Έχουν περάσει 15 χρόνια από τότε που η γραμμή παραγωγής της Boeing στο Σεντ Λούις του Μιζούρι απέδωσε το τελευταίο αεροσκάφος F-15 (της έκδοσης -Ε) για την αμερικανική Αεροπορία.
Από τότε, οι παραγγελίες για τη Σιγκαπούρη, τη Νότια Κορέα και τη Σαουδική Αραβία διατήρησαν ανοιχτή τη συγκεκριμένη γραμμή παραγωγής που έχει κατασκευάσει περισσότερα από 1.500 αεροσκάφη όλων των εκδόσεων του τύπου για περίπου πέντε δεκαετίες. Η Boeing κρατούσε τεχνητά χαμηλά την παραγωγή σε μια προσπάθεια να την κρατήσει ανοιχτή όσο το δυνατόν περισσότερο προσθέτοντας νέες παραγγελίες όταν αυτό θα ήταν εφικτό.
8 F-15X για την USAF και 22 F-5 για το Ναυτικό στον προϋπολογισμό του 2020
Καθώς προέκυψε πρόσφατα νέο ενδιαφέρον για την τελευταία έκδοση -Χ του F-15 από την αμερικανική Αεροπορία, η Boeing έχει μπει στην διαδικασία να κάνει προετοιμασίες ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί σύντομα σε τυχόν νέες αμερικανικές παραγγελίες.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πρατ Κούμαρ, αντιπρόεδρος της Boeing και υπεύθυνος προγράμματος F-15, «Η πιο κρίσιμη απαίτηση του πελάτη μας, της αμερικανικής Αεροπορίας, είναι η ταχύτερη δυνατή επιχειρησιακή διαθεσιμότητα. Αν δεν επενδύσουμε από τώρα σε σχέση μ’ αυτήν την απαίτηση, δεν θα είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε όταν έρθει η ώρα. Όπως βλέπετε, προσπαθούμε να ετοιμαστούμε».
Πράγματι, οι ιθύνοντες της γραμμής παραγωγής πραγματοποιούν μαραθώνιες συσκέψεις αναδιατάσσοντας τα μοντέλα λειτουργίας της γραμμής παραγωγής σε μια προσπάθεια να βρεθεί ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να κατασκευαστούν γρήγορα τα αεροσκάφη.
Σύντομα, η γραμμή παραγωγής (πουθα πρέπει να μοιραστεί τον χώρο από του χρόνου για την κατασκευή και των νέων εκπαιδευτικών T-X ) από εκεί που τώρα αποδίδει περίπου ένα F-15 το μήνα, θα μπορεί να αυξήσει τον ρυθμό αυτό σε δύο έως τρία αεροσκάφη το μήνα με ελάχιστες τροποποιήσεις.
Τελικά η αμερικανική Αεροπορία θέλει ή δεν θέλει το F-15X; Η επιχειρηματολογία υπέρ
Η Boeing επικεντρώνει την επιχειρηματολογία της υπέρ του F-15 γύρω από την προσιτότητά του μια και δεν μπορεί να επικεντρωθεί στα χαρακτηριστικά stealth, όπως με το ανταγωνιστικό F-35. Aναδεικνύει λοιπόν το χαμηλό κόστος κτήσης και χρήσης του F-15 καθώς και τις νέες αναβαθμίσεις στα συστήματα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου. Το F-15EX θα είναι 50 % φθηνότερο ανά ώρα πτήσης.
Ο Κούμαρ κατέληξε ως εξής: «Τα καλά νέα είναι ότι πρόκειται για μια υπάρχουσα γραμμή παραγωγής, οπότε αν ο προϋπολογισμός (για την αγορά των αεροσκαφών) περάσει, θα είμαστε σε θέση να πάρουμε μερικά αεροσκάφη από την υπάρχουσα γραμμή που προορίζονται για ξένους πελάτες και να τα μετατρέψουμε στην διαμόρφωση για την αμερικανική Αεροπορία το επόμενο έτος. Στον κόσμο της παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών, ο χρόνος αυτός είναι η ταχύτητα του κεραυνού.»