Επανερχόμαστε στο θέμα της προμήθειας έξι ελαφρών φρεγατών Gowind από το Μαλαισιανό Ναυτικό, που όπως γράψαμε πρόσφατα έχει καθυστερήσει σημαντικά από το αρχικό χρονοδιάγραμμα και κυρίως έχει προκαλέσει μεγάλη συζήτηση και κοινοβουλευτικές έρευνες στη χώρα, που εξετάζουν πως έχει λοξοδρομήσει τόσο και αν μπορεί τελικά να ολοκληρωθεί. Η σχετική κοινοβουλευτική έρευνα (μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ) έθιξε και το πως επελέγη τελικά το σχέδιο της Gowind.
Να θυμίσουμε πως ενώ το Μάιο του 2011 είχε γίνει δεκτή η εισήγηση του Μαλαισιανού Ναυτικού για την αγορά έξι ελαφρών φρεγατών Sigma 10614 (μια πρόταση του ολλανδικού ναυπηγείου Damen), στα πλαίσια του προγράμματος LCS (δεν θα πρέπει να συγχέεται με το αμερικάνικο), τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς και με παρέμβαση από τον υπουργό Αμύνης και το Μαλαισιανό Ναυπηγείο BNS, η επιλογή άλλαξε σε Gowind 3100. Ποιος όμως ήταν ο κύριος λόγος που ώθησε το Μαλαισιανό Ναυτικό να επιλέξει αρχικά το ολλανδικό σκάφος;
Έτσι λοιπόν, πάντα σύμφωνα με την έκθεση, η σχεδίαση της Sigma ήταν παγιωμένη και σε υπηρεσία την περίοδο της επιλογής, με το Ινδονησιακό και το Μαροκινό Ναυτικό. Αντιθέτως η Gowind προερχόταν από την επανασχεδίαση ενός περιπολικού σκάφους ανοιχτής θαλάσσης (OPV). Άλλωσετ το εγχώριο πρόγραμμα προέβλεπε την ένταξη φρεγατών με αυξημένες ικανότητες μάχης και όχι περιπολικών.
Συγκεκριμένα το Μαλαισιανό Ναυτικό αναφέρει σε επιστολή του προς το υπουργείο Αμύνας πως η Gowind είναι ένα σχέδιο που δεν έχει αποδείξει την αξία του και πως οι δυνατότητες και η χωρητικότητά του είναι περιορισμένες. Αξίζει δε να σημειωθεί εδώ πως η έκδοση που ναυπηγείται για το Μαλαισιανό Ναυτικό…
Η συνέχεια στο Naval Defence