Πριν 31 χρόνια, η συντριβή του Boeing 737-400 «G-OBME» της British Midland Airways είναι ένα από εκείνα τα χαρακτηριστικά περιστατικά ασφαλείας πτήσεων όπου ένα μοιραίο ανθρώπινο σφάλμα στοίχισε τη ζωή σε 48 επιβάτες.
Το επιβατικό της ΒΜΑ εκτελούσε την πτήση από το Heathrow στο Μπέλφαστ και μετά την απογείωσή του, στην αρχική άνοδο στο επίπεδο ταξιδίου των 28.000 ποδών το πλήρωμα επισήμανε έντονους κραδασμούς από δυσλειτουργία κινητήρα.
Όπως διαπιστώθηκε αργότερα, ένα από τα πτερύγια του μετωπικού ανεμιστήρα του Νο1 κινητήρα CFMI CFM56-3C1 είχε υποστεί αστοχία και προκαλούσε διακοπές λειτουργίας και τις έντονες δονήσεις. Το πλήρωμα όμως του αεροπλάνου για μια σειρά λόγων και χωρίς να ακολουθήσει τις προβλεπόμενες διαδικασίες μείωσε την ισχύ στον Νο 2 κινητήρα. Δυστυχώς, μια ταυτόχρονη εξέλιξη με περαιτέρω καταστροφική αστοχία του Νο 1 κινητήρα είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των κραδασμών, κάτι που έπεισε το πλήρωμα ότι είχε ανακαλύψει την αιτία του προβλήματος. Προχώρησε έτσι στη διακοπή λειτουργίας του -«καλού»- Νο 2 CFM56, που ήταν όμως αυτός που κρατούσε το αεροπλάνο στον αέρα, ενώ ταυτόχρονα ζήτησε προσγείωση ανάγκης στο East Midlands Airport. Ενώ προσέγγιζαν στον διάδρομο 27 του τελευταίου, σε ύψος 900 ποδών και σε απόσταση περίπου 4,5 χιλιομέτρων το B737 μπήκε σε απώλεια στήριξης και τελικά κατέπεσε στα πρανή του αυτοκινητοδρόμου Μ1, καταλήγοντας 900 μέτρα από το κατώφλι του με αποτέλεσμα τον θάνατο 47 εκ των 118 επιβαινόντων.
Τραγική λεπτομέρεια στο συμβάν είναι ότι ο Νο 1 κινητήρας φλεγόταν για αρκετή ώρα, πολύ πριν το πλήρωμα σταματήσει τον Νο 2 από λάθος και το γεγονός είχε γίνει αντιληπτό από το πλήρωμα καμπίνας και πολλούς επιβάτες.