηχανίας ενώ έχει εξάγει κοντά τα 500 οχήματα σε Μαλαισία, Ιορδανία και ΗΑΕ.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Διάσωση πιλότων πίσω από τις εχθρικές γραμμές, η περίπτωση της Ελλάδας

Η εκπαίδευση ενός πιλότου μαχητικού αεροσκάφους είναι μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, που απαιτεί σημαντικούς πόρους από το κάθε κράτος, ενώ οι χειριστές επιλέγονται...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γαλλία και Βρετανία σε στρατηγική σύγκλιση με κοινή πυρηνική αποτροπή...

0
Πέρα από τα κοσμικά της πρόσφατης επίσκεψης Μακρόν στη Βρετανία, η ουσία των συμφωνηθέντων με τον εκεί πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ, είναι μια υψηλής πολιτικής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Ιουλίου 1878: Η συνθήκη του Βερολίνου, οι...

13
Υπογράφεται η Συνθήκη του Βερολίνου μεταξύ των Μεγάλων Δυνάμεων και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Καρπός του συνεδρίου που οργανώθηκε στο Βερολίνο από τον "αρχιτέκτονα" της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Διάσωση πιλότων πίσω από τις εχθρικές γραμμές, η περίπτωση της Ελλάδας

Η εκπαίδευση ενός πιλότου μαχητικού αεροσκάφους είναι μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, που απαιτεί σημαντικούς πόρους από το κάθε κράτος, ενώ οι χειριστές επιλέγονται...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γαλλία και Βρετανία σε στρατηγική σύγκλιση με κοινή πυρηνική αποτροπή – το νέο “αφεντικό” της Ευρώπης;

Πέρα από τα κοσμικά της πρόσφατης επίσκεψης Μακρόν στη Βρετανία, η ουσία των συμφωνηθέντων με τον εκεί πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ, είναι μια υψηλής πολιτικής...

Constellation, που βρίσκεται σήμερα αυτό το πρόγραμμα φρεγατών;

Στη ραδιοφωνική εκπομπή “Εμείς οι Έλληνες” του Λάμπρου Καλαρρύτη, στο σταθμό “Παραπολιτικά 90,1” μίλησε ο εκδότης της “ΠΤΗΣΗΣ”, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, για το μέλλον των φρεγατών...