22.3 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Τo σύστημα S-300PMU-1 της ΠΑ, ένας "Ρώσος" σε ελληνική αποστολή υψηλής...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Τo σύστημα S-300PMU-1 της ΠΑ, ένας “Ρώσος” σε ελληνική αποστολή υψηλής στρατηγικής αξίας

- Advertisement -

 

Του Βασίλη Παπακώστα
H ανάπτυξη του SA-10A Grumble ξεκίνησε τη δεκαετία του ’70 ως ο αντικαταστάτης των συστημάτων SA-2/3. To 1977 το υπουργείο Αμυνας των ΗΠΑ ανακοίνωσε την ύπαρξη του συστήματος και σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπήρχαν ήταν ήδη σε υπηρεσία για 7-8 χρόνια. Στην πραγματικότητα η ένταξή του σε υπηρεσία τοποθετείται το 1980. Παράλληλα με το SA-10A αναπτύχθηκε και η ναυτική έκδοση SA-N-6 Fort που εγκαταστάθηκε στα καταδρομικά κλάσεως Kirov.

Ο Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας στους S-300 και τους TOR M1


Την ανάπτυξη του SA-10A ακολούθησε η βελτιωμένη αυτοκινούμενη έκδοση S-300PMU (SA-10B), που χρησιμοποιούσαν τα οχήματα MAZ-543M και η οποία εισήλθε σε υπηρεσία στα μέσα της δεκαετίας του ’80 και έκανε την πρώτη επίσημη εμφάνισή της τον Οκτώβριο του 1989 στην Κόκκινη Πλατεία. Ακολούθησε η S-300PMU-1 που είναι η πλέον εξελιγμένη έκδοση που αναφέρεται σήμερα για εξαγωγές. H έκδοση S-300PMU-1 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση IDEX ’93.

S-300, Fire Control Center

Όπως προαναφέραμε τον περασμένο Ιανουάριο επισημοποιήθηκε με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης και η πολυσυζητημένη απόκτηση τριών πυροβολαρχιών S-300PMU-1 από την Εθνική Φρουρά. H συμφωνία έχει ήδη κλειστεί από το Νοέμβριο του 1996. Εκτός της Κύπρου, συστήματα S-300 διαφόρων εκδόσεων έχουν αποκτηθεί και από την Κίνα, Ουγγαρία και Νότιο Κορέα (;).

Συνεχίζεται η προσπάθεια υποστήριξης των ελληνικών S-300!


Συστήματα του πρώην Σοβιετικού Γενικού Επιτελείου Αεράμυνας διαθέτει η Ουκρανία, ενώ δεν αποκλείεται να έχουν πουληθεί και άλλα συστήματα (Συρία;).

S-300

H «καρδιά» μιας πυροβολαρχίας S-300PMU-1 είναι ο Σταθμός Εμπλοκής που στον ίδιο κλωβό περιλαμβάνει και το ραντάρ ιχνηλάτησης 30N6E1 (Κωδ. NATO «FLΑΡ LΙΡ»). O σταθμός εμπλοκής μπορεί να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα 6 στόχους με δύο βλήματα για κάθε έναν από αυτούς. Το ραντάρ διαθέτει κεραία διάταξης φάσης με κλίση 58 μοιρών. Σύμφωνα με Δυτικές πηγές λειτουργεί στη συχνότητα I/J.

Οι Τούρκοι “βλέπουν” εκσυγχρονισμό των ελληνικών S-300


Είναι δυνατή η εγκατάστασή του στον πύργο 40V6M, ύψους 33,8 μ. ώστε να προσφέρει υψηλές δυνατότητες εντοπισμού εναντίον πολύ χαμηλά ιπτάμενων στόχων και να είναι δυνατή η χρήση του συστήματος μέσα σε δάση που παρέχουν κάλυψη από την από αέρος αναγνώριση. H κάθε πυροβολαρχία περιλαμβάνει συνήθως 12 τετραπλούς εκτοξευτές 5P8STE ή 5R8SSE.

S-300

Από τους εκτοξευτές απουσιάζουν τα ραντάρ κατάγαυσης του S-300V καθώς το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνική TVM και ο φωτισμός του στόχου επιτυγχάνεται από το ραντάρ ιχνηλάτησης. O πρώτος είναι εγκατεστημένος σε τρέιλερ που σύρεται από όχημα KRAZ-260B 6×6 και ο δεύτερος επί οχήματος MAZ-543 8×8.

Υπογραφή Follow On Support για τους ελληνικούς S-300


Το βλήμα που χρησιμοποιεί το σύστημα είναι το 48N6E, που παρέχει πραγματικά εντυπωσιακές δυνατότητες. Το 48N6E είναι βλήμα ενός σταδίου, έχει βάρος 1,8 t, μήκος 7,9 μ. και διαθέτει θραυσματική γόμωση βάρους 143 kg με πυροσωλήνα προσέγγισης. Παρέχει στο σύστημα μέγιστη εμβέλεια 150 km, ύψος εμπλοκής 10 μ.-25 km (έχει αναφερθεί και μέγιστο ύψος εμπλοκής τα 27 km) και εμβέλεια εναντίον βαλλιστικών πυραύλων 40 km.

S-300

Το σύστημα μπορεί να αντιμετωπίσει στόχους με μέγιστη ταχύτητα 8 Mach! H εκτόξευση των βλημάτων γίνεται κάθετα, μειώνοντας έτσι το χρόνο αντίδρασης του συστήματος κατά το χρόνο επανατοποθέτησης του εκτοξευτή σε στόχους από διαφορετικές κατευθύνσεις. Το βλήμα αφού εκτοξευθεί σε ύψος 25 μ. εκτρέπεται στην πορεία προς το στόχο με τη βοήθεια των πτερυγιών εξόδου του κινητήρα.

Προχωρά η υποστήριξη των S-300PMU-1;


H μέγιστη ταχύτητα του βλήματος αναπτύσσεται σε χρόνο 12” και το 48N6E μπορεί να  εκτελέσει ελιγμούς φόρτισης 20 g. O ρυθμός βολής του εκτοξευτή φθάνει το 1 βλήμα ανά 3 sec. O χρόνος ανάπτυξης του συστήματος περιορίζεται σε 5 λεπτά και ο χρόνος αντίδρασης του συστήματος τα 5-10 μοιρών.

S-300

Μία πυροβολαρχία έχει προσωπικό 6 ατόμων. Σε επίπεδο Συντάγματος την κεντρική διαχείριση των πυροβολαρχιών αναλαμβάνει ο Σταθμός Διοίκησης 83M6E που μπορεί να είναι εγκατεστημένος σε κλωβό ή σε τρέιλερ που σύρεται από όχημα MAZ-543 8×8. O 83M6E αποτελείται από τον κεντρικό Σταθμό Εμπλοκής 54K6E που εκτελεί τις λειτουργίες: αναγνώριση, επιλογή στόχων προτεραιότητας (η λειτουργία μπορεί να είναι
πλήρως αυτοματοποιημένη) και τέλος κατανομή στις πυροβολαρχίες.
S-300

O σταθμός συνήθως υποστηρίζει 3 πυροβολαρχίες αν και ο αριθμός αυτός μπορεί να φθάσει τις 6. O σταθμός 54K6E μπορεί να παρακολουθεί 100 ίχνη. Στον 83M6E είναι εγκατεστημένο και το ραντάρ έρευνας 64N6E (κωδ. NATO «Βig Βird»). Πρόκειται για 3D ραντάρ με κεραία διάταξης φάσης που λειτουργεί στην μπάντα συχνοτήτων «F» και ειδικότερα στη συχνότητα 3,3GHz που έχει ρυθμό περιστροφής 5rpm και μέγιστη εμβέλεια 300 km.

Προαιρετικά σε επίπεδο πυροβολαρχίας προσφέρεται το ραντάρ 76N6E για τον εντοπισμό χαμηλά ιπτάμενων στόχων και βλημάτων «Κρουζ» με επιφάνεια 0,092 τ.μ. και δυνατότητα απόρριψης αντανακλάσεων. Επίσης σε επίπεδο πυροβολαρχίας περιλαμβάνεται το όχημα ελέγχου βλαβών IT12-2M, το όχημα φόρτωσης 22T6E και το όχημα 5T58E που μεταφέρει επιπλέον βλήματα 48N6E.

Πρώτη δημοσίευση Τεύχος 143 – Φεβρουάριος 1997

Αναβαθμίσεις F-16, ενδιαφέρον για F-35 και συντήρηση S-300

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Απριλίου 1986: Το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ

2
Ο αντιδραστήρας Νο 4 του πυρηνικού εργοστασίου του Τσερνομπίλ στην Ουκρανία αστοχεί με αποτέλεσμα το χειρότερο πυρηνικό ατύχημα στην ιστορία. Αυτό συνέβη στη 01:23...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ουκρανικά drones έπληξαν διυλιστήρια και στρατιωτικό αεροδρόμιο στo Κρασνοντάρ

Ουκρανικά drones έπληξαν δύο διυλιστήρια πετρελαίου στη Ρωσία και ένα στρατιωτικό αεροδρόμιο στη διάρκεια ευρείας νυκτερινής επίθεση, δήλωσε σήμερα πηγή μέσα από τις ουκρανικές...

Νέα κατάρριψη αμερικανικού Reaper στην Υεμένη – το 3ο από πέρυσι

Ένα MQ-9 Reaper της Αμερικανικής Αεροπορίας καταρρίφθηκε χθες από τους Χούθι στην Υεμένη, όπως δήλωσαν οι ίδιοι, με την αμερικανική πλευρά να παραδέχεται την...

Ν. Δένδιας: 2 δις για θόλους αεράμυνας και αντι-drone εντός “Ατζέντας 2030”

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παραχώρησε σήμερα, Παρασκευή 26 Απριλίου 2024, συνέντευξη στο studio του Οικονομικού Ταχυδρόμου στη ΔΕΘ και στους δημοσιογράφους Αλεξάνδρα...