Ένα Boeing 737 Max της Norwegian Air αναγκάστηκε να προσγειωθεί στη Γαλλία μετά την άρνηση της Γερμανίας να εισέλθει στον εναέριο χώρο της, όταν ο μεταφορέας προσπάθησε να το μεταφέρει σε διαφορετικό αεροδρόμιο. Ένας εκπρόσωπος της νορβηγικής εταιρίας δήλωσε στο Business Insider ότι η εταιρεία προσπαθούσε να μεταφέρει το αεροπλάνο από την Μάλαγα της Ισπανίας στη βάση της, στη Στοκχόλμη της Σουηδίας την Τρίτη χωρίς να υπάρχουν επιβάτες, καθώς οι Νορβηγοί προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν ότι όλα τα αεροσκάφη 737 Max θα βρίσκονται στον ίδιο χώρο, προετοιμαζόμενα για την Αμερικανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA), η οποία θα προχωρήσει σε ενημέρωση λογισμικού για το αεροπλάνο, που θα του επέτρεπε να πετάξει πάλι.
Boeing 737 MAX: Ετοιμη η αναβάθμιση λογισμικού, ξεκινά η πιστοποίηση από FAA
Το αεροσκάφος της Boeing έχει καθηλωθεί σε όλο τον κόσμο από τον Μάρτιο, μετά από δύο συντριβές σε λιγότερο από έξι μήνες, που στοίχισαν τη ζωή σε σχεδόν 350 άτομα. Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, ωστόσο, συνέχισαν έναν μικρό αριθμό πτήσεων χωρίς επιβάτες προκειμένου να «επανατοποθετήσουν» τα αεροσκάφη τους.
Ωστόσο, στο αεροσκάφος δεν επιτράπηκε είσοδος στον γερμανικό εναέριο χώρο και δόθηκε εντολή από την ATC (τον οργανισμό ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας της Γαλλίας), να προσγειωθεί στη Γαλλία.
Η Norwegian Air δηλωσε: “Πριν από την είσοδο στον γερμανικό εναέριο χώρο, τόσο η γερμανική όσο και η γαλλική αρχή έστειλαν ειδοποίηση ότι απαγόρευσαν την αλλαγή θέσης του Boeing 737 MAX στον εναέριο χώρο τους, παρόλο που πτήση είχε εγκριθεί από το Eurocontrol, τον οργανισμό διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA).
Το FlightRadar24 δείχνει ότι το αεροπλάνο ταξίδεψε στη Γαλλία και έκανε αρκετούς κύκλους στα γερμανικά σύνορα πριν προσγειωθεί στη Γαλλία. Την Παρασκευή το πρωί, το αεροπλάνο ήταν ακόμα στη Γαλλία.
Η ρυθμιστική αρχή της Ευρωπαϊκής Αεροπορίας, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), απαγόρευσε στα αεροσκάφη 737 Max να πετούν στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο στις 12 Μαρτίου, δύο ημέρες μετά την πτώση ενός 737 Max της Ethiopian Airlines με 157 επιβαίνοντες. Ένα 737 Max της Lion Air είχε συντρίβει στην Ινδονησία πέντε μήνες νωρίτερα, σκοτώνοντας και τους 189 επιβαίνοντες.
Ωστόσο, κάθε χώρα στην ΕΕ μπορεί να αποφασίσει εάν επιτρέπονται αεροπλάνα στον εναέριο χώρο της ως μέρος της “επανατοποθέτησης” πτήσεων, που μετακινούν αεροπλάνα σε άλλα αεροδρόμια ή σε βάση, σύμφωνα με την Aerotime News. Ένας εκπρόσωπος της Deutsche Flugsicherun, η οποία διεξάγει τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στη Γερμανία, δήλωσε στο Business Insider ότι η Γερμανία επέκτεινε την απαγόρευσή της σε όλες τις πτήσεις 737 Max στο FIR της από την Τετάρτη έως τις 8 Σεπτεμβρίου, ενημερώνοντας τους Νορβηγούς ότι το αεροπλάνο δεν θα είχε το δικαίωμα να εισέλθει στον γερμανικό εναέριο χώρο. Ο εκπρόσωπος της Norwegian Air δήλωσε στην Business Insider ότι “δεν έλαβε καμία ειδοποίηση από τις γερμανικές αρχές πριν την αναχώρηση της πτήσης. Εάν είχαμε λάβει αντίθετες πληροφορίες, προφανώς δεν θα αφήναμε το 737 να απογειωθεί.”
Ο εκπρόσωπος δήλωσε ότι έλαβε έγκριση από το Eurocontrol και τον EASA. Όταν ρωτήθηκε αν ήρθε σε επαφή με τη Deutsche Flugsicherun, δήλωσε ότι “έλαβε τις εγκρίσεις από τους αρμόδιους οργανισμούς αεροπορίας, όπως απαιτείται”.
Τα αεροπλάνα 737 Max θα παραμείνουν καθηλωμένα μέχρι να εγκριθεί η ενημέρωση του λογισμικού. Ο EASA δήλωσε προηγουμένως ότι έχει τα δικά του κριτήρια για το πότε το αεροπλάνο θα μπορέσει να πετάξει ξανά, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσε να πετάξει στις ΗΠΑ πριν επιστρέψει στην Ευρώπη.
Πηγή: Business Insider