34.8 C
Athens
Τετάρτη, 9 Ιουλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑΣτην τελική ευθεία για την αποδοχή 1200 M1117 ASV Guardians για τον...

Στην τελική ευθεία για την αποδοχή 1200 M1117 ASV Guardians για τον Ελληνικό Στρατό!

- Advertisement -

Το θωρακισμένο όχημα ασφαλείας (ASV, Armored Security Vehicle) M1117 Guardian είναι μια περαιτέρω εξέλιξη του τεθωρακισμένου μεταφορέα προσωπικού Cadillac Gage Commando. Χρησιμοποιείται από την Αμερικανική Στρατιωτική Αστυνομία μέχρι και σήμερα, αν και πλέον θεωρείται πλεονάζον υλικό. Το πρώτο όχημα M1117 μπήκε σε υπηρεσία το 1998, ωστόσο η παραγωγή στην αρχή ήταν αργή, και το πρόγραμμα σχεδόν ακυρώθηκε! Ωστόσο, ο πόλεμος στο Ιράκ έδωσε μια νέα πνοή στο όχημα.

Το μεταχειρισμένο υλικό που ζητά ή θα ζητήσει ο Ε.Σ από τις ΗΠΑ, Bradley, επιπλέον Chinook, τροχαίο υλικό


Το M1117 διαθέτει προηγμένο σύστημα θωράκισης (για το μέγεθος και το βάρος του οχήματος πάντα) με συνδυασμό κεραμικών υλικών εξωτερικά και αντιθρασμαυτικής επίστρωσης. Το εμπρόσθιο τόξο παρέχει προστασία έναντι βολών 12,7 mm, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις το όχημα μπορεί να αντέξει ακόμη και βολή RPG χάρη στην κεκλιμένη θωράκιση. Έχει σύστημα φιλτραρίσματος αέρα για προστασία από χημικές και βιολογικές επιθέσεις, ωστόσο δεν μπορεί να προστατεύσει από ραδιενέργεια.

Απομακρύνεται η απόκτηση των 367 M2A0 Bradley για τον Ελληνικό Στρατό, σκέψεις για τα M1117 Guardian, κινούμαστε προς περισσότερα M113A3


Το Guardian σε αμερικανική υπηρεσία είναι οπλισμένο με αυτόματο εκτοξευτή βομβίδων των 40 mm, και πολυβόλα των 12,7 mm και 7,62 mm. Τα όπλα είναι τοποθετημένα σε πυργίσκο παρόμοιο με εκείνο που χρησιμοποιείται στο AAV-7, αλλά φυσικά και ΔΕΝ είναι σταθεροποιημένα για βολή εν κινήσει (άλλωστε δεν απαιτεί κάτι τέτοιο η αποστολή του). Το όχημα έχει πλήρωμα τριών και μπορεί να μεταφέρει μέχρι και τρεις επιπλέον στρατιώτες. Οι επιβάτες εισέρχονται και εξέρχονται από το όχημα μέσω θυρών ή θυρίδων οροφής.

Το M1117 κινείται από τον κινητήρα ντίζελ Cummins 6CTA8.3, που αποδίδει 260 ίππους που βρίσκεται στο πίσω μέρος, και του επιτρέπει να αναπτύσσει ταχύτητες που ξεπερνούν τα 100 χλμ/ώρα σε άσφαλτο. Αντίστοιχα υψηλές είναι οι δυνατότητές του και εκτός δρόμου, ή σε ανώμαλο έδαφος, κάτι που το έχει κληρονομήσει από την οικογένεια του Commando από την οποία και προέρχεται. Εδώ να σημειώσουμε πως το όχημα ΔΕΝ είναι αμφίβιο.
Οι παραλλαγές του M1117 ASV περιλαμβάνουν ένα θωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού, χωρητικότητας 8 στρατιωτών, ασθενοφόρο, οχήματος διοίκησης, οχήματος αναγνωρίσεως, καθώς και όχημα μηχανικού. Αναπτύχθηκε και μια έκδοση με πύργο που έφερε το πυροβόλο των 90mm Cockerill. Πιο πρόσφατη εξέλιξη του M1117 ASV είναι το Textron TAPV, το οποίο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο και καλύτερα προστατευμένο. Από το 2012, το TAPV υπηρετεί με τις ένοπλες δυνάμεις του Καναδά.

Τώρα, τα οχήματα που έχουν προσφερθεί στην Ελλάδα αφορούν τα οχήματα που υπηρετούν με την Αμερικανική Στρατονομία. Αν και έχουν τύχει αρκετής χρήσης, εντούτοις δεν έχουν φθορά σε πολεμικές επιχειρήσεις, καθώς η αποστολή τους περιοριζόταν στα μετόπισθεν. Φυσικά και έχουν λάβει μέρος σε συγκρούσεις, αλλά όχι όσο άλλα οχήματα του Αμερικανικού Στρατού.
Δεν έχει γίνει γνωστό αν τα οχήματα θα προσφερθούν με πλήρη τον οπλισμό τους, που περιλαμβάνει τα βομβιδοβόλα των 40 χιλιοστών και τα πολυβόλα. Τυχόν “αφοπλισμός” τους προ της παράδοσης, σημαίνει πως ο ΕΣ θα πρέπει να δαπανήσει επιπλέον ποσά για τον οπλισμό, αν και φυσικά δεν υπάρχει θέμα για τα πολυβόλα των 12,7 και 7,62 χιλιοστών. Τα βομβιδοβόλα όμως καλό είναι να μην αφαιρεθούν, καθώς, πέραν του γεγονότος πως θα είναι σε εξαιρετική κατάσταση (η Στρατονομία έχει εμπλακεί σε πολεμικές επιχειρήσεις, αλλά είναι η εξαίρεση κι όχι ο κανόνας), είναι δε και πάρα πολύ ικανά.

Σε ελληνική υπηρεσία θα μπορούσαν να αναλάβουν πλήθος αποστολών, ή για να το πούμε πιο “λαϊκά”, να καλύψουν πολλές “τρύπες”. Καταρχάς, θα είναι τα ικανότερα θωρακισμένα οχήματά μας, ανώτερα φυσικά των Μ113, Leonidas I/II και VBL, και θα δώσουν δυνατότητες που μέχρι σήμερα ήταν εκτός ελληνικής πραγματικότητας. Καταρχάς, είναι μάλλον τα ιδανικά οχήματα για τις Επιλαρχίες Αναγνώρισης σε Έβρο και Αιγαίο, όπου ο ΕΣ κάνει χρήση κάθε είδους ακατάλληλου οχήματος, από GD240 με πολυβόλα μέχρι άρματα μάχης.
Επίσης, θα είναι εξαιρετική λύση για τους Ειδικούς Μηχανοκίνητους Λόχους των Ταγμάτων Εθνοφυλακής των νησιών, που μέχρι σήμερα επίσης κάνουν χρήση ότι οχήματος βρουν, με τελευταία προσθήκη των VBL. Οι ΕΜΛ έχουν σαν κύρια αποστολή την περίσφηξη και καταστροφή εχθρικών αεροπρογεφυρωμάτων, πριν αυτά γίνουν επικίνδυνα στα μετόπισθεν, ή σαν δύναμη εφεδρείας του Τάγματος. Τα Μ1117 είναι ίσως τα καλύτερα οχήματα για την αποστολή αυτή, καθώς έχουν λογικό μέγεθος, μεγάλη ισχύ πυρός, και φυσικά μπορούν να κινηθούν σχετικά εύκολα στους στενούς δρόμους ενός ελληνικού νησιού.

Τα Μ1117 θα μπορούσαν να πλαισιώσουν και τα μηχανοκίνητα τάγματα πεζικού, προσφέροντας μεγάλη ισχύ πυρός στις ομάδες των Μ113. Στα νησιά την αποστολή αυτή κάλυπταν κάποτε τα ΒΜΡ-1 (στα νησιά), αλλά μετά την απόσυρσή τους, η λύση έχει δοθεί είτε με Leonidas είτε, συνηθέστερα, με Μ113. Τα Μ1117 θα μπορούσαν να είναι εξαιρετική λύση χάρη στη μεγάλη ισχύ πυρός τους αλλά και την υψηλή κινητικότητά τους.
Τώρα, ελπίζουμε η χρησιμότητα των Μ1117 να αρχίσει να γίνεται “τροφή” στην ελληνική εφευρετικότητα, και να δούμε τίποτα περίεργες “πατέντες”, με τα Μ1117 να συνοδεύουν Leopard 2HEL, αντικαθιστώντας τα Μ113. Θυμίζουμε πως τα ΤΟΜΑ υπάρχουν για να εξολοθρεύουν θύλακες εχθρικού πεζικού με όπλα που θα απειλούσαν τα άρματα μάχης. Για να το κάνουν αυτό απαιτείται να έχουν δυνατότητες όπως αντίστοιχη κινητικότητα με τα άρματα μάχης, και φυσικά δυνατότητα βολής εν κινήσει, όπως τα άρματα.

ΑΠΟΨΗ: Τι πήραμε από την Αμυντική Συμφωνία με τις ΗΠΑ; Ότι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, χωρίς παραπληροφόρηση


Αν τώρα, ελλείψει Μ2 Bradley, βάλουμε τα Μ1117 να συνοδεύουν τα άρματα μάχης στη θέση των Μ113, τότε πάλι θα έχουμε μια ελληνική “πατέντα”. Βέβαια, ο λαός μας λέει πως από το “ολότελα…”, καλύτερα να έχει ένα ASV που μπορεί να ακολουθήσει τα άρματα μάχης σε ταχύτητα, από το να έχεις ένα ΤΟΜΠ της δεκαετίας του ’70 που σέρνεται, χωρίς ταχύτητα…
Σε κάθε περίπτωση, ο ΕΣ ετοιμάζει επιτροπή επιθεώρησης των οχημάτων αυτών, τα οποία προσφέρονται με μόνη υποχρέωσή μας να τα μεταφέρουμε στην Ελλάδα. Δεν υπάρχουν άλλες λεπτομέρειες, πέραν του ότι η οροφή για παραχώρηση είναι τα 1200 οχήματα (!), ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και νεότερη παραχώρηση στο μέλλον. Μετά από δεκαετίες χρήσης παρωχημένων λύσεων (πλην VBL), ο ΕΣ ετοιμάζεται να μπει επιτέλους στον 21ο αιώνα και στα τεθωρακισμένα τροχοφόρα οχήματα.

Προμήθεια OH-58D Kiowa Warrior, ένα εξαιρετικό case study που ΠΡΕΠΕΙ να ακολουθήσουν ο ΕΣ και γενικά οι ΕΔ


Από όσο γνωρίζουμε, οι επιτελείς του ΓΕΣ θα προσπαθήσουν να επιτύχουν το κατόρθωμα των OH-58D Kiowa Warrior, και να πάρουν μαζί όσο το δυνατόν μεγαλύτερες ποσότητες ανταλλακτικών. Επίσης, επιθυμία του ΓΕΣ είναι η υπόθεση να “τελειώσει” με όσο το δυνατόν μεγαλύτερες ταχύτητες, και τα οχήματα να είναι στην Ελλάδα μέσα στο 2021.
Αυτό που γνωρίζουμε πως απομένει, είναι η τυπική άδεια του Αμερικανικού Κογκρέσου. Ελπίζουμε λίαν συντόμως να έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες για το θέμα.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ο ρωσικός δάκτυλος πίσω από τον Χαφτάρ

Η πρόσφατη κλιμάκωση της έντασης στη Λιβύη, με τον στρατάρχη Χαλίφα Χαφτάρ να υιοθετεί μια ολοένα πιο προκλητική στάση απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος: Οι νέες (;) απειλές για την Ευρώπη...

10
Tου Επίτιμου Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Στρατηγού ε.α. Κωνσταντίνου Φλώρου, από το Mononews.gr«Το ασφαλές εἰς τῷ ἀμύνεσθαι τῆς ἡσυχίας καὶ τὸ βεβαιότερον τῆς εἰρήνης τὸ ἑτοίμους...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Ιουλίου 1821: Ο αποκεφαλισμός του Αρχιεπισκόπου Κυπριανού...

5
Σε αντίδραση για την έμπρακτη υποστήριξη των Κυπρίων προς την ελληνική Επανάσταση, 470 επιφανείς Κύπριοι εκτελούνται από τους Τούρκους, μεταξύ τους κι ο Αρχιεπίσκοπος...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

450 εκατομμύρια ευρώ από τη Σουηδία για πυρομαχικά πυροβολικού

Παραγγελία από τη σουηδική υπηρεσία αμυντικών εξοπλισμών πήραν δύο εταιρείες πυρομαχικών, η νορβηγική Nammo και η Denel στη Νότια Αφρική, θυγατρική της Rheinmetall, συνολικής...

FREMM EVO: τοποθέτηση τρόπιδας στην Ιταλία για την πρώτη φρεγάτα

Στις 8 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε η τοποθέτηση τρόπιδας της πρώτης φρεγάτας FREMM EVO που προορίζεται για το Ιταλικό Ναυτικό, στο ναυπηγείο Riva Trigoso της Fincantieri....

Βρετανία: εργατικό συνδικάτο προτρέπει για νέα παραγγελία Eurofighter

Το βρετανικό συνδικάτο Unite, επαναλαμβάνει το κάλεσμα του στην κυβέρνηση, ώστε να παραγγείλει μία ακόμη παρτίδα μαχητικών Eurofighter για την Αεροπορία, καθώς η BAE...