Η ύπαρξη πολλαπλών αμερικανικών προγραμμάτων εξέλιξης πυραύλων αέρος-αέρος είχε προκύψει από τότε που η USAF είχε αποκαλύψει τον AIM-260, ως αντικαταστάτη του AIM-120 που θα επιτρέψει στην Αμερικανική Αεροπορία να ανακτήσει το πλεονέκτημα του πρώτου φονικού πλήγματος («first shoot-first kill»), το οποίο εκτιμάται ότι έχει απωλεστεί από το κινεζικό βλήμα πολύ μεγάλης εμβέλειας PL-15, που φαίνεται ότι ξεπερνά σε βεληνεκές τον AIM-120D.
Τότε είχε γίνει λόγος και για χρηματοδότηση και άλλων προσπαθειών στον τομέα αυτό ώστε να αποκτήσουν επιπλέον πλεονεκτήματα τα F-22 και F-35.
Στο πλαίσιο αυτό, η Raytheon, ανακοίνωσε χθες την πρότασή της (που υποστηρίζει προς το παρόν με δικά της κονδύλια ) για το βλήμα Peregrine, που προορίζεται, όχι να αντικαταστήσει, αλλά να «συμπληρώσει» το οπλοστάσιο που συγκροτούν σήμερα οι AIM-120 και AIM-9X.
Η αμερικανική εταιρία έχει έναν ειδικό στόχο με τον νέο πύραυλο αέρος-αέρος μέσου βεληνεκούς, που θα έχει το μισό μέγεθος των σημερινών πυραύλων αλλά θα προσφέρει μεγαλύτερη ταχύτητα και μεγαλύτερη εμβέλεια: η συρρίκνωση του μήκους κάτω από δυο μέτρα και του βάρους στα 70 κιλά, θα επιτρέψει την μεταφορά διπλάσιων ή και τριπλάσιων βλημάτων αέρος-αέρος από τα σημερινά μαχητικά χωρίς μετατροπές, αυξάνοντας κατακόρυφα τον αριθμό των βολών που θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν ανά αποστολή.