Η Αμερικανική Αεροπορία, δια στόματος του αρμόδιου υφυπουργού Φρανκ Κέντλ γνωστοποίησε τη συρρίκνωση του αριθμού των υποψηφίων εταιρειών για την επόμενη φάση του προγράμματος CCA (Collaborative Combat Aircraft), που ως γνωστό προορίζεται να εξελίξει μη επανδρωμένα αεροσκάφη που θα γίνουν οι «παραστάτες» (wingman) τόσο των σημερινών μαχητικών πέμπτης γενιάς (F-35) όσο και των 6ης γενιάς (NGAD).
Αν και τη στιγμή αυτή είναι δύσκολο να εκτιμηθεί, τα CCA θα είναι η σημαντικότερη εξέλιξη στην εφαρμογή αεροπορικής ισχύος από τη εποχή της αεριοπροώθησης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση η νεοφυής Anduril και η (γνωστή μας) General Atomics Aeronautical Systems (GA-ASI) θα είναι οι δυο εταιρείες που θα αναλάβουν την κατασκευή και στη συνέχεια τη δοκιμή πρωτοτύπων, επιλογή που αφήνει εκτός νυμφώνος τους τρεις «μεγάλους» του χώρου, Boeing, Lockheed Martin και Northrop Grumman. Οι οποίες όμως θα συνεχίσουν να μετέχουν στο πρόγραμμα μαζί με 20 άλλες, σε επιμέρους αναθέσεις έργου.
Τα CCA, στα οποία αναμένεται να υπάρξει εκτεταμένη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, προορίζονται να συνοδεύουν τα επανδρωμένα αεροπλάνα σε αποστολές, είτε «ανοίγοντας» τον δρόμο σε αυτά, είτε αναλαμβάνοντας τα πιο επικίνδυνα καθήκοντα στην αντιμετώπιση ολοκληρωμένης αεράμυνας, του είδους που χτίζουν σήμερα η Ρωσία (και με αντααεροπορικά συστήματα S-500) αλλά κυρίως η Κίνα.
CCA όμως αναμένεται να επιχειρούν και με το νέο στρατηγικό βομβαρδιστικό B-21A Raider, που βρίσκεται σε δοκιμές, ενώ αναμένεται να είναι επίσης φορείς όπλων ή άλλων ΜΕΑΜ (Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων Μάχης).
Διαβάστε το σχετικό άρθρο στην “Πτήση” Μαίου, που εκτάκτως κυκλοφορεί στις 15/5