19.8 C
Athens
Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου, 2025
ΝΕΑΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΑ380, η μεγαλύτερη απογοήτευση της Airbus – ή μήπως όχι;

Α380, η μεγαλύτερη απογοήτευση της Airbus – ή μήπως όχι;

- Advertisement -

Η Airbus ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι θα τερματίσει την παραγωγή του Α380, του μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους σε παραγωγή στον κόσμο το 2021, εφόσον η Emirates – στην οποία η παραγωγή A380 εξαρτήθηκε σε μεγάλο βαθμό – επέλεξε να μειώσει τις παραγγελίες της, υπέρ άλλων δικινητήριων τύπων.

Το τέλος του Α380… το 2021


Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus κ. Γκιγιώμ Φωρί υπερασπίστηκε τη μεθοδολογία πρόβλεψης ζήτησης που ακολούθησε η εταιρεία προσπαθώντας να μετριάσει τις αρνητικές εντυπώσεις από την απόφαση αυτή.
Συγκεκριμένα, το 2007 η Airbus είχε κάνει συντηρητική εκτίμηση για μια 20ετή ζήτηση για σχεδόν 1.300 επιβατικά αεροσκάφη μεγάλης χωρητικότητας, έτος έναρξης της παραγωγής του A380, και παρά τις κακές πωλήσεις του A380 στην πορεία, εξακολουθούσε να δίνει προοπτικές για πωλήσεις 1200 αεροσκαφών μέχρι και μια δεκαετία αργότερα .
Η ολοκλήρωση της γραμμής παραγωγής επιβεβαιώθηκε δύο μήνες πριν ο Φωρί, που τότε ήταν πρόεδρος του τμήματος εμπορικών αεροσκαφών ανέλαβε ως επικεφαλής της Airbus. Μιλώντας κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης στην Τουλούζη στις 21 Μαΐου, ο Φωρί δήλωσε επιτακτικά: «Οι προβλέψεις είναι μια δύσκολη υπόθεση, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με το μέλλον».

H Air France ξεφορτώνεται τα Α380


Τόνισε ότι η εταιρεία προσαρμόζει κάθε χρόνο τις μεθόδους παγκόσμιων προβλέψεων, εξετάζοντας το πρόσφατο παρελθόν και λαμβάνοντας υπ’ όψιν ό,τι έχει μάθει και εισπράξει η εταιρεία μέχρι τότε. Ωστόσο, όπως επισήμανε, «αυτή η δουλειά δεν είναι απλή. Υπάρχει τόσο μεγάλη ποικιλία στην αγορά, τόσο πολλά συμβαίνουν που δεν ήταν καν στην εικόνα μόλις κατά το προηγούμενο έτος.»
Η Airbus επιχειρεί να προβλέψει επιχειρηματικές συνθήκες για προγράμματα παραγωγής αεροσκαφών με εύρος διάρκειας ζωής 20, 30 ή 40 ετών. Μερικές φορές το καταφέρνει και μερικές άλλες όχι. Γενικά όμως η εταιρεία σύμφωνα με τον Φωρί πρέπει να είναι “ταπεινή”.
Μάλιστα διευκρίνησε ότι οι λάθος προβλέψεις δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό κι ως παράδειγμα έφερε την περίπτωση του A320. Το επιχειρηματικό πλάνο παραγωγής για το Α320 ήταν για περίπου 700 αεροσκάφη συνολικά.
Τριάντα χρόνια αργότερα όμως, η εταιρεία έχει φτάσει να παράγει 700 αεροσκάφη του τύπου τον χρόνο, κάθε χρόνο. Έτσι δείχνει ότι η έκρηξη σ’ αυτήν την αγορά του του κλάδου ήταν απλά εκπληκτική σύμφωνα με τον Φωρί.
Ένας βασικός λόγος της μη επιθυμητής εμπορικής πορείας του Α380 πάντως ήταν το γεγονός ότι είναι τετρακινητήριο, γεγονός που συνεπάγεται αυξημένο λειτουργικό κόστος. Κι αυτό είναι πρόβλημα διότι η τεχνολογία έχει επιτρέψει πια την ύπαρξη αρκετά ισχυρών κινητήρων ώστε δυο μόνο να είναι αρκετοί για μεγάλα αεροσκάφη. Για του λόγου το αληθές, μόνο δυο αεροσκάφη σήμερα πια φέρουν τέσσερεις κινητήρες, το Airbus Α380 και Boeing 747.

Επίδειξη δύναμης από την General Electric: Παρουσίαση του θηριώδους GE9X


Ο Φωρί επιμένει πάντως ότι – παρά τις αδύναμες πωλήσεις του – το A380 υπήρξε «επιτυχία» για την Airbus: «Πιστεύω απολύτως ότι η Airbus δεν θα ήταν εκεί που είναι σήμερα χωρίς το A380, δεδομένου ότι μας παρείχε βασικά μαθήματα για επόμενα προγράμματα παραγωγής αεροσκαφών, ειδικά το A350. Καινοτομία σημαίνει ότι αναλαμβάνουμε κινδύνους και ρίσκα, και θα συνεχίσουμε να είμαστε αυτό το είδος ανταγωνιστή στην αγορά.»
Την ίδια στιγμή πάντως, το αντίπαλο δέος του Α380, το Boeing 747 εξακολουθεί να παράγεται 50 χρόνια μετά.

Το Boeing 747 έγινε 50 ετών αλλά παράγεται ακόμα. Τι μέλλει γεννέσθαι;

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το ΠΝ σχεδιάζει απόκτηση ανθυποβρυχιακών τορπιλών Mk54

16
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της σελίδας μας, το ΠΝ είναι σε τελική φάση σχεδιασμού για ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα, που αφορά την προμήθεια ανθυποβρυχιακών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Οκτωβρίου 1187: Η πτώση της Ιερουσαλήμ στους...

0
Η Ιερουσαλήμ πέφτει στα χέρια του Σαλαδίνου (Σαλαχ-ουντ-ντίν), του σουλτάνου της Αιγύπτου και της Συρίας, μετά από 12ήμερη πολιορκία. Ο πόλεμος ξεκίνησε εξαιτίας χριστιανικής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Κορυφαίο αεροδρόμιο στον κόσμο το “Ελ. Βενιζέλος”, με την ψήφο των αεροπορικών εταιρειών

Στην κορυφή του κόσμου ανέβηκε το αεροδρόμιο της Αθήνας, στο πλαίσιο των «ROUTES WORLD 2025» (Χονγκ Κόνγκ 24-26 Σεπτεμβρίου), της μεγαλύτερης συνάντησης του κλάδου...

Απεργιακές κινητοποιήσεις σχεδιάζουν οι πιλότοι της Lufthansa

Υπέρ των απεργιακών κινητοποιήσεων που εισηγήθηκε το συνδικάτο τους (Cockpit) αποφάσισαν με ψηφοφορία οι πιλότοι της Lufthansa, μετά την αποτυχία των συλλογικών διαπραγματεύσεων με...

Π. Μαρινάκης: Τις επόμενες μέρες θα τοποθετηθούν 80 νέοι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

«Ογδόντα νέοι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας θα τοποθετηθούν στις θέσεις τους τις επόμενες ημέρες στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου. Ολοκληρώθηκε,...