26.5 C
Athens
Δευτέρα, 7 Ιουλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑΟι εξελίξεις στο θέμα του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, στο πρόγραμμα βαρέων τορπιλών...

Οι εξελίξεις στο θέμα του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, στο πρόγραμμα βαρέων τορπιλών για τα υποβρύχια… που βρισκόμαστε;

- Advertisement -

 
Το σημαντικότερο πρόγραμμα του ΠΝ αυτή την περίοδο είναι αυτό του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ. Όπως αντιλαμβανόμαστε, το ΠΝ προσανατολίζεται όχι απλά σε μια βελτίωση της “συντηρησιμότητας” των πλοίων, όπως έγινε με τις φρεγάτες κλάσης S, αλλά και μια ουσιώδη βελτίωση των δυνατοτήτων τους, κυρίως με την τοποθέτηση νέου ραντάρ 3D αλλά και νεότερου, ικανότερου ΚΠΜ.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Όλα τα σενάρια εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO200HN και ότι ξέρουμε για τα κόστη


Από όσο γνωρίζουμε, προκειμένου το κόστος να είναι το χαμηλότερο δυνατό, το ΠΝ προσανατολίζεται ο εκσυγχρονισμός να γίνει στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας, αν και η χρήση των εγκαταστάσεων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά δεν πρέπει να αποκλειστεί. Ο Ναύσταθμος έχει τη δυνατότητα ανάληψης του έργου, αλλά θα πρέπει η αναβάθμιση να γίνεται σε ένα πλοίο κάθε φορά. Καθώς όμως το ΠΝ δεν μπορεί να στερηθεί άνω του ενός πλοίου κάθε φορά, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα.
Τώρα, ο ανάδοχος του έργου, έχει την υποχρέωση να κάνει χρήση των μέσων που θα παρέχει το ΠΝ (που τα παρέχει για να μειωθεί το κόστος), για να τοποθετήσει και να ολοκληρώσει όλα τα συστήματα στο ΚΠΜ, δημιουργώντας ένα πλήρως λειτουργικό και σύγχρονο πλοίο. Σε παράλληλο πρόγραμμα θα τοποθετηθεί και σύστημα οπτικού/υπέρυθρου εντοπισμού ελληνικής εταιρείας, ενώ θα γίνει και συντήρηση στους κινητήρες.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η φθηνότερη πρόταση για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ έρχεται από τη Σουηδία και υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις του ΠΝ! Sea Giraffe και CMS 9LV Mk4 στο Αιγαίο;


Τώρα, το τι θα περιλαμβάνει επακριβώς ο εκσυγχρονισμός μέσης ζωής (ΕΜΖ) των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ το έχουμε γράψει πολλές φορές. Τώρα, έχουμε γράψει και τι περίπου προσφέρουν οι εταιρείες. Έτσι, έχουμε μια σαφή εικόνα για την Saab (4LV CMS), αλλά και την Lockheed Martin Canada (CMS330), γνωρίζουμε ότι η Naval Group θα έρθει με το ΚΠΜ SETIS, προφανώς περιμένουμε την Thales με το γνώριμο TACTICOS, λύση που ίσως επιλέξουν και άλλες εταιρείες, αν τελικά “περάσουν” στον επόμενο γύρο.
Τώρα, η Saab θα έρθει με το Sea Giraffe, αν και οι πληροφορίες μας λένε πως προκειμένου να είναι η οικονομικότερη προσφορά δεν θα είναι η έκδοση με GaN. Έκπληξη αναμένεται από την Lockheed Martin, που μάλλον θα επιλέξει κάποιο ισραηλινό ραντάρ, με δυνατότητες ανώτερες όλων των υπολοίπων ανταγωνιστών. Η Thales αλλά και η Naval Group αναμένεται να προσφέρουν αμφότερες το SMART-S Mk2, αν και η πρώτη δεν θα ήταν έκπληξη αν προσφέρει κάποιο από τα πολύ νεότερα και ικανότερα ραντάρ 3D, της σειράς NS.

Η Naval Group ενδιαφέρεται για τον εκσυγχρονισμό των MEKO200HN, επίσκεψη σε φρεγάτα


Σε ότι αφορά το κόστος, όπως έχουμε γράψει, οι Σουηδοί εμφανίζονται οι οικονομικότεροι, με προηγμένη πρόταση. Οι Καναδοί της Lockheed Martin έχουν το πλεονέκτημα πως γνωρίζουν πολύ καλά τα πλοία ενώ έχουν ήδη επιτυχημένο εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ200, η Thales έχει το πλεονέκτημα της συμβατότητας με τα υπόλοιπα πλοία του ΠΝ ενώ η Naval Group θα προσφέρει λύσεις που θα κάνουν τα πλοία αρκετά “όμοια” με τις μελλοντικές Belh@rra Helleniques.
Το ΠΝ θα καλέσει στον επόμενο γύρο, που θα είναι και εξαιρετικά “ταχύς”, τις εταιρείες που προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις, και δεν έχουν έρθει απλά να φέρουν ένα ή δυο υποσυστήματα. Εκεί, οι εταιρείες θα πρέπει να υποβάλουν Best And Final Offer για την πρότασή τους, και θα έχουν δικαίωμα αλλαγής και των προδιαγραφών της πρότασής τους (με όφελος για το ΠΝ). Πιθανολογείται πως η διαδικασία θα λήξει άμεσα, και η σύμβαση θα καταφέρει να υπογραφεί στους πρώτους μήνες του 2020.

ΘΕΜΑ: Φρεγάτες MEKO 200HN, με χαμηλό κόστος μπορούμε να έχουμε αυξημένη αποτελεσματικότητα


Σε ότι αφορά τους χρόνους παράδοσης, το ΠΝ επιθυμεί όλα τα πλοία να έχουν εκσυγχρονιστεί μέχρι το τέλος του 2024. Αυτό υπάρχουν εταιρείες που το υπόσχονται (για παράδειγμα οι Σουηδοί έρχονται με αναφορές πως θα τα καταφέρουν ίσως και στους 8 μήνες ανά πλοίο), ενώ αρκετοί διαγωνιζόμενοι έχουν εκφράσει τις επιφυλάξεις τους για τη δυνατότητα του ΠΝ να εκσυγχρονίσει τα πλοία στις δικές του εγκαταστάσεις, έστω κι αν εμπλακούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Φυσικά ο καθένας λέει ότι θέλει, κι εμείς οφείλουμε να εμπιστευόμαστε τους επιτελείς του ΠΝ.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Εν αναμονή απόφασης για τις τορπίλες των υποβρυχίων 214ΗΝ


Κλείνοντας, σε αντίστοιχα προχωρημένο στάδιο είναι και η διαδικασία για τις τορπίλες, ίσως και περισσότερο προχωρημένες. Στη μάχη έχουν πέσει όλες σχεδόν οι εταιρείες που προσφέρουν αντίστοιχες τορπίλες, και καμία δεν κάνει πίσω. Για παράδειγμα, ενώ οι ΗΠΑ προσφέρουν την ΜΚ48 με θερμικό κινητήρα, που δεν θέλει το ΠΝ, υπάρχουν πληροφορίες πως έχουν προσφέρει απόθεμα κατασκευασμένων τορπιλών από το USN για ενδιάμεση λύση.
Οι Γερμανοί έχουν έρθει με την DM2A4/SeaHake, σε ανταγωνιστική τιμή, ενώ προσφέρουν και εκσυγχρονισμό των παλαιότερων SUT Mod 0 που έχει το ΠΝ σε υπηρεσία. Οι Ιταλοί προσφέρουν την Black Shark σε πραγματικά ανταγωνιστική τιμή (δεν έχουμε ακριβή νούμερα), ενώ οι Γάλλοι συνεχίζουν να προσπαθούν με την προηγμένη F21.

Επιτέλους ξεκινούν οι διαδικασίες για τορπίλες και αντίμετρα Τ/Λ στα ελληνικά υποβρύχια!

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος: Οι νέες (;) απειλές για την Ευρώπη – συλλογική άμυνα ή ουτοπία;

Tου Επίτιμου Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Στρατηγού ε.α. Κωνσταντίνου Φλώρου, από το Mononews.gr«Το ασφαλές εἰς τῷ ἀμύνεσθαι τῆς ἡσυχίας καὶ τὸ βεβαιότερον τῆς εἰρήνης τὸ ἑτοίμους...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Διαπραγματεύσεις Τουρκίας-Συρίας για ΑΟΖ προς όφελος του ψευδοκράτους – νέο...

47
Με την Τουρκία να έχει εμφανιστεί ως ο βασικός υποστηρικτής του νέου συριακού καθεστώτος του Αλ Σαράα, πλέον όπως φαίνεται προωθείται μεταξύ των δύο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Ιουλίου 1827: Η Συνθήκη του Λονδίνου για...

3
Υπογράφεται στο Λονδίνο από εκπροσώπους της Βρετανικής κυβέρνησης και των διπλωματικών αποστολών Γαλλίας και Ρωσίας, συνθήκη που καλούσε τον Σουλτάνο Μαχμούτ τον Β΄ να...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος: Οι νέες (;) απειλές για την Ευρώπη – συλλογική άμυνα ή ουτοπία;

Tου Επίτιμου Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Στρατηγού ε.α. Κωνσταντίνου Φλώρου, από το Mononews.gr«Το ασφαλές εἰς τῷ ἀμύνεσθαι τῆς ἡσυχίας καὶ τὸ βεβαιότερον τῆς εἰρήνης τὸ ἑτοίμους...

Η πρέσβης της Ρουμανίας στην Ελλάδα για τα 145 χρόνια των διπλωματικών σχέσεων μεταξύ Ρουμανίας και Ελλάδας

Για τη συμπλήρωση 145 ετών από την έναρξη των διπλωματικών σχέσεων μεταξύ Ρουμανίας και Ελλάδας, μιλά στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων η πρέσβης της Ρουμανίας...

Γ. Γεραπετρίτης από την Βεγγάζη: Ευελπιστούμε ότι στο εγγύς μέλλον θα έχουμε απτά αποτελέσματα για την πρόοδο των σχέσεών μας

Στη Βεγγάζη βρέθηκε σήμερα ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης όπου συναντήθηκε με τον Στρατάρχη Χαφτάρ, καθώς επίσης και με μέλη της οικογένειάς του υπό...