Το νέο μας τεύχος (Π&Δ Νο 375, Ιούλιος 2017) κυκλοφορεί
και εδώ
343Μ, Προστασία Δύναμης!
Οι επιταγές του σύγχρονου αεροπορικού πολέμου ορίζουν την αξιοποίηση μεγάλων «πακέτων» αεροσκαφών για να διεξαχθούν με επιτυχία επιθετικές επιχειρήσεις κατά της εχθρικής αεροπορίας με τελικό στόχο την επίτευξη αεροπορικής υπεροχής. Τα F-16 Βlock 52+ της 343 Μοίρας στην 115 ΠΜ συγκεντρώνουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά [(πρωτίστως) κορυφαίες δυνατότητες εναέριας μάχης πέραν του οπτικού ορίζοντα (BVR και ένα πολύ ικανό ραντάρ με τα αντίστοιχα βλήματα μεγάλης εμβέλειας, επιδόσεις που μπορούν να υποστηρίξουν τον αγώνα WVR και όπλα για την καταστολή/καταστροφή της εχθρικής αεράμυνας] που αξιοποιούνται από το άριστα καταρτισμένο και με περίσσιο πάθος προσωπικό της για να αναδειχθεί κορυφαία στον ρόλο Προστασίας Δύναμης COMAO.
Συνεκπαίδευση Ειδικών Δυνάμεων Κύπρου-Ισραήλ
Μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς συνεκπαιδεύσεις που πραγματοποιήθηκαν ποτέ στην επικράτεια της Κυπριακής Δημοκρατίας έλαβε χώρα την περίοδο 7-14 Ιουνίου 2017, με τη συμμετοχή 26 ελικοπτέρων και 14 αεροπλάνων της Εθνικής Φρουράς και της Ισραηλινής Αεροπορίας και ένα C-130H της ΠΑ δίνοντας ένα ισχυρό μήνυμα των τριών χωρών προς την Τουρκία.
ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ: «Αμαρτωλές Λεοπαρδάλεις», Μέρος Β’
«Μια ιστορία παρασκηνίων, ίντριγκας και «χαμένων ευκαιριών». Έχοντας ανοίξει τον Φάκελο Εξοπλισμών σε προηγούμενο τεύχος μας συνεχίζουμε και ολοκληρώνουμε το ιστορικό του προγράμματος Leopard 2HEL παρουσιάζοντας τις άγνωστες -και σε μερικές περιπτώσεις, αν όχι σκοτεινές, τουλάχιστον αμφιλεγόμενες- πτυχές και τα παρασκήνια του ιστορικού της απόφασης της προμήθειας, της υλοποίησης, της συμπαραγωγής και της βιομηχανικής αξιοποίησης από την ελληνική αμυντική βιομηχανία.
ΑΒ Μίκρας, εκτός ενεργείας αεροσκάφη, Πολεμώντας τη λήθη στην 113ΠΜ
Στο τρίτο μέρος της σειράς άρθρων μας «Πολεμώντας τη λήθη» βρεθήκαμε στην Αεροπορική Βάση Μίκρας και την 113 Πτέρυγα Μάχης για να εξερευνήσουμε τους εκεί αεροπορικούς θησαυρούς.
Forca Aerea Portuguesa –Real Thaw 2017, Φρουροί την εποχή της κρίσης
Ανασκοπούμε την FAP σε εποχές κρίσης και καθώς η ετήσια εκπαιδευτική δραστηριότητα μέσης κλίμακας Real Thaw (στον ένατο χρόνο της υλοποίησής της) περιλάμβανε αεροσκάφη απ’ όλες τις Μοίρες της FAP και πολλούς προσκεκλημένους. Αποτέλεσε έτσι μια πολύ καλή ευκαιρία αξιολόγησης των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της Πορτογαλικής Αεροπορίας σε πολυεθνικό περιβάλλον, καθώς οι Ευρωπαίοι Φρουροί στα Νοτιοδυτικά, που γιορτάζουν φέτος 65 χρόνια από την ίδρυσή τους, ανοίγουν φτερά για ευρύτερες συνεργασίες.
41ο Stormo P-1150A Atlantic, Αεροπόροι θαλασσόλυκοι
Με 44 χρόνια υπηρεσίας τα Br.1150 Atlantic του 41ου Stormo της Ιταλικής Αεροπορίας είναι τα μοναδικά αεροπλάνα ναυτικής περιπολίας και συνεργασίας μεγάλης εμβέλειας σε ιταλική υπηρεσία και μάλλον θα είναι και τα τελευταία στο ορατό μέλλον, καθώς οι «αντικαταστάτες» τους, τα P-72A, είναι πλατφόρμες άλλης κατηγορίας δυνατοτήτων και επιδόσεων. Επισκεφθήκαμε λοιπόν τη βάση της Sigonella για να μάθουμε περισσότερα.
Υπερασπιστές της Μόσχας, Ρώσοι Ιππότες με Su-27
Μια από τις σημαντικότερες μονάδες της Σοβιετικής και στη συνέχεια της Ρωσικής Αεροπορίας ήταν αυτή που είχε την ευθύνη της άμυνας της Μόσχας εξοπλισμένη με Su-27. Το 234ο GVIAP (Μικτό Αεροπορικό Σύνταγμα Μαχητικών-Φρουρών), στο οποίο είχαν ανατεθεί αυτά τα καθήκοντα, μετεξελίχθηκε στο 237ο TsPAT (Κέντρο Επιδείξεων-Φρουρών) μετά τον σχηματισμό των δύο σμηνών, «Russkiye Vityazi» και «Strizhi», με έδρα την αεροπορική βάση Kubinka 60 χιλιόμετρα από τη ρωσική πρωτεύουσα.
Antonov An-132, Σε φόντο σαουδαραβικό
Στις 31 Μαρτίου, τρεις μήνες μετά την επίσημη παρουσίασή του, το πρωτότυπο An-132D (Demonstrator) του προγράμματος αναγέννησης του ουκρανικού μεταγωγικού πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση με τα «φτερά» της οικονομικής υποστήριξης που παρέχει η Σαουδική Αραβία και με κινητήρια δύναμη την αχαλίνωτη φιλοδοξία του Ριάντ να αποκτήσει αεροπορική βιομηχανία μέσα σε λίγα χρόνια.
Uber Elevate, Αεροπορικά «ταξί» ανωτέρου επιπέδου
Η γνωστή εταιρεία υπηρεσιών προσωπικών μεταφορών από το Σαν Φρανσίσκο δημιούργησε αίσθηση τον περασμένο Οκτώβριο, όταν παρουσίασε το μανιφέστο της για ένα σύστημα αστικών αερομεταφορών με τη χρήση ηλεκτροκίνητων αεροσκαφών VTOL.
Airbus A3 Vahana, Προσωπικές μεταφορές σε τρίτη διάσταση
Οι προτάσεις ηλεκτρικών αεροχημάτων για προσωπικές μετακινήσεις και ειδικά σχεδιάσεις VTOL γίνονται συνεχώς περισσότερες αποδεικνύοντας τη δυναμική των εξελίξεων στη σχετική τεχνολογία και τη δυνητική αγορά. Όταν όμως η Airbus ασχολείται με τον χώρο, το θέμα αποκτά άλλες διαστάσεις.
Stratolaunch Systems,«Roc» roll out
Όταν το Scaled Composites Model 351, που παρουσιάστηκε στο τέλος Μαΐου βρεθεί για πρώτη φορά στον αέρα, ίσως προς το τέλος του χρόνου αλλά πιο πιθανά το 2018, θα κατακτήσει τον τίτλο του μεγαλύτερου αεροπλάνου του κόσμου, καθώς ξεπερνά σε εκπέτασμα τα 97,5 μέτρα του διάσημου Hughes H-4 Spruce Goose. Προς το παρόν ο πολυδισεκατομμυριούχος Πολ Άλεν, που είναι ο μεγαλοεπενδυτής πίσω από τη Stratolaunch Systems και τις επιδιώξεις ανάπτυξης του φορέα πυραύλων για τροχιακές εκτοξεύσεις σε LEO, κέρδισε το μισό στοίχημα, αφού -έστω και καθυστερημένα κατά αρκετούς μήνες- τήρησε την υπόσχεση για το roll out του αεροσκάφους
Διπλωματία-Γεωπολιτική: ΝΑΤΟ και Δόγμα Συλλογικής Ασφάλειας, η ΕΕ αντιμέτωπη με «υπαρξιακή κρίση»!
Η στήλη του μήνα ασχολείται με μια πλειάδα καυτών θεμάτων: Ο Ντόναλντ Τραμπ επέμενε στην αύξηση των αμυντικών δαπανών των Ευρωπαίων συμμάχων στο ΝΑΤΟ, ενώ ήταν φειδωλός για το Άρθρο 5 περί συλλογικής ασφάλειας. Οι χώρες-μέλη της ομάδας G7 τηρούν αποστάσεις από τις ΗΠΑ, καθώς σύμφωνα με τη σημερινή λογική του παγκοσμιοποιημένου διεθνούς συστήματος η διαφωνία ισοδυναμεί με απομόνωση. Ο Τζορτζ Σόρος ομολόγησε την «υπαρξιακή κρίση» της ΕΕ. Από την άλλη, η Ρωσία ενισχύει τις σχέσεις της με την Ινδία κι εδραιώνει την ενεργειακή παρουσία της στο Βόρειο Ιράκ.