Με μια μεγάλη άσκηση στον βόρειο Ατλαντικό, το αμερικανικό αεροπλανοφόρο USS Eisenhower (CVN 69) ασκήθηκε στην “εκκαθάριση” του δρομολογίου για το πέρασμα μεταγωγικών πλοίων από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα, αριθμός υποβρυχίων εξέδραμε ψάχνοντας για ρωσικά υποβρύχια που μπορεί να παρακολουθούσαν ή να προκαλούσαν προβλήματα στη μεταφορά.
Το Ρωσικό Ναυτικό έχει επιστρέψει στον Ατλαντικό, προειδοποιεί Αμερικανός Αντιναύαρχος
Ασκήσεις σαν αυτή δεν έχει πραγματοποιήσει το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό από το 1986, όμως οι διαρκώς επιεδεινούμενες σχέσεις με τη Ρωσία κάνουν τους επιτελείς του Πενταγώνου να “ξεσκονίζουν” τα εγχειρίδια ασκήσεων μιας εποχής που κάποιοι πίστευαν πως πέρασε χωρίς επιστροφή.
Η άσκηση του Ναυτικού “άνοιξε” το δρόμο για το roll-on/roll-off μεταγωγικό USNS Benavidez, καθώς και δύο εμπορικά, τα MV Resolve και MV Patriot, που απέπλευσαν από το Beaumont, τουTexas στις 24 Φεβρουαρίου μεταφέροντας στρατεύματα και υλικό για να λάβουν μέρος στην άσκηση DEFENDER 2020. Η άσκηση -η μεγαλύτερη του Αμερικανικού Στρατού εδώ και 25 χρόνια- προβλέπει τη μετακίνηση 20,000 προσωπικού και υλικού περιλαμβανομένων ΤΟΜΑ Bradley, αρμάτων μάχης Abrams και άλλων για την 1η Τεθωρακισμένη Μεραρχία, θα στοιχίσει 340 εκατομμύρια δολάρια.
Ασκήσεις αυτού του τύπου έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια κι όχι μόνον από τις ΗΠΑ. Τον περασμένο Οκτώβριο, η Ρωσία έστειλε 10 υποβρύχια στον βόρειο Ατλαντικό με κάποια να εκτελούν δοκιμές με πραγματικά πυρά ενώ άλλα ελίσσονταν αποφεύγοντας πλοία και ΑΦΝΣ του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ. Σε απάντηση τρία στρατηγικά βομβαρδιστικά Β-52 πέταξαν επιδεικτικά κατά μήκος των Νορβηγικών ακτών με τη συνοδεία νορβηγικών F-16 ενώ φωτογραφίες στο διαδίκτυο έδειχναν το υποβρύχιο USS Minnesota να ανεφοδιάζεται με τορπίλες σε νορβηγικό λιμάνι. Ακολούθησαν ασκήσεις και επισκέψεις αμερικανικών αντιτορπιλικών στην περιοχή.
Οι ασκήσεις του “Ike” στον Ατλαντικό κρίνονται σημαντικές για το Ναυτικό που δεν έχει πλέον την σιγουριά πως μπορεί να εγγυηθεί την κυριαρχία στον Ατλαντικό. “Το πεδίο του Ατλαντικού έχει αλλάξει τα τελευταία 25 χρόνια”, λέει ο αντιπλοίαρχος Troy Denison, διευθυντής επιχειρήσεων του 2ου Στόλου, “πλέον τον αντιμετωπίζουμε ως διαφιλονουκούμενα ύδατα”.
Για πρώτη φορά μετά από 27 χρόνια αμερικανικό αεροπλανοφόρο στον Αρκτικό Κύκλο
Κοντά στις απαιτήσεις του Αμερικανικού Ναυτικού για περισσότερα πολεμικά πλοία, θέμα που έχει ανακύψει πολλές φορές, προστίθεται πλέον και η κατάσταση του εμπορικού στόλου, που θα συμβάλει σε περίοδο πολέμου ή κρίσης στην ταχεία μεταφορά στρατευμάτων και υλικού. Η κατάσταση του στόλου Εφεδρείας Αμέσου Ετοιμότητας (Ready Reserve Force – RRF) τίθεται εν αμφιβόλω: τον Σεπτέμβριο η αρμόδια υπηρεσία, Διοίκηση Μεταφορών, έτρεξε μια άσκηση για να διαπιστωθεί πόσα από τα πλοία της “έτοιμης δύναμης” είναι όντως έτοιμα. Από τα 66 πλοία, κινητοποιήθηκαν τα 33 αλλά από αυτά μόλις τα 22 μπόρεσαν να αποπλεύσουν, σύμφωνα με την αναφορά της Διοίκησης που εκδόθηκε τον Δεκέμβριο.
Πηγή: Breaking Defense