19.2 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΆρμα Altay: η Τουρκία υπέγραψε συμβόλαιο για νοτιοκορεατικό κιβώτιο ταχυτήτων

Άρμα Altay: η Τουρκία υπέγραψε συμβόλαιο για νοτιοκορεατικό κιβώτιο ταχυτήτων

- Advertisement -

Η εταιρία SNT Dynamics από τη Νότια Κορέα ανακοίνωσε χθες ότι υπέγραψε σύμβαση με την τουρκική BMC για την εξαγωγή του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, συμβατού με τον κινητήρα 1.500 ίππων της Doosan, που θα τοποθετηθεί στο τουρκικό άρμα μάχης Altay.

Η αξία του συμβολαίου είναι 200 εκατομμύρια ευρώ (περίπου 270 δις γουόν) και θα είναι σε ισχύ από φέτος έως το 2027 περιλαμβάνοντας σύνολα αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων  αξίας 68,93 εκατομμυρίων ευρώ, όλα νοτιοκορεάτικης κατασκευής. Επιπλέον περιλαμβάνει δικαιώματα προαίρεσης για περισσότερα σύνολα κιβωτίων ταχυτήτων αξίας 130,9 εκατομμυρίων ευρώ από το 2028 έως το 2030.

Το συμβόλαιο υπογράφτηκε αφού είχαν προηγηθεί επιτυχείς δοκιμές αξιολόγησης, για 8 μήνες μετά την εγκατάσταση του κιβωτίου σε ένα από τα πρωτότυπα του Altay στην Τουρκία. Από ότι καταγράφεται το κιβώτιο της SNT Dynamics φέρεται να παρουσίασε καλές επιδόσεις σε συνολικά 18 δοκιμές αξιολόγησης, μεταξύ των οποίων επιτάχυνσης έμπροσθεν κι όπισθεν, μέγιστης ταχύτητας, απόστασης πέδησης, επιτόπιας στροφής και ανηφορικής και κατηφορικής πορείας. Σύμφωνα με δηλώσεις υψηλόβαθμου αξιωματούχου της κυβέρνησης της Τουρκίας που επικαλείται το νοτιοκορεάτικο ειδησεογραφικό δίκτυο Donga, «Αποδείξαμε ότι μπορεί να αντικαταστήσει τέλεια το γερμανικό συγκρότημα ισχύος που χρησιμοποιήθηκε στο πρωτότυπο ανάπτυξης του άρματος μάχης Altay».

Ξεκίνησαν οι δοκιμές του τουρκικού άρματος Altay με κορεατικό κινητήρα

Η ανάπτυξη του κιβώτιου ταχυτήτων ξεκίνησε από την SNT Dynamics το 2014 ώστε να χρησιμοποιηθεί στα νοτιοκορεατικά άρματα Κ2 Black Panther, μετεξέλιξη των οποίων αποτελεί και το Altay. Η ανάπτυξη του τουρκικού άρματος είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα, το 2007, κι από τότε μέχρι σήμερα η Τουρκία διεξήγαγε διαπραγματεύσεις με εταιρείες από όλο τον κόσμο για την προμήθεια κύριων υποσυστημάτων, του με βασική προϋπόθεση και την παράλληλη εξαγωγή τεχνολογίας που θα εξασφάλιζε την εγχώρια παραγωγή τους.

Tα διάφορα εμπάργκο όμως που αντιμετώπισε η Τουρκία σε οπλικά συστήματα οδήγησαν σε αποτυχία τις διαπραγματεύσεις, αρχικά με γερμανικές εταιρίες, όπου είχε συμφωνηθεί η προμήθεια του πακέτου κινητήρα-κιβωτίου EuroPowerPack της MTU και της Renk και στη συνέχεια με την ιταλική IVECO.

Altay, το αδιέξοδο για το τουρκικό άρμα συνεχίζεται… και επισήμως!

Έτσι η Τουρκία αναζήτησε στην Νότια Κορέα λύση, από την εκεί υπό ανάπτυξη λύση κινητήρα-κιβωτίου για το Κ2, ως αναγκαίο συμβιβασμό, με εισαγωγή τους και όχι την τοπική παραγωγή. Κατά πάσα πιθανότητα εξάλλου, αυτό είναι κι ο λόγος που το συμβόλαιο για το κιβώτιο είναι σπασμένο στα δύο, ώστε αν οι Τούρκοι μηχανικοί δεν καταφέρουν να το αντιγράψουν, να είναι διασφαλισμένη η πηγή προμήθειας.

Σημειώνουμε εδώ πως το συγκεκριμένο κιβώτιο στη Νότια Κορέα είχε εμφανίσει προβλήματα αντοχής κατά την εφαρμογή του στο Κ2, με αποτέλεσμα να αναβληθεί η μαζική εγκατάσταση του και να συνεχιστεί η εξέλιξη του. Έτσι το νοτιοκορεατικό άρμα θα εφοδιάζεται με κιβώτιο της γερμανικής Renk τουλάχιστον έως το 2025. Πάντως με την υπογραφή συμβολαίου, οι Τούρκοι το ίδιο κιβώτιο της SNT Dynamics το βρίσκουν κατάλληλο για το Altay, που όμως είναι πιο βαρύ από το Κ2!

Φωτό: Ο νότιοκορεατικός κινητήρας 1.500 ίππων και το κιβώτιο για τα τουρκικά άρματα Altay

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

17 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
17 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Απριλίου 1980: Επιχείρηση “Eagle Claw”, η αποτυχημένη...

1
Πιεζόμενη από την κοινή γνώμη να αναλάβει δράση, η κυβέρνηση Κάρτερ εξαπολύει την επιχείρηση “Eagle Claw” για να απελευθερώσει τους 52 διπλωμάτες και στρατιωτικούς,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΗΠΑ: Επιβεβαιώνει την παράδοση πυραύλων ATACMS στην Ουκρανία

Τις προηγούμενες εβδομάδες οι ΗΠΑ έστειλαν υπό άκρα μυστικότητα πυραύλους ATACMS μεγάλου βεληνεκούς στην Ουκρανία και χρησιμοποιήθηκαν ήδη πριν από λίγες ημέρες, δήλωσε σήμερα...

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...

Μπάιντεν: Επικύρωσε τους νόμους παροχής βοήθειας σε Ουκρανία-Ισραήλ και την απαγόρευση του TikTok

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν επικύρωσε σήμερα τον νόμο με τον οποίο θα χορηγηθεί βοήθεια ύψους 61 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Ουκρανία για τον...