14.4 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑΟι εξελίξεις στο θέμα του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, στο πρόγραμμα βαρέων τορπιλών...

Οι εξελίξεις στο θέμα του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, στο πρόγραμμα βαρέων τορπιλών για τα υποβρύχια… που βρισκόμαστε;

- Advertisement -

 
Το σημαντικότερο πρόγραμμα του ΠΝ αυτή την περίοδο είναι αυτό του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ. Όπως αντιλαμβανόμαστε, το ΠΝ προσανατολίζεται όχι απλά σε μια βελτίωση της “συντηρησιμότητας” των πλοίων, όπως έγινε με τις φρεγάτες κλάσης S, αλλά και μια ουσιώδη βελτίωση των δυνατοτήτων τους, κυρίως με την τοποθέτηση νέου ραντάρ 3D αλλά και νεότερου, ικανότερου ΚΠΜ.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Όλα τα σενάρια εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO200HN και ότι ξέρουμε για τα κόστη


Από όσο γνωρίζουμε, προκειμένου το κόστος να είναι το χαμηλότερο δυνατό, το ΠΝ προσανατολίζεται ο εκσυγχρονισμός να γίνει στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας, αν και η χρήση των εγκαταστάσεων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά δεν πρέπει να αποκλειστεί. Ο Ναύσταθμος έχει τη δυνατότητα ανάληψης του έργου, αλλά θα πρέπει η αναβάθμιση να γίνεται σε ένα πλοίο κάθε φορά. Καθώς όμως το ΠΝ δεν μπορεί να στερηθεί άνω του ενός πλοίου κάθε φορά, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα.
Τώρα, ο ανάδοχος του έργου, έχει την υποχρέωση να κάνει χρήση των μέσων που θα παρέχει το ΠΝ (που τα παρέχει για να μειωθεί το κόστος), για να τοποθετήσει και να ολοκληρώσει όλα τα συστήματα στο ΚΠΜ, δημιουργώντας ένα πλήρως λειτουργικό και σύγχρονο πλοίο. Σε παράλληλο πρόγραμμα θα τοποθετηθεί και σύστημα οπτικού/υπέρυθρου εντοπισμού ελληνικής εταιρείας, ενώ θα γίνει και συντήρηση στους κινητήρες.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η φθηνότερη πρόταση για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ έρχεται από τη Σουηδία και υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις του ΠΝ! Sea Giraffe και CMS 9LV Mk4 στο Αιγαίο;


Τώρα, το τι θα περιλαμβάνει επακριβώς ο εκσυγχρονισμός μέσης ζωής (ΕΜΖ) των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ το έχουμε γράψει πολλές φορές. Τώρα, έχουμε γράψει και τι περίπου προσφέρουν οι εταιρείες. Έτσι, έχουμε μια σαφή εικόνα για την Saab (4LV CMS), αλλά και την Lockheed Martin Canada (CMS330), γνωρίζουμε ότι η Naval Group θα έρθει με το ΚΠΜ SETIS, προφανώς περιμένουμε την Thales με το γνώριμο TACTICOS, λύση που ίσως επιλέξουν και άλλες εταιρείες, αν τελικά “περάσουν” στον επόμενο γύρο.
Τώρα, η Saab θα έρθει με το Sea Giraffe, αν και οι πληροφορίες μας λένε πως προκειμένου να είναι η οικονομικότερη προσφορά δεν θα είναι η έκδοση με GaN. Έκπληξη αναμένεται από την Lockheed Martin, που μάλλον θα επιλέξει κάποιο ισραηλινό ραντάρ, με δυνατότητες ανώτερες όλων των υπολοίπων ανταγωνιστών. Η Thales αλλά και η Naval Group αναμένεται να προσφέρουν αμφότερες το SMART-S Mk2, αν και η πρώτη δεν θα ήταν έκπληξη αν προσφέρει κάποιο από τα πολύ νεότερα και ικανότερα ραντάρ 3D, της σειράς NS.

Η Naval Group ενδιαφέρεται για τον εκσυγχρονισμό των MEKO200HN, επίσκεψη σε φρεγάτα


Σε ότι αφορά το κόστος, όπως έχουμε γράψει, οι Σουηδοί εμφανίζονται οι οικονομικότεροι, με προηγμένη πρόταση. Οι Καναδοί της Lockheed Martin έχουν το πλεονέκτημα πως γνωρίζουν πολύ καλά τα πλοία ενώ έχουν ήδη επιτυχημένο εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ200, η Thales έχει το πλεονέκτημα της συμβατότητας με τα υπόλοιπα πλοία του ΠΝ ενώ η Naval Group θα προσφέρει λύσεις που θα κάνουν τα πλοία αρκετά “όμοια” με τις μελλοντικές Belh@rra Helleniques.
Το ΠΝ θα καλέσει στον επόμενο γύρο, που θα είναι και εξαιρετικά “ταχύς”, τις εταιρείες που προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις, και δεν έχουν έρθει απλά να φέρουν ένα ή δυο υποσυστήματα. Εκεί, οι εταιρείες θα πρέπει να υποβάλουν Best And Final Offer για την πρότασή τους, και θα έχουν δικαίωμα αλλαγής και των προδιαγραφών της πρότασής τους (με όφελος για το ΠΝ). Πιθανολογείται πως η διαδικασία θα λήξει άμεσα, και η σύμβαση θα καταφέρει να υπογραφεί στους πρώτους μήνες του 2020.

ΘΕΜΑ: Φρεγάτες MEKO 200HN, με χαμηλό κόστος μπορούμε να έχουμε αυξημένη αποτελεσματικότητα


Σε ότι αφορά τους χρόνους παράδοσης, το ΠΝ επιθυμεί όλα τα πλοία να έχουν εκσυγχρονιστεί μέχρι το τέλος του 2024. Αυτό υπάρχουν εταιρείες που το υπόσχονται (για παράδειγμα οι Σουηδοί έρχονται με αναφορές πως θα τα καταφέρουν ίσως και στους 8 μήνες ανά πλοίο), ενώ αρκετοί διαγωνιζόμενοι έχουν εκφράσει τις επιφυλάξεις τους για τη δυνατότητα του ΠΝ να εκσυγχρονίσει τα πλοία στις δικές του εγκαταστάσεις, έστω κι αν εμπλακούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Φυσικά ο καθένας λέει ότι θέλει, κι εμείς οφείλουμε να εμπιστευόμαστε τους επιτελείς του ΠΝ.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Εν αναμονή απόφασης για τις τορπίλες των υποβρυχίων 214ΗΝ


Κλείνοντας, σε αντίστοιχα προχωρημένο στάδιο είναι και η διαδικασία για τις τορπίλες, ίσως και περισσότερο προχωρημένες. Στη μάχη έχουν πέσει όλες σχεδόν οι εταιρείες που προσφέρουν αντίστοιχες τορπίλες, και καμία δεν κάνει πίσω. Για παράδειγμα, ενώ οι ΗΠΑ προσφέρουν την ΜΚ48 με θερμικό κινητήρα, που δεν θέλει το ΠΝ, υπάρχουν πληροφορίες πως έχουν προσφέρει απόθεμα κατασκευασμένων τορπιλών από το USN για ενδιάμεση λύση.
Οι Γερμανοί έχουν έρθει με την DM2A4/SeaHake, σε ανταγωνιστική τιμή, ενώ προσφέρουν και εκσυγχρονισμό των παλαιότερων SUT Mod 0 που έχει το ΠΝ σε υπηρεσία. Οι Ιταλοί προσφέρουν την Black Shark σε πραγματικά ανταγωνιστική τιμή (δεν έχουμε ακριβή νούμερα), ενώ οι Γάλλοι συνεχίζουν να προσπαθούν με την προηγμένη F21.

Επιτέλους ξεκινούν οι διαδικασίες για τορπίλες και αντίμετρα Τ/Λ στα ελληνικά υποβρύχια!

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Απριλίου 1915: Συμμαχική απόβαση στην Καλλίπολη, το...

0
Πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, στην χερσόνησο της Καλλίπολης η πρώτη αποβίβαση συμμαχικών στρατευμάτων από ANZAC (Australian and New Zealand Army...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Βουλγαρία: Το εργοστάσιο πυρομαχικών VMZ Sopot ανακοίνωσε ρεκόρ εσόδων για το 2023

Το κρατικό εργοστάσιο πυρομαχικών VMZ Sopot, στο Σόποτ της κεντρικής Βουλγαρίας, ανακοίνωσε σήμερα ρεκόρ καθαρού εισοδήματος ύψους 828 εκατομμυρίων λέβα για το 2023, διπλάσιο...

FM Gerapetritis holds talks with Kuwait counterpart, emphasizing bilateral relations & regional cooperation

Greek Foreign Minister George Gerapatritis wrapped up his visit to Kuwait with a meeting with his counterpart Abdullah Ali Al-Yahya on Thursday.The discussions highlighted...

Frigate Hydra intercepts two Houthi drones in the Red Sea

The Hellenic Navy frigate Hydra - while escorting a merchant ship, as part of the EUNAVFOR ASPIDES operation - on Thursday intercepted two Unmanned...