MTU Aero Engines, Safran Aircraft Engines, and ITP Aero κατέληξαν σε μια συνολική συμφωνία για τη συνεργασία για την παροχή ενός από κοινού αναπτυγμένου, παραγόμενου και υποστηριζόμενου κινητήρα για την χρήση στο ευρωπαϊκό μαχητικό νέας γενιάς, Next-Generation Fighter (NGF), το οποίο αποτελεί βασικό στοιχείο του σχεδιασμού του FCAS (Future Combat Air System). Το NGF θα είναι το επανδρωμένο “συστατικό” του FCAS.
Η ITP από την Ισπανία συμμετέχει στο πρόγραμμα ως κύριος εταίρος της νέας κοινοπραξίας της MTU και της Safran, της EUMET. Η συμφωνία αυτή θα επιτρέψει ένα ισότιμο κομμάτι “εργασιών” μεταξύ Γαλλίας, Γερμανίας και Ισπανίας. Η EUMET θα είναι ο μοναδικός κύριος εργολάβος για όλες τις δραστηριότητες που αφορούν τον κινητήρα και σχετίζονται με το Next-Generation Fighter.
«Έχουμε δημιουργήσει ένα αξιόπιστο και σταθερό πλαίσιο για ρεαλιστικές και εστιασμένες αποφάσεις μεταξύ των εταίρων σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του κινητήρα», σχολίασε ο Michael Schreyögg, διευθυντής προγράμματος της MTU και πρόεδρος της συνέλευσης των μετόχων της EUMET. «Το FCAS είναι ένα εξαιρετικά στρατηγικό πρόγραμμα, το οποίο επιτρέπει τη διατήρηση των θεμελιωδών ικανοτήτων μας σε στρατιωτικούς κινητήρες, ενώ παράλληλα ενισχύει τις εθνικές και ευρωπαϊκές αμυντικές δυνατότητες», σημείωσε ο Jean-Paul Alary, διευθύνων σύμβουλος της Safran Aircraft Engines. «Ως ηγέτης του σχεδιασμού και της ολοκλήρωσης κινητήρων NGF, η Safran Aircraft Engines ανυπομονεί να οικοδομήσει σταθερά θεμέλια και να ενισχύσει τη συνεργασία με τις ομάδες της MTU και της ITP Aero.»
«Η σημερινή συμφωνία σηματοδοτεί ένα πολύ σημαντικό ορόσημο για την ITP Aero και το πρόγραμμα FCAS. Πιστεύουμε ότι αυτό το πρόγραμμα θα είναι καθοριστικό για την ITP Aero να προχωρήσει, προβάλλοντας τον ρόλο και τις δυνατότητες της ισπανικής αμυντικής βιομηχανίας στο μέλλον της ευρωπαϊκής άμυνας. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με τους συνεργάτες μας Safran και MTU Aero», σχολίασε ο Carlos Alzola, CEO της ITP Aero.
Μέσα στο EUMET, η Safran Aircraft Engines θα ηγηθεί της συνολικής σχεδίασης και ολοκλήρωσης του κινητήρα, ενώ η MTU Aero Engines θα ηγηθεί των δραστηριοτήτων σέρβις του κινητήρα. Η ITP Aero θα ενσωματωθεί πλήρως στον σχεδιασμό του κινητήρα και θα αναπτύξει μεταξύ άλλων το θάλαμο χαμηλής πίεσης και το ακροφύσιο.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η επόμενη φάση Έρευνας & Τεχνολογίας (Ε & Τ 1Β/2) θα πρέπει να περάσει τις εθνικές διαδικασίες έγκρισης έως τα μέσα του τρέχοντος έτους, προκειμένου να προχωρήσει το πρόγραμμα FCAS στο επόμενο επίπεδο.