Μια ασυνήθιστη εξέλιξη φαίνεται πως γεννά ο μακρός διαγωνισμός του Αυστραλιανού προγράμματος LAND-400 για την αντικατάσταση των αναβαθμισμένων παλαιμάχων ΤΟΜΠ Μ-113 του Στρατού της χώρας. Αυτή τη στιγμή οι δύο βασικοί υποψήφιοι είναι το γερμανικό KF-41 ‘Lynx’ της Rheinmetall Landsysteme και το νοτιοκορεάτικο AS-21 ‘Redback’ της Hanwha Defense, με την εξέλιξη να αφορά το τελευταίο, καθώς και ο Στρατός της Νότιας Κορέας έδειξε ενδιαφέρον να αποκτήσει 100 οχήματα του τύπου.
To AS-21 ‘Redback’ είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του Κ21 του νοτιοκορεατικού στρατού (από τα οποία έχει παραλάβει 400 σε 3 διαφορετικές παρτίδες από το 2009), με πολλούς αυτοματισμούς και βελτιώσεις σε κύρια οπλικά συστήματα, και ενισχυμένη προστασία ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του αυστραλιανού προγράμματος LAND 400 Phase 3. Σε σύγκριση με το Κ21, το AS-21 είναι μια σημαντικά βελτιωμένη έκδοση σε όλα εκτός από την ικανότητα αμφίβιας πλεύσης, που την χάνει εξαιτίας της ενίσχυσης της θωράκισης και της αύξησης του βάρους του. Ωστόσο, το τελευταίο δεν πτοεί τον στρατό της Κορέας. Η πρόσφατη απόκτηση αυτοκινουμένων πορθμείων γεφύρωσης ποταμών τύπου Μ3 δείχνει να ακυρώνει στην πράξη την ανάγκη για ένα αμφίβιο ΤΟΜΑ επιτρέποντας την πρόσβαση σε βαρύτερες πλατφόρμες.
Κυβερνητική πηγή φέρεται να δήλωσε πως η προτίμηση του Κορεατικού Στρατού σε περισσότερα ΤΟΜΑ έναντι ενίσχυσης σε κύρια άρματα -ένδειξη πως θεωρεί ότι το αρματικό δυναμικό είναι ικανό για να αντιμετωπίσει τα βορειοκορεατικά άρματα- οδηγεί μάλλον το επιτελείο να επιλέξει μια έκδοση του AS-21 ‘Redback’ αντί για το Κ21.
Ας σημειωθεί πως ο Νοτιοκορεατικός Στρατός υπολόγιζε σε μια αναβαθμισμένη έκδοση του Κ21 υπό την ονομασία Κ31. Δεν είναι γνωστά πολλά για το συγκεκριμένο όχημα αλλά ένα από τα στοιχεία ήταν η μείωση του βάρους του στους 20 τόνους (το Κ21 έχει βάρος 25,6 τόνους) αλλά η εμφάνιση του AS-21, ανέτρεψε τα δεδομένα. Το AS-21 ‘Redback’ έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από το Κ21, βάρος 42 τόνων και ισχυρότερο κινητήρα (MTU diesel οκτώ κυλίνδρων των 1.000 ίππων έναντι ενός Doosan diesel των 750 ίππων). Φέρει επιπλέον ελαστικές ερπύστριες, σύστημα αυτοπροστασίας Iron Fist (APS) και σύστημα πανοραμικής θεώρησης πεδίου Iron Vision (HMD) της Elbit.
Προς το παρόν ο στρατός της Νοτίου Κορέας αναμένει την έκβαση του αυστραλιανού διαγωνισμού και την επιστροφή των δύο (σύντομα τριών) πρωτοτύπων που απεστάλησαν εκεί για δοκιμές. Σχέδια περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση πολλών χαρακτηριστικών του AS-21 ‘Redback’ και στα παλιότερα Κ21 κατά τη φάση της πρώτης γενικής εργοστασιακής τους συντήρησης που θα αρχίσει το 2023. Το κόστος του νέου AS-21 δεν είναι ακόμα γνωστό αλλά κάθενα από τα παλιότερα Κ21 κόστισε 3,2 εκατομμύρια δολάρια (ΗΠΑ) σε τιμές του 2009.
Ξεκίνησε η εκπαίδευση του Αυστραλιανού Στρατού στο ΤΟΜΠ Boxer 8×8
Είναι, ωστόσο, πιθανόν η ξαφνική κίνηση του νοτιοκορεατικού υπουργείου Αμύνης να δώσει ώθηση στην πρόταση της Hanwha Defense στον αυστραλιανό διαγωνισμό. Ο ανταγωνισμός σε αυτό το πρόγραμμα είναι σκληρός καθώς η Αυστραλία αποδεικνύεται πολύ απαιτητικός διαπραγματευτής και η Rheinmetall έχει ήδη προβάδισμα, αφού το τροχοφόρο τεθωρακισμένο της, το Boxer 8×8 έχει ήδη επιλεγεί για τον στρατό της Αυστραλίας. Σε κάθε περίπτωση, το πρόγραμμα LAND 400 Phase 3 αντιπροσωπεύει μια επένδυση 10-15 δις δολαρίων και την προοπτική ανοίγματος του νέου ΤΟΜΑ στη διεθνή αγορά.