12.7 C
Athens
Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ8 Ιανουαρίου 1989, το μοιραίο λάθος του Boeing 737 της British Midland...

8 Ιανουαρίου 1989, το μοιραίο λάθος του Boeing 737 της British Midland Airways

- Advertisement -

Πριν 31 χρόνια, η συντριβή του Boeing 737-400 «G-OBME» της British Midland Airways είναι ένα από εκείνα τα χαρακτηριστικά περιστατικά ασφαλείας πτήσεων όπου ένα μοιραίο ανθρώπινο σφάλμα στοίχισε τη ζωή σε 48 επιβάτες.

Το επιβατικό της ΒΜΑ εκτελούσε την πτήση από το Heathrow στο Μπέλφαστ και μετά την απογείωσή του, στην αρχική άνοδο στο επίπεδο ταξιδίου των 28.000 ποδών το πλήρωμα επισήμανε έντονους κραδασμούς από δυσλειτουργία κινητήρα.

Όπως διαπιστώθηκε αργότερα, ένα από τα πτερύγια του μετωπικού ανεμιστήρα του Νο1 κινητήρα CFMI CFM56-3C1 είχε υποστεί αστοχία και προκαλούσε διακοπές λειτουργίας και τις έντονες δονήσεις. Το πλήρωμα όμως του  αεροπλάνου για μια σειρά λόγων και χωρίς να ακολουθήσει τις προβλεπόμενες διαδικασίες μείωσε την ισχύ στον Νο 2 κινητήρα. Δυστυχώς, μια ταυτόχρονη εξέλιξη με περαιτέρω καταστροφική αστοχία του Νο 1 κινητήρα είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των κραδασμών, κάτι που έπεισε το πλήρωμα ότι είχε ανακαλύψει την αιτία του προβλήματος. Προχώρησε έτσι στη διακοπή λειτουργίας του -«καλού»- Νο 2 CFM56, που ήταν όμως αυτός που κρατούσε το αεροπλάνο στον αέρα, ενώ ταυτόχρονα ζήτησε προσγείωση ανάγκης στο East Midlands Airport. Ενώ προσέγγιζαν στον διάδρομο 27 του τελευταίου, σε ύψος 900 ποδών και σε απόσταση περίπου 4,5 χιλιομέτρων το B737 μπήκε σε απώλεια στήριξης και τελικά κατέπεσε στα πρανή του αυτοκινητοδρόμου Μ1, καταλήγοντας  900 μέτρα από το κατώφλι του με αποτέλεσμα τον θάνατο 47 εκ των 118 επιβαινόντων.

Τραγική λεπτομέρεια στο συμβάν είναι ότι ο Νο 1 κινητήρας φλεγόταν για αρκετή ώρα, πολύ πριν το πλήρωμα σταματήσει τον Νο 2 από λάθος και το γεγονός είχε γίνει αντιληπτό από το πλήρωμα καμπίνας και πολλούς επιβάτες.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αεροπλανοφόρα: Καταπέλτες, ski-Jumps και η απειλή του τουρκικού TCG Anadolu

…με τη βοήθεια του Wile E. CoyoteΣτόχος αυτού του άρθρου είναι να περιγράψει τις βασικές επιχειρήσιακές παραμέτρους της ναυτικής αεροπορίας, τις δυνατότητες και τους...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ThinkOutOfTheBox: Patria 6×6 αντί του εκσυγχρονισμού των 60χρονων Μ113 για τον...

43
Η ελληνική άμυνα βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο. Από τη μία πλευρά, η απειλή από ανατολάς γίνεται όλο και πιο συγκεκριμένη, με την Τουρκία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Νοεμβρίου/1 Δεκεμβρίου 1916: «Νοεμβριανά», η Ελλάδα διχάζεται...

0
Με τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο να μαίνεται και τη Σερβία να έχει εκμηδενιστεί υπό το βάρος του Αυστρουγγρικού Στρατού, η Βρετανία και η Γαλλία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Νοεμβρίου/1 Δεκεμβρίου 1916: «Νοεμβριανά», η Ελλάδα διχάζεται βίαια

Με τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο να μαίνεται και τη Σερβία να έχει εκμηδενιστεί υπό το βάρος του Αυστρουγγρικού Στρατού, η Βρετανία και η Γαλλία...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Νοεμβρίου/1 Δεκεμβρίου 1826: Ο Φαβιέρος σπάει τον κλοιό των Τούρκων στην Ακρόπολη

Ο φιλέλληνας Γάλλος στρατιωτικός Κάρολος Φαβιέρος (Charles Nicolas Fabvier), επικεφαλής 530 ανδρών, διασπά τον κλοιό της τουρκικής πολιορκίας της Ακροπόλεως των Αθηνών και ανεφοδιάζει...

Airbus: Αντικαταστάθηκε το ευάλωτο λογισμικό στη συντριπτική πλειονότητα των A320

Λιγότερα από 100 Airbus A320 παραμένουν καθηλωμένα εξαιτίας ευάλωτου στην ηλιακή ακτινοβολία λογισμικού από τα 6.000 αεροσκάφη τα οποία αφορούσε η σχετική εντολή, ανακοίνωσε...