Ο 5ος Αμερικανικός Στόλος με πεδίο δράσης γύρω από την αραβική χερσόνησο έχει συστήσει από το 2021 την Task Force 59, μια ειδική δομή που δοκιμάζει τη μαζική και ολιστική χρήση μη επανδρωμένων κάθε τύπου στις ναυτικές επιχειρήσεις. Για τις ΗΠΑ η Task Force 59 είναι πολύ σημαντική, καθώς προβλέπεται πως το μελλοντικό Ναυτικό θα αποτελείται κατά το ένα τρίτο του τουλάχιστον, από μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας, ενώ άλλα μη επανδρωμένα, εναέρια και υποβρύχια, θα αποτελούν βασικό εργαλείο κάθε επιχείρησης.
Έτσι στις 7 Δεκεμβρίου το περιπολικό USCGC Emlen Tunnell της Αμερικανικής Ακτοφυλακής έκανε για πρώτη φορά τεστ στο κάθετης απογείωσης μη επανδρωμένο Aerovel Flexrotor. Το συγκεκριμένο είναι επισκόπησης με μεγάλη δυνατότητα παραμονής στον αέρα, που φθάνει τις 30 ώρες, ενώ η ακτίνα επικοινωνίας με τους χειριστές είναι 120 χιλιόμετρα αν και το ίδιο μπορεί να ταξιδέψει έως 2.000 χιλιόμετρα.
🎥: An Aerovel Flexrotor unmanned aerial vehicle takes off and lands aboard USCGC Emlen Tunnell (WPC 1145) in the Arabian Gulf, Dec. 7, marking a first for U.S. 5th Fleet’s Task Force 59.
Read more: https://t.co/SnlF1I8RCM pic.twitter.com/cV4w2NCv8s
— U.S. Naval Forces Central Command/U.S. 5th Fleet (@US5thFleet) December 7, 2022
Πολλά Flexrotor μπορεί να ελέγχονται από την ίδια κονσόλα, ενώ η εικόνα που μεταδίδουν από τις κάμερες τους μπορεί να ληφθεί και από μονάδες στο πεδίο με χρήση κινητών τηλεφώνων. Το αεροσκάφος έχει κάθετη απογείωση και μετά πετά σε οριζόντια πτήση, κινούμενο από ένα δίχρονο κινητήρα, με ταχύτητα πλεύσης 85 χιλιόμετρα την ώρα, μεταφέροντας φορτίο 7,7 κιλών.