Ο Γάλλος εφευρέτης (και πρώην σέρφερ) Franky Zapata κατάφερε να διασχίσει τη Μάγχη με επιτυχία, χρησιμοποιώντας το δικής του επινόησης Flyboard (με κινητήρα τζετ) το πρωί της Κυριακής 4/8, μια εβδομάδα μετά την αποτυχία της πρώτης του προσπάθειας.
Ο Zapata αναχώρησε από τη γαλλική πόλη Sangatte λίγο μετά τις 08:15 CEST και έφθασε στον κόλπο του Saint Margaret (κοντά στο Dover), περίπου 20 λεπτά αργότερα, αφού ταξίδεψε περίπου 36 χιλιόμετρα (με ενδιάμεση στάση για ανεφοδιασμό).
Ο Ζαπάτα, συγκινημένος, λίγο μετά την προσγείωση και μιλώντας στην οικογένειά του, δήλωσε στα γαλλικά ΜΜΕ ότι “τα τελευταία πέντε, έξι χιλιόμετρα ήταν καθαρή ευχαρίστηση, βλέποντας τις ακτές της Βρετανίας να ”πλησιάζουν””
Η πρώτη απόπειρά , στις 25 Ιουλίου, απέτυχε στα μισά της διαδρομής, όταν “αστόχησε” να προσγειωθεί σωστά σε πλατφόρμα προσγείωσης επί σκάφους, στην οποία προοριζόταν να ανεφοδιαστεί. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, είχε πετάξει με ταχύτητα 140 χιλιόμετρα την ώρα, σε υψόμετρο μεταξύ 15 και 20 μέτρων.
Ένας τεχνικός είπε (μετά την πρώτη απόπειρα) ότι ο έντονος κυματισμός ήταν υπεύθυνος για την αποτυχία του Zapata να προσγειωθεί με ασφάλεια στη βάρκα.
Αυτή τη φορά, η ομάδα επέλεξε “μεγαλύτερο σκάφος” και “μεγαλύτερη πλατφόρμα”, δήλωσε ο Ζαπάτα το Σάββατο, δηλώνοντας ότι όλοι όσοι εργάστηκαν στην ομάδα ήταν πολύ “παρακινημένοι”.
«Αισθάνομαι καλά, αισθάνομαι πολύ κουρασμένος, δουλέψαμε 16 ώρες την ημέρα για να φτιάξουμε ένα καινούργιο σκάφος», πρόσθεσε, επιμένοντας ότι η ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα.
Ο Γάλλος έγινε γνωστός ως ο «ιπτάμενος στρατιώτης» όταν έδειξε την εφεύρεσή του στα παγκόσμια ΜΜΕ κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής παρέλασης της Βαστίλης στο Παρίσι, στις 14 Ιουλίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Flyboard έχει τύχει επιδότησης από τον Γαλλικό στρατό (για την ακρίβεια η εταιρία Z-AIR του Ζαπάτα), ύψους €1,3 εκατ.