Η Kratos Defense and Security Solutions παρουσίασε μια νέα έκδοση του XQ-58A Valkyrie, η οποία διαθέτει για πρώτη φορά σύστημα προσγείωσης και προορίζεται ως υποψηφιότητα -σε επόμενο στάδιο- για το πρόγραμμα CCA (Collaborative Combat Aircraft).
Να θυμίσουμε ότι το τελευταίο προορίζεται να αποδώσει αεροσκάφη-παραστάτες (wingman) σε μαχητικά όπως το F-35 αλλά και το μελλοντικό F-47 (πρώην Next Generation Air Dominance-NGAD).
H εμφάνιση της νέας παραλλαγής του XQ-58A Valkyrie αποτελεί σημαντική στροφή για το δόγμα που ακολουθούσε μέχρι σήμερα η Kratos, η οποία πρόβαλε την «ανεξαρτησία από διάδρομο προσγείωσης» ως το μεγαλύτερο ατού του Valkyrie (που χρησιμοποιούσε καταπέλτη με μονάδα απορριπτόμενου επιταχυντή για απογείωση με εκτόξευση και αλεξίπτωτο για προσγείωση).
Σύμφωνα με την εταιρία, η νέα έκδοση καθιστά το σύστημα περισσότερο ευέλικτο με επιλογές συμβατικής προσαπογείωσης και εκτόξευση.
Η εγκατάσταση βέβαια της υποδομής σκελών προσγείωσης, προφανώς αφαιρεί από το μη επανδρωμένο αεροσκάφος πολύτιμο χώρο και ικανότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου και κατά συνέπεια καύσιμα, γεγονός που θα συρρικνώσει τις γενικότερες δυνατότητές του.
Το αρχικό πρόγραμμα XQ-58A Valkyrie κηδεμονεύονταν από το Σώμα των Πεζοναυτών, που ευνοούσε μια σχεδίαση με «ανεξαρτησία από διάδρομο προσγείωσης» κάτω από το Project Eagle του USMC.
Ενδιάμεσο στάδιο με την χθεσινή παρουσίαση της νέας έκδοσης αποτέλεσε η εμφάνιση πέρυσι υποσυστήματος προσγείωσης με βάση τρόλεϊ που επιτρέπει στην αρχική έκδοση του XQ-58A να απογειώνεται από διαδρόμους, απορρίπτοντάς το στη συνέχεια.