Όπως αναγκάστηκε να παραδεχθεί ο υπουργός Άμυνας της Αργεντινής, το Ναυτικό της χώρας και συγκεκριμένα η διοίκηση υποβρυχίων έμεινε χωρίς πλήρως επιχειρησιακά υποβρύχια για πρώτη φορά από τον σχηματισμό της πριν από 85 χρόνια.
Η αιτία είναι ότι αφενός μεν το ένα από τα δυο ντηζελοκίνητα υποβρυχια κλάσης TR1700 γερμανικής ναυπήγησης χάθηκε σε φαινομενικό ατύχημα πέρυσι το Νοέμβριο, ενώ το δεύτερο βρίσκεται σε φάση γενικής συντήρησης.
Συγκεκριμένα απαντώντας σε ερωτήσεις που τέθηκαν από τη Γερουσία της χώρας στα τέλη Ιουνίου, ο αρχηγός του υπουργικού συμβουλίου της Αργεντινής Μάρκος Πένια παραδέχθηκε ότι η υποβρύχια δύναμη είναι “χωρίς επιχειρησιακή ικανότητα”.
Είναι άγνωστο πώς σκοπεύει να διαχειριστεί το συγκεκριμένο θέμα το Ναυτικό της Αργεντινής. Προφανώς είναι απίθανο να μπορέσει να προμηθευτεί υποβρύχια νέας ναυπήγησης λόγω υψηλού κόστους των σύγχρονων σχεδίων.
Ενδεχομένως να απευθυνθεί στην αγορά μεταχειρισμένων σκαφών.