Η γνωστή γερμανική αμυντική κοινοπραξία εταιρειών Rheinmetall αποκάλυψε πρόσφατα το τελευταίας γενιάς όχημα υψηλής κινητικότητας και επιμελητειακής υποστήριξης HX3, τελευταίο της γνωστής και δοκιμασμένης οικεγένειας φορτηγών βαρέως τύπου HX. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση Τύπου η εταιρεία, το ΗΧ3 έχει επανασχεδιαστεί εκ βάθρων για να καλύψει τις μελλοντικές ανάγκες και απαιτήσεις τόσο πολιτικής όσο και στρατιωτικής χρήσης.
Όπως και οι πρόγονοί του, τα οχήματα της νέας γενιάς HX3 έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν χρήση υπάρχουσας στρατιωτικής τεχνολογίας (MOTS), γεγονός που τα καθιστά κατάλληλα για πολεμική χρήση κάτω από τις πιο δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες επιχειρήσεων – ένα χαρακτηριστικό εξαιρετικής σημασίας για τον επίδοξο χρήστη. Επιπλέον, πέρα από το ανθεκτικό πήγμα και τον ισχυρότατο κινητήρα, το σχέδιο προσφέρει ένα νέο σύστημα ενεργούς ανάρτησης πίσω άξονα ως επιλογή, που βελτιώνει σημαντικά την οδηγική απόδοση του οχήματος τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Το νέο σχέδιο του HX3 αντιπροσωπεύει μια πλατφόρμα σχεδιασμένη για επιχειρήσεις υποστήριξης και μεταφορών αλλά και για τακτικές επιχερήσεις. Έτσι, το HX3 πρόκειται να γίνει διαθέσιμο σε εκδόσεις 4×4, 6×6, 8×8 και 10×10 – ενώ θα χαρακτηρίζεται από ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση και ποικιλία εκδόσεων και διαμορφώσεων αποστολής. Στον κλασσικό ρόλο διοικητικής μέριμνας θα εμφανιστούν νέα συστήματα, όπως το πλήρως Αυτοματοποιημένο Σύστημα Διαχείρισης Φορτίου (Automated Load Handling System – ALHS) και το Γενικής Χρήσης Υποπλαίσιο Ανθεκτικό στη Στρέψη (UTRS) που θα διευκολύνουν περαιτέρω τις αποστολές διοικητικής υποστήριξης. Ταυτόχρονα, το HX3 παραμένει ικανό όπως πάντα και σε ρόλο μεtαγωγικού-φορέα οπλοσυστημάτων, συστημάτων υποστήrιξης και φορέα ραντάρ. Σε αυτά περιλαμβάνονται συστήματα πυροβολικού βασισμένα σε φορτηγά οχήματα, συστήματα που αναμένεται να έχουν μεγάλη ζήτηση στα επόμενα χρόνια. Η Rheinmetall παρουσίασε το επανασχεδιασμένο σύνολο Artillery Truck Interface (ATI), παλιότερα γνωστό ως σύστημα Donar, το oποίο ως AGL (Artillery Gun Module) είχε εφαρμοστεί σε βαρύτερους ερπυστριοφόρους φορείς και που πλέον εμφανίστηκε σε διαμόρφοση επί του HX 10×10. Το τελευταίο, θεωρείται πως θα μπορούσε να αποτελέσει μια καλή λύση για συστήματα πυροβολικού στο άμεσο μέλλον.
Πόσο θα κοστίσουν στη Γερμανία τα 4.000 νέα φορτηγά της Rheinmetall MAN;
Χάρη στην εντελώς επανασχεδιασμένη καμπίνα του, το HX3 πλέον προσφέρει πολύ καλύτερες επιδόσεις σε επιχειρησιακή ευελιξία και προστασία του πληρώματος. Μια ποικιλία βοηθητικών συστημάτων εξασφαλίζουν αυξημένη ασφάλεια στις επιχειρήσεις, είτε πρόκειται για στρατιωτικούς σε πολεμικές αποστολές ή για πολίτες σε επαγγελματική εργασία, αν συνδυαστούν με επικουρικά συστήματα, όπως το Σύστημα Υποβοήθησης Πέδησης Εκτάκτου Ανάγκης (EBA), το σύστημα Ελέγχου Προσαρμοσμένης Οδήγησης (ACC) και το σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Πορείας (LDW). Μια εντελώς νέας σχεδίασης ηλεκτρονικής και ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής εγγυάται τη μελλοντική επιβίωση του οχήματος – ειδικότερα σε σχέση με το αυτόματο σύστημα οδήγησης. Τέλος, χάρη στο τυποποιημένο σύστημα διαδραστικότητας, θα είναι επίσης δυνατή η ενσωμάτωση τεχνολογιών που θα γίνουν διαθέσιμες στο άμεσο μέλλον, όπως η αυτόματη οργάνωση σχηματισμού οχημάτων και άλλες εφαρμογές.
Προαιρετικά, τα φορτηγά HX3 θα μπορούν να εξοπλιστούν με θωρακισμένη καμπίνα, το επίπεδο προστασίας της οποίας θα μπορεί να αναβαθμιστεί με τη χρήση πρόσθετων συλλογών. Επιπλέον, πέρα από το κλασσικό χρώμα παραλλαγής, η νέα γενιά οχημάτων θα φέρει και ψηφιακή έκδοση απόκρυψης stealth. Αν θεωρηθεί αναγκαίο, όλα τα δεδομένα που λαμβάνονται ή εκπέμπονται θα μπορούν να απενεργοποιηθούν μειώνοντας την ψηφιακή υπογραφή του οχήματος. Η ενισχυμένη οροφή της καμπίνας διαθέτει χώρο για τοποθέτηση τηλεχειριζόμενων σταθμών οπλισμού, ως μέσο αυτοπροστασίας, ενώ επιπλέον είναι διαθέσιμες επιλογές τοποθέτησης μέσων παθητικής προστασίας περιπλαμβανομένου του συστήματος ROSY (σύστημα ταχείας απόκρυψης) και του εξαιρετικά βραχείας εμβέλειας συστήματος ενεργητικής άμυνας (ADS), αμφότερα της Rheinmetall.
Εξαιτίας της συστηματικής χρήσης ομοίων υποσυστημάτων και μηχανικών εξαρτημάτων καθώς και της εκτεταμένης ομοιοτυπίας μεταξύ των διαφόρων εκδόσεων των οχημάτων, η διοικητική και επιχειρησιακή οργάνωση και υποστήριξη των οχημάτων καθίσταται απλούστερη και πιο αποδοτική. Η αυστηρή προσήλωση στην πολιτική της ενιαίας χρήσης εξαρτημάτων και χρηστικών μερών κάνει την συστήρηση, τεχνική υποστήριξη και εκπαίδευση πολύ πιο εύκολες, ενώ το παγκόσμιο δίκτυο υποστήριξης εγγυάται τη γρήγορη προμήθεια ανταλλακτικών καθόλη τη διάρκεια της επιχειρησιακής ζωής των οχημάτων. Επιπρόσθετα, με πάνω από 15.000 οχήματα του τύπου σε υπηρεσία σε όλο τον κόσμο, ο υψηλός βαθμός ομοιοτυπίας των παλιότερων γενεών οχημάτων HX ενισχύει περαιτέρω το παραπάνω χαρακτηριστικό. Το χαρακτηριστικό αυτό αποδεικνύεται κρίσιμο ιδιαίτερα σε πολυεθνικές επιχειρήσεις και στην υποστήριξη των στόλων της οικογένειας οχημάτων της σειράς RMMV. Σήμερα, οι διεθνείς χρήστες των φορτηγών HX περιλαμβάνουν εκτός από τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστρία. Η Σουηδία και η Νορβηγία έχουν επίσης θέσει σημαντικές παραγγελίες για φορτηγά οχήματα της Rheinmetall.