10 C
Athens
Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΨΗ: Δεύτερη Μοίρα (+18 ή 22) Rafale η καλύτερη δυνατή επιλογή για...

ΑΠΟΨΗ: Δεύτερη Μοίρα (+18 ή 22) Rafale η καλύτερη δυνατή επιλογή για την ΠΑ αντί για αγορά F-35

- Advertisement -

 

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκφράζουν τον σκεπτικισμό τους για την απόκτηση Rafale για την Π.Α τόσο ως προς τα επιχειρησιακά οφέλη όσο και και ως προς το συνολικό ύψος της σύμβασης που κάποιοι θεωρούν αδικαιολόγητα υψηλό θεωρώντας πως είναι μια κίνηση στα πλαίσια της διπλωματίας  των εξοπλισμών εντελώς αχρείαστη εφόσον η Π.Α είχε ήδη αποφασίσει πως το ΝΜΑ θα είναι το F-35.  Για τα επιχειρησιακά οφέλη δεν υπάρχει κάτι που δεν έχει γραφτεί πέραν ίσως του γεγονότος ότι η ΠΑ θα αποκτήσει μαχητικά εναέριας υπεροχής για πρώτη φορά στην ιστορία της, και σε μια από τις πιο κρίσιμες στιγμές της αντιπαράθεσής της με τους γείτονες, τώρα που ήρθε ο καιρός του ξεκαθαρίσματος λογαριασμών με την Τουρκία.

ΑΠΟΨΗ: Ο συνδυασμός Rafale/Meteor είναι το F-14/AIM-54 του 21ου αιώνα! Αεροπορική κυριαρχία στο Αιγαίο για την ΠΑ

Τα αεροπλάνα μάλιστα αυτά θα καταστούν επιχειρησιακά μέσα σε ένα χρόνο (χρονικό διάστημα ρεκόρ) διευκολύνοντας έτσι και το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16V Viper καθώς η ΠΑ δεν θα μείνει χωρίς πολύτιμα αεροσκάφη (αφαιρουμένων κάθε στιγμή τα αεροσκάφη που θα βρίσκονται στην ΕΑΒ για αναβάθμιση), τουναντίον θα ενισχυθεί την στιγμή μάλιστα που αναβαθμίζει τον κορμό του στόλου αεροσκαφών της. Αν όλα αυτά τα επιχειρησιακά οφέλη δεν φθάνουν να πεισθούν οι Ραφαλο-σκεπτικιστές ας δούμε το οικονομικό κομμάτι, που αφορά το ωριαίο κόστος πτήσης:

Rafale AR, Φωτογραφία της Ημέρας

Το ωριαίο κόστος πτήσης, σε χώρες με σοβαρές αεροπορίες, υπολογίζεται με βάση τις εξής παραμέτρους:

  1. Το κόστος της αρχικής επένδυσης το οποίο γίνεται απόσβεση μέσα στον χρονικό ορίζοντα χρήσης ενός μαχητικού
  2. τον συνολικό αριθμό ωρών χρήσης ενός μαχητικού
  3. το κόστος υποστήριξης με FOS στα χρόνια χρήσης ενός μαχητικού
  4. τις εργατοώρες που χρειάζεται ένα μαχητικό μεταξύ των πτήσεων που μεταφράζεται σε ανάγκες στελέχωσης των μοιρών σε προσωπικό εδάφους
  5. τον αριθμό αποστολών που είναι ικανό να αναλάβει σε σχέση με άλλα μαχητικά

Το 2021 η Ελλάδα αποκτά τα πρώτα έξι ετοιμοπόλεμα γαλλικά αεροσκάφη Rafale

Με βάση λοιπόν αυτές τις παραμέτρους το φθηνότερο μαχητικό είναι εκείνο το οποίο βρίσκεται στον αέρα τις περισσότερες ώρες, χρειάζεται τις λιγότερες ώρες συντήρησης στο έδαφος, και διατηρείται σε υπηρεσία για όσα περισσότερα χρόνια τα επιτρέπουν οι τεχνολογικές εξελίξεις. Ενδεικτικά τα μεταβλητά κόστη στο κόστος ζωής ενός μαχητικού είναι μόλις το 20% και τα υπόλοιπα 80% είναι σταθερά. Αποκτούμε μια μοίρα Rafale με 1,92 δις ευρώ με 10 ετές FOS(το πιθανότερο). Το ποσό αυτό είναι πραγματικά αστείο για εισαγωγή ενός νέου τύπου σε μια Π.Α καθώς σε κάθε εισαγωγή νέου τύπου πρέπει να γίνουν πανάκριβες επενδύσεις σε εκπαίδευση υποδομές κλπ. Αν το ποσό σας φαίνεται μεγάλο να σας πούμε μόνο πως 10-12 F-16 στην Βουλγαρία θα κοστίσουν κάτι παραπάνω από 1,2 δις ευρώ. Πάμε λοιπόν στα Rafale.

Το αρχικό κόστος της επένδυσης είναι 1.92 δις. Κοινώς 110 εκ ευρώ το ένα. Διαιρώντας το με 40 χρόνια υπηρεσίας στην Π.Α και 9.000 ώρες πτήσης έχουμε ένα ωριαίο κόστος 12.000 ευρώ. Σε αυτό πρέπει να προστεθεί τουλάχιστον 1 δις κόστος υποστήριξης για τα όσα χρόνια μείνουν σε υπηρεσία δηλαδή κόστος κοντά τα 6200 ευρώ. Σε αυτό πρέπει να προστεθούν 14.000 ευρώ που είναι τα μεταβλητά κόστη πτήσης των Rafale. Σύνολο λοιπόν 32.200 ευρώ την ώρα. Το ποσό αυτό μπορεί να ανέβει αισθητά αν τα Rafale…

  1. αποσυρθούν πρόωρα και δεν φθάσουν τα 40 χρόνια σε υπηρεσία όπως έγινε με τα Mirage F-1 των οποίων η τεχνολογική εξέλιξη σταμάτησε προς όφελος των Mirage 2000
  2. Τα Rafale καθηλωθούν επειδή κάποιος  υπουργός αποφασίσει στο μέλλον ότι δεν τα χρειάζεται είτε η  Ελληνική Δημοκρατία ζητά την προκήρυξη διαγωνισμού για υποστήριξη αεροσκαφών που προσφέρει μόνο μια εταιρία
  3. Δεν φθάσουν ποτέ τις 9.000 ώρες πτήσης γιατί τα Rafale θα έχουν εγκαταληφθεί πρόωρα στην τεχνολογική τους εξέλιξη ή αναβάθμιση από μέρους μας και τα παρκάρουμε σε κανένα Αγρίνιο

To Rafale αυτή την στιγμή προσφέρεται με εγγύηση διαθεσιμότητας από τος Γάλλους 75%. Τo F-35 παλεύει να φθάσει τις διαθεσιμότητες στο 75% ακόμα στις τάξεις της USAF (με τους άφθονους ανθρώπινους και χρηματικούς πόρους) ενώ το Eurofighter προσφέρεται ως έκθεμα στατικού μοντελισμού σε αρκετές αεροπορίες που υπηρετεί πράγμα λογικό με 62.000 ώρες ωραίο κόστος .

EKTAKTO: Μητσοτάκης, 57% αύξηση του Αμυντικού Προϋπολογισμού, τα 18 Rafale υπογράφονται σε λίγες μέρες, εδώ στην Αθήνα!

Σε όλα αυτά προσθέστε πως το Rafale θα έχει μια σειρά αποστολών που θα εκτελεί που κανονικά θα χρειάζονταν 1,5 μοίρα μαχητικών επιπέδου F-16/Mirage για να εκτελεστεί ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την προσθήκη εναέριας επικράτησης μέσω Meteor. Tέλος πρέπει να αναφερθεί πως το κόστος της σύμβασης για αγορά νέων όπλων είναι σχετικά μικρό αν λάβει υπόψιν κανείς πως θα συμπεριλάβει το απόλυτο game changer στο  Αιγαίο τον πύραυλο Μeteor. Τα Rafale φυσικά δεν θα είναι άοπλα όπως είχαμε συνηθίσει σε αρκετές συμβάσεις προμήθειας αμυντικού υλικού τα τελευταία χρόνια αλλά θα αξιοποιήσουν την επένδυση που είχε γίνει στα όπλα των Mirage 2000.

Η στιγμή της άφεσης του βλήματος ASMPA από το Rafale της Γαλλικής Αεροπορίας (φωτογραφία: MBDA μέσω DGA)

Την παράμετρο αυτή έκρυβαν τεχνηέντως όλα αυτά τα χρόνια όσοι ήταν θιασώτες της κατάργησης του Γαλλικού βραχίονα στην Π.Α προς όφελος της αγοράς περισσότερων F-16 παραβλέποντας φυσικά πως αφενός η επένδυση στα Mirage θα πετάγονταν στα σκουπίδια και αφετέρου τα νέα F-16/F-35 θα έπρεπε να έρθουν με τα όπλα τους χωρίς φυσικά να μας λένε πόσο θα μας κόστιζε η αγορά νέων Harpoon ή JASSM. Συμπέρασμα η αγορά Rafale είναι η καλύτερη επιχειρησιακά/οικονομικά /πολιτικά και διπλωματικά που θα μπορούσε να κάνει η χώρα έναντι όλων των άλλων προσφερόμενων επιλογών αυτή την στιγμή. Κι αυτός είναι ο λόγος που η ΠΑ αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή την απόφαση.

‘Bunker Buster’ για το Rafale: H «βαριά» έκδοση του έξυπνου όπλου ΑΑSM

Κι αυτός είναι ο λόγος που βλέπουμε πολύ πιο ώριμη την αγορά μιας δεύτερης Μοίρας Rafale, στο άμεσο μέλλον, αντί για την βεβιασμένη, όπως αποδείχτηκε, προσπάθεια αγοράς ενός μαχητικού όπως το F-35. Το τελευταίο, αναμφίβολα θα μπορούσε να προσφέρει πολλά σε μια μελλοντική ΠΑ, αλλά το F-35 απαιτεί επενδύσεις τέτοιες που πρέπει να γίνουν με πολλή προσοχή. Αντίθετο, το Rafale, απολύτως ώριμο, και ήδη στο Στόλο της ΠΑ, θα μπορούσε να προσφέρει πολλά, ενώ θα έπαιζε και τον συνδετικό κρίκο για το FCAS. Συνεπώς, αντί για F-35A, με παραλαβή και IOC να χάνονται κάπου προς το τέλος της δεκαετίας, μήπως αξίζει τον κόπο να εκμεταλλευτούμε την ευνοϊκή συγκυρία, και αγοράσουμε άλλη μια Μοίρα Rafale; Από εμάς, είναι ΝΑΙ!

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

206 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
206 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμική εξάντληση σε Ουκρανία και Ρωσία: Λιποταξίες και άρνηση για υπηρεσία στο μέτωπο

Συμπληρώνονται σε λίγες εβδομάδες τρία χρόνια πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, με ιδιαίτερα αιματηρές μάχες και κυρίως με πολλές χιλιάδες νεκρούς και τραυματίες που...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...

29
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Ιανουαρίου 1963: Μάχη του Απ Μπακ, η...

1
Επιχείρηση καταστροφής σταθμού Βιετκόνγκ στο Νότιο Βιετνάμ καταλήγει σε πανωλεθρία λόγω ελλιπών πληροφοριών για τον εχθρό.Η σύγκρουση έρχεται ως επακόλουθο του διχασμού του Βιετνάμ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμική εξάντληση σε Ουκρανία και Ρωσία: Λιποταξίες και άρνηση για υπηρεσία στο μέτωπο

Συμπληρώνονται σε λίγες εβδομάδες τρία χρόνια πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, με ιδιαίτερα αιματηρές μάχες και κυρίως με πολλές χιλιάδες νεκρούς και τραυματίες που...

Ακόμη 76 τεθωρακισμένα Freccia παράγγειλε η Ιταλία

Αν και συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις για αγορά τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης Lynx, από τη γερμανική Rheinmetall (πακέτο με άρματα μάχης Panther KF51) η ιταλική κυβέρνηση...

Τουρκία: Ταυτόχρονη έναρξη ναυπήγησης αντιτορπιλικού TF-2000, “εθνικού υποβρυχίου” και αεροπλανοφόρου – βίντεο

Η πρώτη του χρόνου είναι παραδοσιακά χρόνος έναρξης ή τουλάχιστον ανακοινώσεων εκκίνησης εξοπλιστικών προγραμμάτων για τη γειτονική χώρα, όσων έχουν «ωριμάσει» και εγκριθεί (συνήθως)...